Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-02-2010, 20:25
pe-cb pe-cb is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 54
Default ODB aansluiting golf 1 TDI AFN

Heb in mijn golf 1 een TDI 110 pk AFN motorblok gelegd uit een Seat Cordoba GT TDI uit 1997 is hetzelfde als een golf 3 denk ik ,nu wil ik de ODB diagnosestekkeraansluiting in orde brengen .
Maar doordat ik niet de volledige kabelboom gebruikt heb vind ik niet hoe ik de diagnosestekkeraansluiting aansluit aan de ECU stuurdoos van de motor .
Heeft hier iemand ervaring mee of heb je schema´s van de aansluiting hoor ik het graag.
Er zitten 4 draden in de diagnosestekkeraansluiting
1 rode pin 16 gaat naar 12 V
1 bruine pin 4 gaat naar de massa
1wit/grijs pin 7 gaat naar de K-line
1geel pin 15 gaat naat de L-line maar zou niet altijd gebruikt worden ?

http://www.flickr.com/photos/47541537@N07/?saved=1
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2010, 20:53
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default


Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2010, 21:04
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik snap je vraag even niet... die moet je gewoon ergens in kunnen klikken?

En anders moet je even een schema zoeken voor waar de K-line zit, daar zit ie dacht ik direct op!

Succes!
Melvin

p.s. als je ooit stroomschema's etc wil hebben waarmee ik het toen kon maken moet je me even mailen!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2010, 21:09
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

De Grijs witte is de enige die je nodig hebt om de motor uit te lezen, de andere is voor ABS e.d.
Uiteraard wel de rode en bruine draad aan de plus en de min, en niet aan een geschakelde plus.
Zo heb ik het bij mijn S3 motor ook gedaan
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2010, 23:09
pe-cb pe-cb is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 54
Default

Quote:
Originally Posted by oakgreen20vt
De Grijs witte is de enige die je nodig hebt om de motor uit te lezen, de andere is voor ABS e.d.
Uiteraard wel de rode en bruine draad aan de plus en de min, en niet aan een geschakelde plus.
Zo heb ik het bij mijn S3 motor ook gedaan


Aan welke pin van de ecu /stuurdoos moet dan de grijs/witte draad ,heb alle kleuren aan de 68 pin ecu maar geen grijs/wit ?

gr peter
Reply With Quote
  #6  
Old 15-02-2010, 17:45
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

Ik zal het vanavond ff uitzoeken, kloppen de gegevens hierboven aan het topic ??
Reply With Quote
  #7  
Old 16-02-2010, 07:29
pe-cb pe-cb is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 54
Default

De donorauto is een seat cordoba gt tdi uit 1997 met een 81 kw afn motor

alvast bedankt

gr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum