![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() heb nu voor de 2de keer dat een bepaald geluid er in ene is (en later weer verdwenen)
met normaal rijden is er niets aan de hand. eerste keer: was een halfuur lang een parkeerplek aan't zoeken bij een veerboot dus langzaam met veel koppellen op een gegeven moment kwam er een beetje een zacht ? piep/fluit/zing/ ?lager? geluidje koppeling in getrapt .. weg is alweer een tijdje terug tweede keer: van het weekend macdrive ![]() stervensdruk, stonden denk zo'n 20 minuten in totaal te 'fileren' komt weer zo'n fluit/piep/zing geluid (lijkt een beetje op vsnaar geluid maar dan dunner/zachter) olie was toen dik 100graden (normaal kom ik niet verder dan 90) leek wederom met de koppeling samen te hangen, ontkoppelen beinvloede het iig. waren toen klaar meteen naar huis rijden .. onder het rijden verdween het weer (net zo snel als dat de temp. weer "normaal" werd) iemand een idee ?
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Is het niet de koelvan die aanslaat
En bij toeval stopt met het intrappen van de koppeling |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me toch een V-snaar. Voel ze allemaal ff na op spanning en kijk ze na op slijtage/scheurtjes.
Anders iets van ontluchting waardoor hij fluit (maar dat lijkt me sterk!)
__________________
white cabrio USA'er 1.8 JH en vaak meer... acokever - www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=25&t=26894 |
#4
|
|||
|
|||
![]() alle 1 V-snaren heb ik regelmatig in mn handen gehad afgelopen maanden (ivm dynamo problemen, die is't niet, klinkt ook iets anders, v-snaar giert echt)
het is mechanisch, lagertje of zoiets ik denk mischien druklager koppeling ..maar kan dat temperatuur afhankelijk zijn ? (helaas lost mijn uitlaat ook van binnen op en ist dus niet zo goed te horen)
__________________
HeliosBlauw past bij jou. Last edited by Losha : 10-09-2009 at 20:07. |
#5
|
||||
|
||||
![]() denk dan:
-lager of bewegend iets inde versnellingsbak, bij hogere toeren maakt hij dna geen geluid vanwege de snelheid of -iets in de motor wat versleten is (al zou je dat minder snel horen lijkt me) Dit draait dan bij hogere toeren ook te snel waardoor het minder geluid maakt, of heeft te maken met de mindere oliedruk die er is bij lagere toeren. of -iets met de koppeling, kabel strak/los genoeg?? succes, beste is denk een voor een langslopen. Misschien bij stationair draaien iemand luisteren en andere met gas en koppeling spelen.
__________________
white cabrio USA'er 1.8 JH en vaak meer... acokever - www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=25&t=26894 |