#1
|
||||
|
||||
Slecht lopen Polo 2 GT
Hey allen
Na een half jaar uit nood in een polo 2f 1.05 steilheck te hebben gereden, was ik wel redelijk gecharmeerd van zijn wegligging en toch voelde hij met zijn geringe cilinderinhoud zo vlot als een gazelle(dan wel een manke), maar de meest mooie was het nou niet.... hoef het verder niet uit te leggen toch?? Maar nu ben ik sinds kort in het bezit van een Polo GT van 1983 met nog de orginele pierburg carb, 131dkm en heeft de afgelopen 3 jaar voornamelijk stil gestaan. Dit was er ook wel van af te zien. Maar na een poetsbeurt en een paar dagen toeren is dit nu zijn staat... Nou moet ik nog met het fijnere werk bezig, hij loopt stationair niet zo lekker ..(draait of te veel toeren of valt uit ) Verdere punten van aanpak voor de toekomst zijn wat roestpunten(tankdop, binnenkant motorkap, kofferdeksel & de hoeken aan de voor en achterkant), deukjes, en aan het interieur alleen een deurpaneel van de bestuurder. Wie heeft een idee met de carb om hem weer op juiste been te krijgen???
__________________
In a search.... |
#2
|
||||
|
||||
Motorcarbs!! , conversiekitje voor een Gk motor kan je voor zo'n 300,- op maat gemaakt krijgen. Ik vind het zelf erg fijn rijden, heb al ruim 8000km met de carbs gereden en het verschil tov origineel qua motorgedrag is enorm.
En een andere optie; De pierburg is erg gevoelig voor stilstand (poreuze slangen/lekkende pakkingen etc.). Er bestaat ook een Weber-kitje, dan vervang je de pierburg carb door een splinternieuwe weber. Via ebay kan je zo'n ding voor ongeveer 200,- krijgen geloof ik. Dan heb je een origineel ogende carb, maar dan veel minder onderhoudsgevoelig. Die hoeken aan de achterkant zijn berucht, spuit er anders voor de tussentijd flink wat ML oid in, dan roest het niet al te hard verder. Als je bruine vlekken ziet is het vaak al in een vergevorderd stadium doorgerot Ik zie dat je de auto bij Reinders vandaan hebt, ding staat er al een hele tijd idd. Hoop dat je er niet al teveel voor betaald hebt, het is wel een gaaf ding (GT +wit = mooi!!)
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
Ja klopt,
heb zelf tot een ruim half jaar geleden altijd in Emmen gewoond, en ik wist dus dat ie er al lang stond, maar toch wel redelijke prijs kunnen bedingen. Ik weet dat deze slechte plekken heeft, snel even met een maat van mij bekijken. Heb nog wel meer bekeken laatste tijd, waarvan de meeste in een nog mindere staat. Ja , een setje motorcarbs lijkt mij ook wel , maar eerst even weer wat sparen... Misschien een revisie kitje voor de carb ofzo?
__________________
In a search.... |
#4
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:09. |
#5
|
||||
|
||||
Thnx ,
Heb ook gister nog de rest van de technische kant bekeken, heb alle slangetjes van de lucht op de carb vv (die had ik toevallig nog), heb de onsteking ff bekeken; verstafte & verouderde bougiekabels, compleet ingebrande verdeler en kap, nog niet te beginnen over het contactpuntje. Daar ga ik morgen even wat op bedenken, ik heb nog een gehele nieuwe set (verdeler/verdelerkap/kabels(passend)), maar voor een later model 1300 54pk, alleen zit met de aansluiting naar de bobine die is anders... Zijn die bobines van nieuw naar oud uitwisselbaar ??? Aangezien mijn grijze daily beater apk afgekeurd is zou ik het van hem kunnen lenen. De rest van dat lijstje ga ik mijn weekend maar even mee vullen, dank je!!
__________________
In a search.... Last edited by RoyRoyz : 09-07-2009 at 21:03. |
#6
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:09. |
#7
|
|||
|
|||
Leuk bakje. Ligt mooi qua hoogte. Welke verlaging en bandenmaat zit er op?
Nog een optie is 2B kit van knobloch, als je er nog eentje ziet te vinden. Passeert soms op ebay.de. Maar ik denk mss in jou geval , dat de weber ruil carburator wel nie slecht is zoals hierboven vermeld. Vb; http://cgi.ebay.co.uk/VW-POLO-1272c...bayphotohosting
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 10-07-2009 at 20:38. |
#8
|
||||
|
||||
Thnx ,
hij staat op 175-50-13, en het vermoeden schuilt in mij dat ie op 60/60 staat om verder de grond te kunnen knuffelen. Ook dank u voor de link, de carb benaming staat op geslagen. Maar mocht de auto na zijn beurtje weer wat beter lopen ga ik uiteindelijk voor de motorcarbs, trekt( ) mij toch wel heel erg, vooral als ik overal lees hoe veel beter het loopt dan met een enkele carb. En natuurlijk dat geluid !!!!
