Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-12-2006, 00:18
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default stationair problemen door een opel stk

Ik ben heel wat uurtjes aan het sleutelen geweest en heb gezocht naar de problemen.Tevens heb ik veel gevraagd hier op het forum en het kwam maar niet goed.
Dus na lang proberen maar eens naar een expert.
Ik ben naar Bolku tuning gegaan om onderdelen op te halen en om te kijken of het daar aan lag.
De motor deed het alleen bij stationair en slecht starten, dus
bolku dacht direct aan de stk en liet me er eentje zien.
Ik zei: " Ik heb er eentje met 3 aansluitingen" maar Bolku zei: "er hoort er 1tje op te zitten met 2 aan sluitingen"
Dus liet ik hem mijn stk zien.
Hij dacht direct al dat het er een van een opel was en hij had gelijk.
Morgen ga ik de andere proberen en hopelijk kan hij dan weer afgesteld worden en loopt hij straks perfect stationair en start hij straks perfect.

Ik laat het julie weten
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg

Last edited by Richard : 28-12-2006 at 15:50.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-12-2006, 00:28
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
ik laat het julie weten


Ik hoop dat dat je probleem oplost maareh.... wtf is een stk?


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 28-12-2006, 00:38
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Ik hoop dat dat je probleem oplost maareh.... wtf is een stk?


Jens



De stationair toerental klep. Deze zit bij een 16 klepper recht naast de inlaatbuizen en bij een g60 zit hij boven op het kleppendeksel.
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg

Last edited by Richard : 28-12-2006 at 15:44. Reason: Leesbaar gemaakt
Reply With Quote
  #4  
Old 28-12-2006, 07:34
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

hoe krijg je een lfr/iac/stk met 3 aansluitingen op een stekker met maar 2 aansluitingen? heeft de vorige eigenaar ook de stekker op jouw kabelboom overgezet dan? ik heb op mijn golfje 1.8 16V gewoon een stekker met 3 aansluitingen (volgens mij gewoon zoals het hoort bij een PL motor dan)

en wees niet te snel met een diagnose dat de stk defect zou zijn,meestal is het een combinarie van diverse punten b.v een zwaar vervuilde gasklep of een schakelaar op je gasklephuis (nullastschakelaar defect).
het kan zelfs zijn dat er te veel gekloot is met de luchtweger afstelling waardoor deze beroerd staionair loopt en slecht start.
en het verschil tussen 2of 3 aansluitingen is simpel uit te leggen,bij 2 aansluitingen zit er een veer in de stk die de klep terugdraait en bij een 3 stekker uitvoering zitten er twee spoelen in die de heen en weer gaande beweging regeld i.p.v. de veer.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-12-2006, 11:12
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

PL = 3 polen
KR = 2 polen
En de "stk" hoort te brommen, dan weet je zeker dat hij goed werkt.

Oja, en je kan beter een 2e handsje zoeken, want de dealer rekent er meer dan 300 euro voor
Reply With Quote
  #6  
Old 28-12-2006, 14:29
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Ik heb hem bij bolku tuning vandaan en nu loopt hij perfect.
Wat ik zoal vervangen/gedaan heb:
-de nullast schakelaar.
-temperastuurtijdsensor.
-oliedruksensor .
-rotor en verdelerkap
-bougies
-gasklep schoon gemaakt
en nog veel meer (moet ik even opzoeken).
Maar er is verder niks met de stekker geknoeid.
De aansluiting is gelijk, alleen had de stk 3 aansluitingen (pennetjes)
en hij start en loopt nu perfect.

echt alles is vervangen aan de auto wat er ook maar mis kon zijn.


en de stk van de opel zoemde wel gewoon maar was toch niet goed
voor op mijn kr op het type waar die hoord zal die perfect functioneren

dadelijk nog de lekkende ontsteking vervangen
en dan kan ik weer verder met stuurkogels fusee koger stuur hoesen
en dergelijke

en de thermostaat vervangen
auto wordt niet warmer dan 82 graden
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg

Last edited by Richard : 28-12-2006 at 15:42. Reason: Was nauwelijks nederlands en niet te lezen.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-12-2006, 15:51
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Tekst leesbaar gemaakt. Let in het vervolg hier op.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #8  
Old 07-12-2009, 15:49
conus's Avatar
conus conus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Send a message via AIM to conus
Default

je kan er ook een hadmatige schroefklep opzetten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum