Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-09-2009, 21:27
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru

Question versnellingsbak lang stil

Ik heb wat problemen met mijn versnellingsbak vooral naar 4e. dat gaat soms met veel gekraak, het lijkt dat hij in 4e zit, maar dan krijg ik een hoop gekraak het komt niet veel voor, maar het is zeer irritant.
Nu kan ik een 2dehands bak kopen via internet, enkel ligt deze bak al 9 jaar stil.
het gaat om een 5bak van een golf 1 1.8 gti

Moet deze dan eerst helemaal uit elkaar voor ik hem kan plaatsen, of gaat die het gwn goed doen met nieuwe olie ?

groeten
Reply With Quote
Old 02-09-2009, 21:37
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore

heb onder mijn 16v vroeger een bak gestoken die 10 jaar buiten had gelegen, en ging perfect

nieuwe olie kan nooit kwaad, zou zeker geen schrik hebben om zoiets eronder te steken
Reply With Quote
Old 02-09-2009, 21:49
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru

Hij heeft wel binnen gelegen, dus ik kan het er op wagen ?
zit ook te denken om er ineens een sterkere koppeling in te steken dan, omdat ik toch nog wat motor plannen heb, maar wat voor één steek ik het best ?
thx
Reply With Quote
Old 02-09-2009, 21:56
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore

voorwat een sportkoppeling steken? is goed als ge 150pk of meer gaat hebben met uwe blok, maar voor ne standaard of licht opgevoerde blok heeft dat 0,0 nut

kost enkel maar geld
Reply With Quote
Old 03-09-2009, 15:22
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by golf16v
voorwat een sportkoppeling steken? is goed als ge 150pk of meer gaat hebben met uwe blok, maar voor ne standaard of licht opgevoerde blok heeft dat 0,0 nut

kost enkel maar geld

Ik heb hier een scherpe nokkenas liggen, en wil de motor laten bewerken, als ik hiervoor een goed adres vind. En ik hoop toch ergens rond de 140 pk uit te komen of meer..
Tot hoeveel pk's houd een originele koppeling het dan goed uit? Want mijn versnellingsbak moet er af dus steek ik liefst ook ineens een nieuwe koppeling desnoods een originele.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules