#1
|
||||
|
||||
Benzinepompen bij Webers
Wie kan me wat meer vertellen over de gegevens van de K-Jetronic opvoerpomp? (druk, liters/uur)
is het ook zo dat deze pomp net als de Pierburg E1F de druk verlaagd bij een bepaalde behaalde druk? andere vraag: Welke benzinepompen gebruiken jullie voor Webers (of andere carbs)? mechanishe pomp? electrische pulspomp? electische rotatiepomp? wel of geen drukregelaar? Last edited by Marcski : 24-11-2004 at 17:24. |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb een pierburg liggen, maar ik geloof, dat in sommige gevallen een pomp van een injectie blok voldoende levert, alleen dat je dan wel voor een retour moet zorgen. Sjampoo weet er geloof ik meer van:
JAAP!
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#3
|
||||
|
||||
In deze topic op polo86c.nl staat ook het een en ander.
Ik heb zelf een elektrische (universele) Pierburgpomp met retour gebruikt. |
#4
|
||||
|
||||
Hoe heb je die retour aangesloten dan?
Ik vraag me dus af of een "normale" opvoerpomp ook niet gewoon volstaat. Deze zit namelijk al in de tank, en de bedrading en relais liggen er al origineel. Eventueel zou dan een drukregelaar voldoen. Overigens, zit er op een drukregelaar een retour, of sluit deze gewoon boven die druk? Blijft een opvoerpomp altijd pompen, of is deze ook drukafhankelijk? Andere suggesties? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat denk ik ook. (Ik heb voor m'n polo de mechanische pomp vervangen door een elektrische, om geen schommelingen in de opbrengst meer te hebben. Hoewel dit niet noodzakelijk is voor Webers. Als retour heb ik gewoon de 'bellenafscheider' gebruikt die na de mechanische pomp zat. (bij de mechanische pomp werd de druk dus ook min of meer constant gehouden, maar met de elektrische wist ik zeker dat er genoeg benzine voor de webers zou zijn) Op deze manier heb je constante druk, en kan een evt. overschot aan benzine gewoon weer terug. Het 'nadeel' van zo'n universele pomp is alleen dat je er een veiligheidsrelais bij moet hebben (€45,-) om te voorkomen dat de pomp door blijft gaan bij een breuk van de benzineleiding. Als de motor niet meer draait en het contact staat aan, wordt de pomp automatisch gestopt.) Zit er trouwens een inwendige retour in de standaard pomp? Dan zou je aan alleen een drukregelaar voldoende hebben. |
#6
|
||||
|
||||
T-stukjes zitten er (nog) niet op, moet ik ff halen dan....
Kan ik die opvoerpomp wel laten zitten, of raad je aan die te vervangen door een vlotter van een carb motor? Ik zit nu dus te denken aan de volgende setup: -wel/geen opvoerpomp -pierburg E1F -bellenafscheider op blok (daar moet toch wat op, zit nu K-Jet warmloopregeling op) -retour naar tank Ik neem aan dat dat relais niet nodig is, aangezien dat relais er al standaard zit bij K-Jetronic. Gebruik ik de bedrading van de K-Jet drukpomp om die Pierburg aan te sturen. |
#7
|
||||
|
||||
gewoon een universeel pompje pakken (facet oid)deze werken perfect en is geen retour nodig .je hebt ze al voor 35 euro
www.sandtler.de of biesheuvel ,levert ze ook ,bccc,gramsbergen .of nog beter je lokale auto mat . of www.ebay.de gaat o0ok monster
__________________
kopbewerking ,pm |