#1
|
||||
|
||||
EGR,inlaat,gloeispiraal.....6n 1,9d
hallo
zal binnenkort de inlaat schoonmaken van mijn vrouws polo 6n 1,9D en dan gelijk de egr afdichten. iemand tips hoe de inlaat te ontdoen van koolaanslag?? en de polo slaat smorgens alst koud is moeilijker aan(langer doorstarten) en nu vroeg ik mij af bij welke km-stand ze gemiddeld vervangen de....... *gloeispiralen *brandstoffilter. polo heeft inmiddels 150000km afgelegd gegroet uit friesland johan joure |
#2
|
||||
|
||||
er waren dus gloeiers kapot,nieuwe gemonteerd en ook de inlaat maar eens schoongemaakt(met remreiniger),die was al aardig dicht geslibt nu is alles weer ok.
ook heb ik de egr-klep afgedicht,alleen tijdens de proefrit hield de polo erg in. heb m dichtgemaakt dmv de vacuumslang dicht te maken,maar ga er nu een plaatje tussen monteren dan herkent de sofware de egr weer en krijg je ook geen storing. nu herkent de computer m niet omdat ik de slang afgedicht heb hoop dat t met een plaatje beter is. johan joure |
#3
|
|||
|
|||
Johan wat ik op de poloclub ook al zei:
Je hebt het over een 1.9D da's nog een mechanische diesel, zit geen ECU op die de aansturing van o.a. inspuiting regelt. Softwarematige EGR sluiting wil dan dus ook niet. Je zal met een dichte pakking de verbinding EGR naar inlaat- cq uitlaatspruitstuk moeten afsluiten. Een dichte pakking kan je zelf wel maken van een stukje staal die je op maat maakt. Je neemt de originele pakking en die zet je over op het stukkie staal, zonder de middenste opening. Die prop je er tussen en voila een dichte EGR
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#4
|
||||
|
||||
ok dit was ik al van plan.
dank u voor de info........... johan |
#5
|
||||
|
||||
egr is dicht!!!!!!!!!
johan |
#6
|
||||
|
||||
weer een nieuw probleempje........
op de snelweg houd ie soms in bij snelheid 130-140 km/u verder loopt ie ok iemand enig idee, dacht zelf aan -brandstoffilter/luchtfilter iemand nog tips,of waar ik op moet letten(ben meer een benzine sleutelaar) voort vervangen van een dieselfilter groet johan joure |
#7
|
||||
|
||||
ook neemt ie meer brandstof......
johan |
#8
|
||||
|
||||
meende dat t inhouden verleden tijd was......niet dus.
afgelopen voorjaar... vrouw polo starten,helemaal niks,geen lampje,niks. anwb erbij,man zei vervang t contactslotblokje maar eens,dus gedaan. de hele zomer geen probleem,niks en nu,nu t weer vochtig,nat en koud buiten is houd ie soms weer een moment in. iemand enig idee(vocht bij electra ergens???) johan
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |