Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-09-2009, 14:00
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default waar dient dit voor?

Op de onderstaande foto's staat een buisje aan de in en uitlaat zijde waar ik niet weet waar voor dat dient.

En die dikke bout aan de dis. zijde.









Zaten allebei niet op me vorig kop. Dit is een gereviseerde.

Gr rick
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2009, 14:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Dikke bout is voor de spanrol distributie
Is diT een kop van een EV???
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2009, 16:08
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Weet niet. heb hem voor een dx besteld met mechanische stoters
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2009, 16:41
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Lijkt mij een koelvloeistofslangaansluiting (mooi scrablewoord) ????, maar het is volgens mij geen DX kop.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2009, 17:32
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

en waar aan zie je dat dan?
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2009, 18:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De kop van een EV[golf2] heeft luchtomspoeldeinjectors dat zit dan op de plek van het pijpje[is van zwart plastic]zo heb ik het nog nooit gezien
De EV heeft ook een kop met stelplatjes voor de kleppen
Reply With Quote
  #7  
Old 26-09-2009, 19:17
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

t is idd geen DX kop zoals ik m ken...

wat t wel is???

mvg Mike
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #8  
Old 26-09-2009, 20:01
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

het tapeind is voor de distributie spanrol zoals eerder hierboven ook al genoemt.

het kan niet anders dan dat het pijpje een koelvloeistof aansluiting is.
als het een vacuum aansluiting zou zijn dan zal hij minstens boven een inlaatkanaal zitten,en niet boven een uitlaatpoort.

bovendien lijkt het me voor de flow niet verstandig om een vaccuum aansluiting zo dicht bij de kleppen te maken .

ik heb al vele koppen gezien maar heb dit nog nooit gezien..
kan ook niet bedenken waar de aansluiting voor kan zijn.

mocht de kop gewoon passen en het is een zelfde als een dx kop zonder dat pijpje, dan kan je het pijpje ook gewoon plaatknijpen en de naad dicht lassen.
of een doodlopend slangetje erop.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #9  
Old 26-09-2009, 20:49
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 976
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
De kop van een EV[golf2] heeft luchtomspoeldeinjectors dat zit dan op de plek van het pijpje[is van zwart plastic]zo heb ik het nog nooit gezien
De EV heeft ook een kop met stelplatjes voor de kleppen


klopt wat je zegt het is een ev(mk2)kop.
alleen is er later dat plastic pijpje vervangen door een metaal pijpje.
gr,egon

ps.
als je dat plastic pijpje nog hebt ben er maar zuinig op NIET MEER LEVERBAAR en ook nergens meer te krijgen.....
Reply With Quote
  #10  
Old 26-09-2009, 20:51
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Het is een DX kop laatste type.
gemodeviseerd door vw.
om de injektors te koelen.
Vroeger waren er problemen als de motor warm was en je wou hem weer starten na een lange rit op de snelweg bv.
is documutatie van bij vw dat de gti trug geroepen werden om het probleem te verhelpen als je problemen hat met starten.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-09-2009, 20:54
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 976
Default

hoe kan het dan dat ik de zelfde kop op mijn mk2 van eind 84 heb?
Reply With Quote
  #12  
Old 26-09-2009, 20:54
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default


Last edited by golfcabriolet : 26-09-2009 at 20:57.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-09-2009, 21:00
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Heer zie je hem wel in de kop.
hoeft niet aangesloten te worden.
was een modevikatie van DX kop.
Laatste uitvoering om de injectoren te koelen.
(geen water slang er op doen)
was lucht slang zo ver ik weet wat er op zat.

(P/s deze motor op foto is te koop,is een fabrieks nieuwe DX motor)
Reply With Quote
  #14  
Old 26-09-2009, 21:29
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ik heb zo`n kop ook op mijn motor zitten gehad ook gereviseerd en dat was een EV,
Maar dit is volgens mij een DX aangezien de klepen niet diep genoeg liggen voor de hydrostoters die een EV weer wel heeft, DX is dacht ik mechanisch?
GR Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-09-2009, 00:01
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Is een gemodeviseerde DX kop
Reply With Quote
  #16  
Old 27-09-2009, 09:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
Is een gemodeviseerde DX kop

Dus de 1e EV kop en past gewoon op een 1800 onderblok
Reply With Quote
  #17  
Old 27-09-2009, 10:17
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
Heer zie je hem wel in de kop.
hoeft niet aangesloten te worden.
was een modevikatie van DX kop.
Laatste uitvoering om de injectoren te koelen.
(geen water slang er op doen)
was lucht slang zo ver ik weet wat er op zat.

(P/s deze motor op foto is te koop,is een fabrieks nieuwe DX motor)


weer wat geleerd...
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #18  
Old 27-09-2009, 11:50
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Mooie discussie hieboven. Denk ga ff kijken of er al antwoord is. Mooi een hele waslijst met reacties, top!

Maar het pijpje kan dus gewoon afgdopt worden.
Dan zou ik zeggen bedankt voor de antwoorden. En had de kop al vergeleken met de oude die ik had alleen zag het pijpje later pas maar onderkant etc waren idem.
Reply With Quote
  #19  
Old 27-09-2009, 21:37
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
weer wat geleerd...


idd
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum