#1
|
||||
|
||||
Vaag startprobleem Golf 1 1.5 automaat
Hoi allemaal,
ik heb een vreemd startprobleem met mijn Golf 1 1.5 automaat. Het komt namelijk af en toe voor dat als ik hem wil starten, er helemaal niks gebeurd als ik de sleutel omdraai. De lampjes gaan aan maar verder gebeurt er niks. Soms na een tijdje proberen wil hij ineens wel starten, maar soms ook niet. Als ik dan de dag erna weer probeer start hij gewoon weer als normaal. Meestal is dat probleem trouwens als hij gelopen heeft. Maakt niet uit of een lang stuk of een heel kort stuk. Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik durf niet meer in de Golf te rijden.... |
#2
|
||||
|
||||
moet je eens een keer de hendel van de automaatbak heen en weer doen, kan zijn dat ie niet goed in de "P"of "N" staat op het moment van starten..
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dat heb ik ook al geprobeerd... Maar helaas.. |
#4
|
||||
|
||||
slijtage achter het contactslot ? Of het startblokje... als ie die heeft ?
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#5
|
|||
|
|||
Start hij niet, of slaat de motor niet aan??
|
#6
|
||||
|
||||
stuur "ad golf1 1976" maar eens een pm`etje die had dat ook volgens mij was het op te lossen door een dikkere draad ofzoiets naar de startmotor te leggen hij heeft er ook last van gehad en degene die hem dat liet zien had de dezelfde kwaal met zijn automaatje
|
#7
|
|||
|
|||
Hier ook hetzelfde probleem, de bekabeling naar de startmotor is te dun. Vooral met een warme startmotor geeft dat vaak problemen. kabels vernieuwen of een korter/dikker circuit naar de startmotor met een relais werkt perfect
Oplossing die je ook vaak tegen komt is de zogenaamde startknop. is een kant en klaar setje dat je bij veel automaterialenzaken kunt halen en er tussen kunt zetten. komt eigenlijk op het zelfde neer als het kortere/dikkere circuit. Maar dan met een knopje ipv je sleutel.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#8
|
|||
|
|||
ik had vaak hetzelfde probleem, sleutel omdraaien en niets gebeurd, terwijl wel de lampen en andere stroomverbruikers aankunnen. Mijn oplossing was dan ff de massakabel aan de accu losmaken, evt de contactpunten van de massakabel en de accu schoonschuren.
Trouwens, soms hielp de koplampen aanzetten ook. Denk dat het een soort massaprobleempje was. Hopelijk heb je er wat aan. |
#9
|
||||
|
||||
Bekend probleem idd, draad naar startmotor vervangen zoals al eerder aangegeven wordt.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#10
|
||||
|
||||
kijk ook even naar het contact naast je selector. Het contact van je startmotor loopt via dit contact. Is een soort sleepcontact dat verbinding maakt als je selector in de P staat.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#11
|
||||
|
||||
Ok. Dat met die kabel wil ik wel proberen, maar heeft iemand hier voor mij een How-To van? Of een goede duidelijke uitleg?
Ben namelijk niet goed wat elektronika betreft. Dus wat moet ik allemaal hiervoor hebben en hoe moet ik het maken? |
#12
|
||||
|
||||
Niemand?
|
#13
|
||||
|
||||
rode kabel van startmotor vervangen voor een dikkere
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dus niet die die naar de accu loopt met de accuklem erop? |
#15
|
||||
|
||||
En door wat voor een kabel moet ik die vervangen?
Stuk versterkerkabel ofzo? Of is dat weer te dik? |
#16
|
||||
|
||||
Niemand die met dit stap voor stap kan uitleggen?
|
#17
|
||||
|
||||
lijkt me niet zo moeilijk... de kabel van de accu naar startmotor. Als je dan toch bezig bent doe je meteen ook die van chassis naar - (min) van de accu vernieuwen of extra erbij maken.
|
#18
|
||||
|
||||
Ja ok. Maar er zei ook al iemand dat het een rode kabel is. Bij loopt geen rode kabel naar de startmotor.
Ik moet dus gewoon die kabel waar de accuklem op zit vervangen? En daarmee dus naar de winkel gaan en voor een dikkere vragen? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dus eigenlijk beide kabels die van de accu afkomen met accuklem vevangen voor dikkere? |
#20
|
||||
|
||||
Zoals ik al zei, LET op de kabel die via de keuzehendel gaat, deze maakt het contact van de startmotor. Als dat niet goed werkt, kun je ook moeilijk starten. Haal de middenconsole om je keuze hendel maar eens los, dan zie je wat ik bedoel
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |