![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() 2 weken terug ben ik in frankrijk geweest voor een heerlijke vakantie.
700 km gereden, en ergens bij Le havre maar eens opgehouden toen was de benzine wel op, ben toen gaan tanken bij een lokale particuliere pomp. netjes ron91 merkte er vrijwel niks van, motortje loopt lekker zoals het moet. daarna een volle tank bij de BP gehaald voor de rit naar huis, ik moet euro95 hebben dus ik kom uit op "E10SP95" van de BP. ![]() dat maar gewoon getankt want andere 'soorten' euro95 zijn er niet. het zal wel.. ![]() ergens na een kilometer of 300 merkte ik dat de motor rauwer begon te lopen. vooral stationair voor een stoplicht merkte je dat goed. Ik had zoiets van wat is dit nou weer. zal de carburateur wel zijn die bijgedraaid moet worden. gewoon doorgereden en 250 km later weer een stopje gehouden. tijdens het uitrollen op de afrit voelde ik al een stottertje en zodra ik de koppeling indrukte viel de motor uit ![]() ![]() gewoon uit laten rollen, ffe pauze en weer verder. auto opnieuw gestart, slaat gewoon aan valt niet uit. maar wat liep die rauw, de hele auto bibberde ervan. gewoon de laatste kms doorgereden want op de snelweg merk je er niks van, eenmaal thuis gekomen motor nog steeds rauw lopen en whatnot. met de carb aan de gang geweest maar ik kreeg het niet opgelost. totdat ik me bedacht wat ik heb getankt. E10SP95. Sans plomb 95.. wat is dan de E10? blijkt ethanol 10% te zijn. blijkt een toevoeging te zijn om de prijs wat lager te houden.. ![]() water bij de wijn zeg ik maar. daarna weer afgetankt met nederlandse euro 95 en na 10 km liep de motor weer goed en zacht. ![]() waarom zit dit erin bij de franse euro95?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Is voor een maand of 2 geleden in NL voor gewaarschuwt dat als je een auto hebt van voor 2000 die brandstof niet te tanken. Omdat het pakkingen opvreet en je auto er raar op loopt.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#3
|
||||
|
||||
![]() omdat de injectie-auto's van tegenwoordig er wel goed op lopen en,je zegt het zelf al,meer geld er aan over te houden.........
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() rare bedoeling hoor,
ken er eigenlijk wel vanuit gaan dat de voetpakking kapot zal zijn en de slangetjes rondom? ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 30-08-2009 at 21:50. |
#5
|
||||
|
||||
![]() zal wel meevallen....zou eerst maar eens kijken of ie op gewone benzine weer goed loopt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat ging toch over de e98 octaan 100 ?? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Het loopt wel beter met de gewone benzine. maar niet zo soepeltjes meer als ervoor
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
![]() is ie al wel helemaal leeg geweest dan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
![]() hij was bij thuiskomst bijna leeg.
heb toen voor de deur wat proberen bij te stellen aan de carb, daarna 20 liter getankt en 40 km gereden. toen ging het al beter, weer een beetje bijgesteld, toen liep bijna goed. nu is de 20 liter weer bijna op maar, krijg m niet helemaal lekker.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Even over die ethanol. Daar heb ik een stuk over gelezen. Als je dat spul bij de benzine mengt. Dan word de auto zuiniger. Mijn vader doet dit nu al sinds een half jaar met de Astra uit 1996. Het verbruik op 100km is met 1 liter gezakt hier door. Zit ongeveer nu op 6.5 op de 100. Ik zelf heb het nog niet probeert. Weet niet of de 2EE carburateur dit leuk vind
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() zou hem eerst maar eens tot z'n nokkie vol gooien,kijken of het beter word....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
![]() @ gino89: dan vraag ik me toch echt af of het wel wijs is,
Ik weet niet wat Ethanol met materialen doet. maar als het pakkingen aanvreet is het gewoon niet goed. (toevallig) mijn ouders hebben ook een astra f uit 95, maar die geeft geen kick. op ron91 is die wel wat luier. @depul, ga ik morgen maar is doen.. we zien het over over een paar weken wel ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
||||
|
||||
![]() in denemarken hadden ze bij de tank waar ik toen stond alleen maar bio95. ik alle andere pompen daar eerst gekeken en toen ik erachter kwam dat er niks anders was heb ik het er toch mar in gegooit. maar is dit te vergelijken met die E10sp95??
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#14
|
||||
|
||||
![]() bio ethanol vreet oudere soorten rubber/pakkingen en zelfs aluminium op. Als je er veel mee rijdt zul je de benzineleidingen/slangen moeten vervangen door ethanol bestendige slangen, anders ligt alles op een gegeven moment op straat.
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat een carb na een tijdje aangevreten wordt door de ethanol, (sproeiers/naalden/kanalen etc.) en dat daardoor de motor niet lekker meer loopt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
||||
|
||||
![]() in nederlandse euro95 zit ook een paar procent ethanol, hoor..
denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. No offence, maar denk eerder dat hij nu slecht loopt omdat je met de carb van zijn afstelling hebt gehaald. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dit zuiniger worden gaat helaas gepaard met minder vermogen.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#17
|
||||
|
||||
![]() ...waardoor met dezelfde snelheid het verbruik weer omhoog gaat. Kortom, je wordt van alle kanten genaaid, maar als je op de pomp de cijfertjes afleest denk je dat je geld bespaart.
![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ja, dat zou best kunnen dat hij minder vermogen heeft. Maar mijn vader rijd altijd snelweg naar het werk. Zon 30 km. En heeft niet de cijfers van de pomp zitten aflezen. Maar de vergelijking van KM en verbruik.
Vraag me dan wel af. Als ik dit allemaal lees. Of het wel zon goed idee is. Als het slangen en aluminium aanvreet. moet ik hem toch eens even over informeren ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zeker! De aftermarket-markt weet niet wat hem overkomt, en UP gaat de autoindustrie! ![]() Elke week een nieuwe pakkingenset bestellen tikt lekker aan. Misschien dat GM dan nog zelfs te redden is... al is het daar sowieso al aan de orde van de dag dat het spul kapot gaat. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
![]() idd. Die koppakking van een astra kun je al bijna aan het gewone onderhoud tellen. Mn vader heeft al 2 motors in de astra gehad. bij alle 2 de koppakking kapot. na zon 40.000 KM (dit was nog toen hij zonder ethanol reed
![]() |