#1
|
||||
|
||||
carb probleem 1.3mh
hey,
ik heb een probleempje met me carb(2e3)/benzine toevoer, als je in de carb zelf kijkt zie je dat de brandstof uit een gaatje in de wand komt. het probleem is nou dat als je gas geeft of zelfs met stationair draaien dat er eerst wel wat uit komt maar daarna komt er vrijwel niks meer uit. enkel als je constant met het gas blijft spelen dan komt er weer wat uit. mijn 2de trap van de carb werkt nog wel naar behoren, dus als je hem via de vaccuum open houd blijft hij wel constant lopen. weet iemand waar dit aan ligt??? voordat ik straks weer alles heb vervangen en dat het gewoon blijkt dat het iets kleins was (zal niet de eerste keer zijn) alvast bedankt iedereen
__________________
I love it when a car comes together |
#2
|
||||
|
||||
volgens mij hoord dat zo hoor dat daar aleen met gas geven (dus met acceleratie) benzine uit komt.
dat heet een opvoerpompje dacht ik. heb je verder geen klachten??? want meestal scheeld het al veel als je ff alle vaccuum slangetjes vervangt. verder zijn ze echt een hel hoor die pierburgs, veel te veel toeters en bellen. en als er 1 niet werkt werk de rest ook niet en blijf je zoeken (en vervangen).
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#3
|
||||
|
||||
Dat heet idd. een acceleratiepomp , hoe simpel kan het leven zijn en daar komt alleen brandstof uit bij het intrappen van je gaspedaal. Bij constante gasklepstand moet de brandstofvoorziening via de venturi's genoeg zijn.
De 2E3 carb is een beruchte carb, als er iets mis mee is, is het lastig te traceren, vanwege allerlei vacuumbedienkleppen, membranen etc. die de carburateur heeft. De auto blijft niet stationair lopen begrijp ik uit je verhaal? Als dit zo is check dan het volgende: Achterop de carburateur zit het stationaire afslagventiel (een +/- 25mm dikke plug), met daaraan een steekstekker. Als de auto op contact staat, en je trekt deze stekker er af, moet je een duidelijke KLIK horen. Hoor je dit niet, dan is dit afslagventiel kapot! Dit ventiel zorgt ervoor dat de brandstoftoevoer (van de eerste trap) afgesloten wordt als je de motor afzet (sleutel uit contact). Als het ventiel kapot is, wil de auto niet onder de 2000 toeren lopen, maar wel met hogere toeren óf als je met het gas speelt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
martiepartie werkt dit ook bij een 2E2 carb?
Kan die dan nadieselen als je hem afzet? Dat heb ik nl!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#5
|
||||
|
||||
Dat afslagventiel zit er op om nadieselen te voorkomen, als je auto dat doet kan het afslagventiel heel goed kapot zijn (blijft kanaal open staan).
De 2E2 en 2E3 zijn in grove lijnen hetzelfde qua opbouw.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#7
|
||||
|
||||
de mijne bleef ok nadieselen, nu heb ik een weber en doet ie het nog steeds af en toe wel eens, maar kan me niet herinneren dat ik dat ventiel op mijn weber heb zien zitten?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#8
|
||||
|
||||
ik zal ff kijken naar het stationaire afslagventiel maar ik bedoel eigenlijk dat als je gewoon gas constant erop houd dat hij gewoon eerst genoeg brandstof krijgt en dan zo ineens eigenlijk veel te weinig dus dat hij gewoon weg zakt in de toeren en gewoon uitvalt... zelfde met stationair blijft gewoon 2 a 3 seconden lopen en dan zie je ineens niks meer uit het gaatje komen en valt hij gewoon uit.
zal ik anders filmpje maken???:O misschien dat het dan duidelijker word
__________________
I love it when a car comes together |
#9
|
||||
|
||||
ik snap wel wat je beschrijft, filmpje is niet nodig.
Is ook logisch; Je geeft gas, er komt benzine uit de acceleratiesproeier (wat jij het 'gaatje' noemt, rechtstreeks uit je vlotterbak). Hou je het gas constant, dan komt er niets uit je acceleratiesproeier, maar moet alles via de venturi/normale sproeiers komen. Als het afslagventiel dicht blijft, komt er geen benzine door de sproeiers in de venturi en valt je motor dood. Ik heb dat probleem met een 2E3 gehad, dat lag aan het afslagventiel.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
bedankt voor de hulp jongens ik heb lui gedaan en gewoon een andere carb opgehaalt(onderdeeltjes zijn lastiger aan te komen)
werkt super.... beetje jammer dat vanmiddag me blok ineens veranderde in een stoomtrein door een kapotte krukas poelie... btw: ben op zoek naar 1.3mh blok hoeft niet met spruitstuk, die heb ik nog wel:P
__________________
I love it when a car comes together |