|
||||
|
||||
Hulp gevraagd; remmen
|
|
||||
|
||||
Zijn het geventileerde schijven? Kan het net niet zien op de foto...
|
|
||||
|
||||
ik zie wel VWII staan op de klauw, ws. is samen met de 1.8 motor ook de 1.8 remmerij over gezet. (kan me niet voorstellen dat de 1.5 golfjes ook al VWII remklauwen hadden)
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ze zijn in het midden geventileerd.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat dacht ik ook eerst. Maar volgens de vraagbaak zouden alle golfjes na 80' vw II remklauwen hebben dat ze nu alleen de 1.8 bedoelen staat er niet duidelijk in :s |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Je hebt ook nog VWII zadels in combinatie met massieve schijven, maar dan heb jij er dus '1.8' remmen onder zitten.
|
|
||||
|
||||
jep is zo goed als zeker 1.8 remmen. Komen precies overeen met mijn remmen van m'n 1.8 gti.
|
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt ! dan kan ik eindelijk verder. En deze schijven zijn ook nog gebruikt op de golf 2 tot '88 dan als ik me niet vergis ? |
|
||||
|
||||
Die schijven zitten op allerlei vw's: golf 1 gti, scirocco, passat, golf2, Polo G40 etc.
|
|
||||
|
||||
Is idd allemaal hetzelfde, 239mm. Massieve of geventileerde schijf kan allebei op een II klauw, de blokken corrigeren het dikte verschil. Massieve schijf is dikke blokken, geventileerde dunnere.
|
|
||||
|
||||
Heb je ook de grote rembekrachtiger van de Gti? Deze zat trouwens ook op de 1.5 automaat. De 1.5 met handbak had een kleine rembekrachtiger.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Daar heb ik geen flauw idee van. Hoe kan ik dit zien ? Maar over het remmen mag ik niet klagen, als men passagier zijn riem niet aanheeft en ik stamp alles toe gaat hij volgens mij door de voorruit Soms wel gevaarlijk als je iets te hard remt en je 4 wielen blokkeren |
|
|||
|
|||
Quote:
Bij de golf 2 zijn de gelijdepennen anders en de remblokhouder zit aan de fussee vast Maar de klauw is ind gelijk |
|
|||
|
|||
even een vraagje; zit er echt veel remverscchil tussen de standaard 1.5 en 1.8 DX remmen? Ze zijn namelijk beiden 239mm alleen de DX heeft geventileerde.
|
|
|||
|
|||
wil dit eigenlijk weten omdat ik zeer goedkoop aan een compleet setje golf 1 gti remmen kan komen...
bedankt |
|
|||
|
|||
Zit geen verschil in
Geventileerd is voor de koeling als je met topsnelheid moet remmen [GTI 182kmpu De klauwen hebben beide een zuiger van 48mm Het gaat alleen maar harder remmen met een groter remblokoppervlak en grotere zuigers |
|
|||
|
|||
ok dat wilde ik horen bedankt.
dus hiervoor hoef ik geen geld uit te geven. |
|
||||
|
||||
Als die 1.5 ook VW2 klauwen heeft dan kun je zelfs alleen de schijven en blokken vervangen. Dan heb je zeg maar GTI remmen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Die van de automaat en de gti is een grote zwarte en die van de andere modelen is een kleinere grijze. |