Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-11-2004, 11:27
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default -

-
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!

Last edited by sjampoo : 20-02-2005 at 08:14.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-11-2004, 11:34
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Deze zgn 'roller cranks' bestonden in de jaren 60 al voor kevertjes,sjamp.

Men is daar later helemaal van terug gekomen,omdat de naaldlagers tijdens de fabricage
van de kruk@s gemonteerd werden,en bij schade nooit vervangen konden worden

Deze foto toont echter deelbare naaldlager schalen ... misschien dat het nu wel werkt ...
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2004, 19:09
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

toepassing (volgens roloff/matek machine onderdelen, boek van school) : overwegend bij kleine tot middelgrote toerentallen en zwenkbewegingen, bijvoorbeeld als zuigerlager, tuimellager in draaiarmen etc.. slingerassen (voertuigen)
en ze kunnen goed tegen stootbelastingen (voor een wentellager dan, want in t algemeen zijn deze daar juist gevoellig voor)
ik denk dat t weinig toegepast wordt omdat ze gweoon sneller slijten dan vloeistoflagers in een krukas en zo de bedrijfszekerheid verlagen
het is trouwens ook door honda toegepast in de s800, een klein sportwagentje met een 800 cc motortje dat wel 9000 rpm kon draaien zonder problemen (je ik weet t de s2000 ook maar die is 40 jr jonger)
als dit gebazel niet klopt, verbeter het dan ff aub, leer ik er ook weer wat van, hoef ik nie heel da boek te lezen
Reply With Quote
  #4  
Old 23-11-2004, 19:22
polog40's Avatar
polog40 polog40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 390
Default

Nieuw? Nooit je 50cc driewieler gesloopt zeker?
Reply With Quote
  #5  
Old 23-11-2004, 19:25
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

daar zitten ze ook nog in ja, maar die gaan nie zo lang mee als een auto meestal
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2004, 20:40
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

leek mij ook al idd, meer aan slijtage onderhevig..
Gevolg daarvan is dat je teveel speling krijgt, en dus onbalans en vibraties...
Not good in the long run denk ik..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum