#1
|
|||
|
|||
1600 gtd
hallo,
heb een vraagje past een inaat en uilaatcollecteur mazoutpomp van een golf 3 diesel of turbodiesel op men jr-blok. indien wel win ik dan meer vermogen. iemand daarmee ervaring. grtzz |
#2
|
||||
|
||||
inlaat spruitstuk past niet kanalen zijn anders en dat flowed voor geen meter.
uitlaat past wel. maar hier win je bijna niks mee. wat een mazoutpomp is weet ik niet zal wel iets belgie's zijn ofzo?
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#3
|
||||
|
||||
ik denk dat een mazoutpomp een dieselpomp is in be
__________________
"73 Käfer |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
zou best eens kunnen inderdaad. in dat geval, heeft die ombouw ook weinig zin. je kunt net zo goed de pomp die je nu hebt iets opschroeven. als je dan gelijk de wastgate van je huidige turbo even manupuleert krijgt hij gelijk wat koppel er bij
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#5
|
|||
|
|||
Bovendien is de pomp van de golf 3 niet meer compleet mechanisch. Zit ook een electronisch gedeelte aan. Uit het oogpunt van tuning word daarom ook vaak een 1600 pomp op een 1900 golf 3 blok geschroefd.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
precies ook dat nog eens...
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#7
|
||||
|
||||
1600 GTD pomp is sneller dan een 1900TD pomp.
er zijn nog wel andere dingen die je kan doen om makkelijk zonder geld meer vermogen te halen uit je 1.6 GTD |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Inlaatcollector van td intercooler plaatsen ... doet wel iets |
#9
|
|||
|
|||
merci voor den uitleg hoor.
|