|
|||
|
|||
stretch banden oppompen op brede velg
Even een vraagje
Ik heb ATSjes in 7j breed, 15 ich. Hier wil ik bridgestone potenza's leggen van 165 50 15. Nu heb ik een band erop gelegd, maar als ik hem probeer op te pompen spuit de lucht aan alle kanten eruit. De band lijkt wel een ring om de velg. Ik heb er ook al een span band omheen gedaan maar dan sluit het nog niet goed aan. Iemand suggesties hoe ik ze wel opgepompt krijg? bedankt alvast Jeroen |
|
||||
|
||||
Beetje aansteker benzine oid op de velg/band spuiten en aansteken.
Knalt er dan zo op. Of naar de banden boer die hebben een soort van kanon die de lucht tussen de band en velg knalt!
|
|||
|
|||
ja na even zoeken vond ik dit ook
http://www.volksforum.com/forum/sho...banden+oppompen daar hebben ze het ook over rem reiniger. Maar spuit je dit dan aan de binnenkant van de band, of buitenkant rand? bedantk |
|
||||
|
||||
op de rand van de band en de velg waar de band hoort te zitten.
|
||||
|
||||
Wij hebben hier al eens van mogen genieten
remreiniger erin spoortje trekken aansteken en... een knal de velg met band 6 meter de lucht in, komt weer neer de band zat om de velg band kapot en velg krom. maar dat kwam omdat ze er wat teveel remreiniger in hadden gedaan de rest ging allemaal wel goed |
|
||||
|
||||
't hele bussie leeggespoten zeker....
Je kan ook een binnenband van een auto pakken. Zorg dat de band aan 1 kant goed tegen de velghoorn ligt (de rand waar deze op moet 'ploppen'. De binnenband in de rand leggen tussen de andere kant van de band en velg, deze lichtjes oppompen zodat de lucht niet meer onder de band weg kan komen. Daarna de band oppompen en op een gegeven moment de binnenband wegtrekken en de band helemaal oppompen. Zo heb ik ook 4 bandjes gemonteerd gekregen.
|
|||
|
|||
ok bedankt voor jullie hulp.
Ik draai alle 4 de banden er wel op, en dan van het weekeind eens kijken of het wil lukken met remreiniger. bedankt! |
|
||||
|
||||
Ik heb dit ook laten doen bij een Profile-center.
Heb ook potenza op een 7j velg Die hadden dus ook een luchtkanon.. Werd gebruikt bij vrachtwagen banden..
|
||||
|
||||
busje start pilot werkt nog het best, remmenreiniger niet zo best....ventiel eruit, 2 sec. in de band spuiten, aansteken en meteen de compressor erop anders knalt ie er net zo hard weer vanaf (afkoelende lucht krimpt hard!)
werkt goed, wel beetje tricky.
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
is gewoon passende banden geen idee?
Doen ze niet voor niks, maatvoering uitvinden enzo... Maarja succes i.i.g. en ik hoop dat je d'r levend vanaf komt!
|
||||
|
||||
Moraalridder.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb laatste bij de auto van m'n zus nieuwe banden gemonteerd. Dit waren 185/70/13 banden op 13x6inch velgen. Twee van de vier banden wilde er ook niet op (zaten verpakt in folie, en dus naar binnen getrokken wangen door transport). Deze kreeg ik er met geen mogelijkheid op, maar met remmenreiniger wel. Dus je commentaar gaat niet helemaal op
|
||||
|
||||
Quote:
Let's start Thinking outside the box
|
|||
|
|||
ok, even voor de duidelijkheid want ben hier een beetje nieuw in
dit is de band nu om de velg spuit ik dan gewoon wat remreiniger langs de rand van de band en velg; en moet dit aan beiden kanten? Dan wanneer ik hem aansteek moet ik dan duwen, of lucht erop zetten, of...? sorry voor de noob vragen... |
|
||||
|
||||
Remmenreiniger aan de rechtse (open) kant erin spuiten. Velg wel even plat leggen Verder zorgen dat de compressor op druk staat, aansteken (afstand houden, dus niks duwen ), band schiet erop en dan lucht erin blazen
|
|||
|
|||
ok, maar als ik het via de (in deze foto) rechtse kant erin spuit, en dan leg ik hem plat (op de rechte kant) dan steek ik hem aan aan de linker kant? Maar als ik hem plat leg schuift de band dan niet weer naar beneden?
|
|
|||
|
|||
ok, heb net filmpje gezien waar het goed te zien was.
velg plat leggen, remreiniger via boven erin. Compressor op het ventiel aansluiten, aansteken, en pompen. zo moet het lukken... |
|
|||
|
|||
ik zou wel even zo'n lange aansteker nemen, en er een tegengewicht op leggen zoals ze vaker doen.
|
||||
|
||||
Quote:
laat ons dan ook even het filmpje zien, zou wel leuk zijn voor de mensen die het nog niet weten
|
||||
|
||||
Quote:
Of om Houston uit te leggen wat er zojuist over hun scherm flitste.