#1
|
||||
|
||||
Vreemd voorval
Ik reed zojuist over de A4 heen en had ineens geen vermogen meer.
Toerenteller gaf gewoon toeren aan (3000tpm) alle lichten branden gewoon. Bij terugschakelen ging het toerental (3500tpm) omhoog maar ik kon geen snelheid maken. Langs de kant gezet, contact af en opnieuw gestart. Startte zonder problemen. Verder ook geen problemen meer gehad maar vraag me toch af wat dit kan zijn. Iemand hier een idee?? Gaat om de golf 2 (1300i, 4 bak)
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#2
|
||||
|
||||
up
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#3
|
||||
|
||||
NZ'tje? Hmm,. en de toerentellert deed 't normaal: Sluit de hall-gever maar uit.
2 zaken zijn minimaal nodig om 'vermogen' te hebben: ontsteking en brandstof. Aangezien de hall-gever ('toerenteller') 't niet zal zijn geweest, zou ik 't zoeken in de brandstofhoek. Brandstoffilter wel eens vervangen? (onder de auto)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
NZ idd.
Filter is al tijden niet vervangen nee. Laatste keer is volgens mij meer dan 50.000km geleden. Snel maar vervangen dan als dat het probleem zou zijn. Maar kan eventueel ook de rotor en verdelerkap vervangen? Misschien contactpunten versleten, waardoor er een hikje is??
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#5
|
||||
|
||||
contacten in de verdelerkap bedoel je? Echte contactpuntjes heb je niet in een NZ, electronische ontsteking namelijk.
Je kan de verdelerkap zo even loshalen (2 klemmen) en er in kijken. Als je glimmende koperkleurige contactvlakken ziet = goed. Kijk ook naar de rotor--> is die ingebrand (pitjes op het contactvlak) of zelfs groen uitgeslagen = vervangen! Maar omdat de auto echt even niet meer wilde, gok ik op een brandstofprobleem. Bij een ontstekingsprobleem is het goed óf niet goed.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
Misschien praat ik poep, maar heb je niet gewoon een slippende koppeling?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
||||
|
||||
poep wil ik het niet noemen, maar aangezien de motor geen snelheid (lees; meer toeren) wilde maken lijkt mij dat niet het geval.
Bij een slippende koppeling begint de motor flink te janken, terwijl de auto steeds langzamer gaat EDIT; ik lees trouwens niet duidelijk of de motor meer/minder toeren maakte bij het voorval..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
||||
|
||||
@gijs
koppeling is nog geen 10maanden oud, die is gewoon goed in orde. @martiepartie Bij gasgeven gebeurde er niets met de toeren die namen geleidelijk af met de snelheid. Bij terugschakelen ging het toerental weer omhoog maar kon nog steeds geen gas bij geven. Vanmorgen gebeurde het weer, alleen nu even contact af onder het rijden en meteen op contact en ik had weer vermogen. De filters en vloeistoffen stonden zowiezo op de planning einde van de maand. Net van Utrecht naar Rotterdam gereden en geen enkel probleem.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
wel opletten dat je stuur niet op slot springt dan, als je het contact even wegdraait. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#10
|
|||
|
|||
Keerring in de ontsteking niet lek??
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe kom ik daar achter dan jan? En kan dat een veroorzaker zijn van af en toe vermogensverlies?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Als je de verdelerkap er af haalt en er komt olie uit Olie/vet substantie bij de halgever |
#13
|
|||
|
|||
contactblokje achter het contactslot kapot gebeurt wel vaker, onder het rijden zet hij zich heeel iets trug, door het trillen, zet je contact af en er weer op doet hij het weer, ik wil niet zeggen dat dit het is ma ben monteur en kan me niet veel anders indenken.
gr.johan |
#14
|
||||
|
||||
heb eventueel zon blokje nieuw liggen.
mijn vrouw haar polo had dit probleem ook blokje vervangen en alles weer ok
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#15
|
||||
|
||||
sow, oude koe uit de sloot.
btw: bleek een stroom probleem te zijn. Constante plus in de zekeringkast was niet goed meer, was een keer vocht bijgekomen.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|