#1
|
||||
|
||||
schokken golf 2 1.3
Een vriendin heeft hier de auto hier net even gehad wegens schokken. Brandstoffilter is vervangen en daarnet heb ik de tank eronder vandaag gehaald en helemaal schoongemaakt. Deze was flink smerig maar er is momenteel geen enkele golf 2 met zo'n schone tank
Maargoed, daarstraks schokte hij nog wel weer en ik weet nog niet wat het kan zijn. Natuurlijk zat er waarschijnlijk nog wel wat vuil in de leidingen maar wat zou het nog meer kunnen zijn?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#2
|
||||
|
||||
Injectie ja of nee?
Bij ja, kun je de injectie effe nakijken. Als je het over vuil in de tank en leidingen hebt, moet dat vuil uiteindelijk ergens heen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
en als het een carburateur model is moet je ff je vaccuumslangen checken.
__________________
I love it when a car comes together |
#4
|
||||
|
||||
Het is echt schokken zoals de tank leeg is, zoon gevoel, dus mijn gok ligt in de brandstoftoevoer...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
als het een injectie is, dan zou je de brandstofpompen is kunnen chekken dus de opvoerpomp in de tank en de hogedrukpomp
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#6
|
||||
|
||||
De pomp in de tank lijkt gewoon goed te zijn.
Het is trouwens volgens mij geen injectie? Waaraan verschilt dat t.o.v. een carb?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
je kunt zien of er een carburateur op het blok zit, of een injectie gedeelte. en daarnaast heeft een carb blok de branstofpomp op de voorkant van het blok zitten(mechanisch) een injectie heeft een opvoerpomp (in de tank) en een hogedrukpomp(onder de auto als ik het goed heb) en verder als inlaat gedeelte een injectie, een computer enz. post anders is een foto van je motorblok
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#8
|
||||
|
||||
Carburateur= dikke braadpan als luchtfilterbak
Injectie = luchtfilterbak in het binnen spatbord/voor bij de grille. 2e optie; kijk op de sticker in de kofferbak. NZ motorcode = injectie. MH/2G = carb. Indien je een carburateur hebt, schoonmaken dat ding . Als de tank/filters en leidingen niet vies meer zijn kan het heel goed een smerige carb zijn. Benzinepomp testen is ook vrij simpel, haal de slang los, steek deze in een PETfles, trek de kabel uit de bobine en probeer de auto te starten. Als het goed is komt er best een hoop benzine in de PETfles. De auto slaat toch niet aan (veilig!), vanwege de losgekoppelde ontsteking.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
|||
|
|||
Heb het onderlaatst ook gehad
Dacht ook brandstoftoevoer Maar was de rotor,daar was de nok vanaf gebroken[Ding van 6 euro wat je laat staan |
#10
|
||||
|
||||
Tis een injectie (NZ) en we gaan zo weer even kijken.
Welke rotor bedoel jij ?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Zit er net nieuw onder...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#12
|
||||
|
||||
Onder de parafan (aan de bestuurderskant onder het voorraam) ligt de computer,deze wil nog wel eens nat worden als de waterafvoertjes verstopt zitten.
Maak de accupolen los en haal de stekker van de computer,controleer of de aansluitingen goed schoon en droog zijn. Spuit ze desnoods in met contactcleaner. Het komt heel vaak voor dat de stekker nat word en dit veroorzaakt de meest vreemde storingen. Gr Jan. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Die op de verdeler zit voor de vonk |
#14
|
||||
|
||||
Nou de injectoren schoongemaakt, schiet er zoon #$)(_@)_$ klemmetje ergens onder, nergens te vinden, na een uur zoeken eindelijk gevonden...
Toen O ring lek, ook vervangen en nu leek het goed, vannacht weet ik meer.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#15
|
||||
|
||||
Die injector ringen, zijn die van viton of wat anders?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#16
|
||||
|
||||
Dat weet dan weer niemand?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#17
|
||||
|
||||
Sorry,ben al een aantal jaren geen "rubberspecialist" meer.
Probleem nog niet opgelost dus?? |
#18
|
||||
|
||||
Jawel, maar mijn maat heeft nu 2 ringetjes te weinig
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt!! Ik heb heel veel problemen gehad met niet lekker lopen, schokken, slecht starten.... Na heeeeeeeellll veel zoeken en vernieuwen, computer eruit gehaald... bleek die vol water te staan!! Hij was alleen niet meer te redden, dus 'nieuwe' gehaald op de sloop, en nu rijdt ie weer perfect! Zelfs beter dan dat ik hem gekocht had! Zou daar echt eens naar kijken, Succes ermee!! Gr. Leintje |