|
||||
|
||||
Motorkeuze Golf 1 Autocross
Hoi,
Een maat van me heeft een golf 1 voor de autocross, op zich was hij wel prettig gemotoriseerd met een KR met 45-er webers, ook heeft hij snelle nokkenassen en een spaghetti spruitstuk. Vandaag echter heeft het carter zulke harde klappen gehad dat het hele blokje is afgeschreven. De vraag is wat is nou iets leuks om erin te leggen, hij stelde zelf voor om een 2.0 16V erin te leggen. De vraag is of zijn webers en spaghetti er zo op passen... Weet iemand dat hier? Wat zouden de verschillen zijn met de KR opstelling (vermogen / koppel)? Wat zou een betere combinatie wezen voor de cross? Ik zat zelf te denken aan een 2.0 8V met een 4+e bak, (i.c.m. de webers natuurlijk!) jullie verder nog ideeen? Emiel
|
||||
|
||||
m-tdi.. met grote roetwolken kan je je achterliggers gelijk afschudden.
|
|||
|
|||
hee emiel!! zou er een mooi abf moterke inbouwen kan hij zijn nokkenassen en webers en uitlaatspruitstuk gebruiken.mooi kort bakje erachter en je hebt leuk koppel met die 150pk gr ronnie
|
|
||||
|
||||
past alemaal ap een 9a motor 2.0 16v
|
|
||||
|
||||
Quote:
TDI met Webers???
|
|||
|
|||
Quote:
ach ja waarom nie boor er gewoon een paar gloeistiften bij Last edited by ronnieabf : 27-09-2009 at 15:34. |
|
|||
|
|||
Quote:
ABF is leuker |
|
|||
|
|||
2E onderblok met crossflow kop ( bewerkt ) en andere nokkenas erin.
Het autobedrijf naast ons heeft 2 crosauto`s. De ene rijd met een 20v atmo helemaal bewerkt voor een gods vermogen ITB`s , standalone etc etc , en zijn zoon rijd met een 8v webers en helemaal bewerkt maar een stuk goedkoper . Die van hem blijft altijd heel en rijd zijn vader continue op zijn kont. Zijn andere zoon gaat met een mk3 rijden in de cross met 8v , crosflow , en bewerkt en weet ook bijna zeker dat hij sneller is dan zijn vader. Mijn collega rijd met een 2e onderblok met 1.8 kop webers , nokkenas en bewerkt en rijd ook aardig voorin ( als zijn bak of assen heel blijven ) |
|
||||
|
||||
Quote:
nee de webers kan je verkopen.. je hoeft dan alleen een slangetje met diesel aan de pomp te knopen. even de pomp goed afstellen en de turbo druk wat omhoog en je hebt 400nm koppel, lange tdi bak er achter en blazen, moet jij is kijken en dan blijft het nog heel ook. maar je mag zeker geen turbo motor hebben?
|
||||
|
||||
turbo mag maar dan moet je een klasse hoger rijden, is niet de bedoeling. Mag niet meer als 2 liter en liefst met webers. Denk dat ABF nog het makkelijkst is!
|
||||
|
||||
Hey
Ik zelf rij (in me straat golf 1) met een abf 2.0 16v motor met 45er webbers en spagettie spruitstuk. Verder niks aan de motor veranderd en heb 174,5pk op de bank met uitdraai. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ok thnx voor de nuttige info!
|
||||
|
||||
Graag gedaan!
Heeft trouwens 198Nm Meer info kan altijd via pb. Last edited by nielsvwteam : 27-09-2009 at 21:47. |