#1
|
||||
|
||||
stationair problemen door een opel stk
Ik ben heel wat uurtjes aan het sleutelen geweest en heb gezocht naar de problemen.Tevens heb ik veel gevraagd hier op het forum en het kwam maar niet goed.
Dus na lang proberen maar eens naar een expert. Ik ben naar Bolku tuning gegaan om onderdelen op te halen en om te kijken of het daar aan lag. De motor deed het alleen bij stationair en slecht starten, dus bolku dacht direct aan de stk en liet me er eentje zien. Ik zei: " Ik heb er eentje met 3 aansluitingen" maar Bolku zei: "er hoort er 1tje op te zitten met 2 aan sluitingen" Dus liet ik hem mijn stk zien. Hij dacht direct al dat het er een van een opel was en hij had gelijk. Morgen ga ik de andere proberen en hopelijk kan hij dan weer afgesteld worden en loopt hij straks perfect stationair en start hij straks perfect. Ik laat het julie weten Last edited by Richard : 28-12-2006 at 15:50. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Ik hoop dat dat je probleem oplost maareh.... wtf is een stk? Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
De stationair toerental klep. Deze zit bij een 16 klepper recht naast de inlaatbuizen en bij een g60 zit hij boven op het kleppendeksel. Last edited by Richard : 28-12-2006 at 15:44. Reason: Leesbaar gemaakt |
#4
|
||||
|
||||
hoe krijg je een lfr/iac/stk met 3 aansluitingen op een stekker met maar 2 aansluitingen? heeft de vorige eigenaar ook de stekker op jouw kabelboom overgezet dan? ik heb op mijn golfje 1.8 16V gewoon een stekker met 3 aansluitingen (volgens mij gewoon zoals het hoort bij een PL motor dan)
en wees niet te snel met een diagnose dat de stk defect zou zijn,meestal is het een combinarie van diverse punten b.v een zwaar vervuilde gasklep of een schakelaar op je gasklephuis (nullastschakelaar defect). het kan zelfs zijn dat er te veel gekloot is met de luchtweger afstelling waardoor deze beroerd staionair loopt en slecht start. en het verschil tussen 2of 3 aansluitingen is simpel uit te leggen,bij 2 aansluitingen zit er een veer in de stk die de klep terugdraait en bij een 3 stekker uitvoering zitten er twee spoelen in die de heen en weer gaande beweging regeld i.p.v. de veer. |
#5
|
||||
|
||||
PL = 3 polen
KR = 2 polen En de "stk" hoort te brommen, dan weet je zeker dat hij goed werkt. Oja, en je kan beter een 2e handsje zoeken, want de dealer rekent er meer dan 300 euro voor |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb hem bij bolku tuning vandaan en nu loopt hij perfect.
Wat ik zoal vervangen/gedaan heb: -de nullast schakelaar. -temperastuurtijdsensor. -oliedruksensor . -rotor en verdelerkap -bougies -gasklep schoon gemaakt en nog veel meer (moet ik even opzoeken). Maar er is verder niks met de stekker geknoeid. De aansluiting is gelijk, alleen had de stk 3 aansluitingen (pennetjes) en hij start en loopt nu perfect. echt alles is vervangen aan de auto wat er ook maar mis kon zijn. en de stk van de opel zoemde wel gewoon maar was toch niet goed voor op mijn kr op het type waar die hoord zal die perfect functioneren dadelijk nog de lekkende ontsteking vervangen en dan kan ik weer verder met stuurkogels fusee koger stuur hoesen en dergelijke en de thermostaat vervangen auto wordt niet warmer dan 82 graden Last edited by Richard : 28-12-2006 at 15:42. Reason: Was nauwelijks nederlands en niet te lezen. |
#7
|
||||
|
||||
Tekst leesbaar gemaakt. Let in het vervolg hier op.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
||||
|
||||
je kan er ook een hadmatige schroefklep opzetten
|