#1
|
||||
|
||||
waar dient dit voor?
|
#2
|
|||
|
|||
Dikke bout is voor de spanrol distributie
Is diT een kop van een EV??? |
#3
|
||||
|
||||
Weet niet. heb hem voor een dx besteld met mechanische stoters
|
#4
|
||||
|
||||
Lijkt mij een koelvloeistofslangaansluiting (mooi scrablewoord) ????, maar het is volgens mij geen DX kop.
|
#5
|
||||
|
||||
en waar aan zie je dat dan?
|
#6
|
|||
|
|||
De kop van een EV[golf2] heeft luchtomspoeldeinjectors dat zit dan op de plek van het pijpje[is van zwart plastic]zo heb ik het nog nooit gezien
De EV heeft ook een kop met stelplatjes voor de kleppen |
#7
|
||||
|
||||
t is idd geen DX kop zoals ik m ken...
wat t wel is??? mvg Mike |
#8
|
||||
|
||||
het tapeind is voor de distributie spanrol zoals eerder hierboven ook al genoemt.
het kan niet anders dan dat het pijpje een koelvloeistof aansluiting is. als het een vacuum aansluiting zou zijn dan zal hij minstens boven een inlaatkanaal zitten,en niet boven een uitlaatpoort. bovendien lijkt het me voor de flow niet verstandig om een vaccuum aansluiting zo dicht bij de kleppen te maken . ik heb al vele koppen gezien maar heb dit nog nooit gezien.. kan ook niet bedenken waar de aansluiting voor kan zijn. mocht de kop gewoon passen en het is een zelfde als een dx kop zonder dat pijpje, dan kan je het pijpje ook gewoon plaatknijpen en de naad dicht lassen. of een doodlopend slangetje erop.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
klopt wat je zegt het is een ev(mk2)kop. alleen is er later dat plastic pijpje vervangen door een metaal pijpje. gr,egon ps. als je dat plastic pijpje nog hebt ben er maar zuinig op NIET MEER LEVERBAAR en ook nergens meer te krijgen..... |
#10
|
||||
|
||||
Het is een DX kop laatste type.
gemodeviseerd door vw. om de injektors te koelen. Vroeger waren er problemen als de motor warm was en je wou hem weer starten na een lange rit op de snelweg bv. is documutatie van bij vw dat de gti trug geroepen werden om het probleem te verhelpen als je problemen hat met starten. |
#11
|
||||
|
||||
hoe kan het dan dat ik de zelfde kop op mijn mk2 van eind 84 heb?
|
#13
|
||||
|
||||
Heer zie je hem wel in de kop.
hoeft niet aangesloten te worden. was een modevikatie van DX kop. Laatste uitvoering om de injectoren te koelen. (geen water slang er op doen) was lucht slang zo ver ik weet wat er op zat. (P/s deze motor op foto is te koop,is een fabrieks nieuwe DX motor) |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb zo`n kop ook op mijn motor zitten gehad ook gereviseerd en dat was een EV,
Maar dit is volgens mij een DX aangezien de klepen niet diep genoeg liggen voor de hydrostoters die een EV weer wel heeft, DX is dacht ik mechanisch? GR Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#15
|
||||
|
||||
Is een gemodeviseerde DX kop
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Dus de 1e EV kop en past gewoon op een 1800 onderblok |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
weer wat geleerd...
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#18
|
||||
|
||||
Mooie discussie hieboven. Denk ga ff kijken of er al antwoord is. Mooi een hele waslijst met reacties, top!
Maar het pijpje kan dus gewoon afgdopt worden. Dan zou ik zeggen bedankt voor de antwoorden. En had de kop al vergeleken met de oude die ik had alleen zag het pijpje later pas maar onderkant etc waren idem. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
idd |