__________________
In a search.... |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Okidoki, die van mij heeft het raar maar waar kan het eens vervangen wezen, want de juiste carb zit er wel op, en de juiste uitlaat, voordat ik mijn motorcode uit paniek vanacht ga zoeken met een zaklampje Ja, die bedoelde ik, zelf kon ik het de afgelopen dagen niet checken omdat ie bij de apk stond, was er morgen van plan mee te gaan stoeien ik heb namelijk nog nieuwe kabels voor een 1300 non gt van de 2f liggen, maar ze zijn qua aansluitingen net weer anders vandaar... Brandstoffilter is nieuw, en ik heb er al een nieuwe tank onderzitten, met nieuwe brandstof. 98 kan ik ook nog wel proberen, maar eerst ff het onderhoud.
__________________
In a search.... |
#10
|
||||
|
||||
MIJN FOUT ,
ik heb in paniek nog eens gekeken omdat ik aan mezelf begon te twijfelen ...... Vermoedelijk heb ik me vergist met de Suzuki Alto van mijn broer, daar ben ik tegelijke tijd mee bezig geweest.
__________________
In a search.... |
#11
|
|||
|
|||
ennuh.....wat heb je niet goed gezien dan?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#12
|
||||
|
||||
Daarop zat dus een zeer slecht contactpuntje.... Ik had in mijn gedachten dat ik hem op mijn gt had gezien..
__________________
In a search.... |
#13
|
||||
|
||||
je hebt contactpuntjes en onderbrekerpuntjes
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#14
|
|||
|
|||
DUS...m.a.w je hebt gewoon elektriche onsteking.
maar hij ligt wel mooi laag vind ik. Ik denk dat het of 60/40 is of een 60/60.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#15
|
||||
|
||||
Hij ligt wel heel erg gelijk aan beide kanten, ik vermoed 60/60.
__________________
In a search.... |
#16
|
|||
|
|||
leuk ding man!
alles al opgelost motorisch? ben wel benieuwd naar een paar extra foto's van de binnenkant ook, is die daar ook nog netjes? gt sjors |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx Ja, de eerste problemen zijn al een tijdje de wereld uit. Heb hem gewoon groot onderhoud gegeven met nieuwe ontsteking, olie, ed. En heb de choke tot handmatig bekroond, dat werkt nu allemaal prima . Het interieur is geheel orgineel, maar niet het meest nette. De stoelen ed allemaal wel, maar van het deurpaneel aan de bestuurderskant zijn de ophangpunten niet veel meer, waardoor hij wat los hangt. En het zwarte hemeltje heeft op een paar hoeken wat scheurtjes. En verder mist alleen de hoedenplank nog, maar aangezien ik altijd de achterbank plat heb mis ik die niet. Nu weer iets nieuws, net sinds 2 dagen. Nu valt onder het rijden de gehele onsteking weg, en dan een moment later is ie ook weer terug . Zo blijf je bezig met een VW .Ben nu niets anders aan het doen als met polo's kl***n, de 6N van mijn meid heeft net zijn groot onderhoud achter de rug, een maat zijn 6N2 met een vergane versnellingsbak (nog maar 160DKM gereden, EEN DIESEL ). Zodra ik er aan toe kom plant ik ff wat foto's van het interieur. Gr. Roy
__________________
In a search.... |
#18
|
||||
|
||||
Aha ,
nou zit ik eens ff rond te zoeken naar wat mogelijk mijn storing kon wezen. Hall sensor, symptomen; direct wegvallen toerenteller en ontsteking(en bij de modernere onder ons ook de inspuiting). Check en check, en de carb kan niet weg vallen wat leidt tot een plofje in de uitlaat als de auto zich weer meldt. Nou 1 vraagje, hoe haal je die er uit? Zelf heb ik nog nooit 1 hoeven te vervangen. Met die 3 schroefjes binnen in de ontsteking? Als ik dat doe zit ik met dat ijzeren kapje te kloten(vermoedelijk ook een deel van het hall sensor geheel), en die wil ik liever niet onnodig verwoesten. Gr.
__________________
In a search.... |
#19
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:10. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt, te spreken over bougies, bougiekabels, verdeler, verdelerkap. Ja, hoe een compleet "ontstekingshuis" er uit moet weet ik ook nog wel, maar het gaat mij voornamelijk om die hall sensor te vervangen. Nieuw verkies ik liever boven sloop. En als ik de complete ontsteking op de sloop lostrek, zitten er dan grote verschillen tussen de 2 en 2F, 1Ltr en de 1,3Ltr?
__________________
In a search.... |