#1
|
|||
|
|||
Polo turbo GT28
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een polo Treser en wil mijn G40 blok ombouwen naar een turbo blok. Ik ben al in het bezit van een GT28 turbo, ik heb al mensen gezien die deze turbo op hun G40 gemonteerd hebben alleen kan ik nergens een geschikte beschrijving vinden van hun ombouw. Ik heb bij emtec al eens een spruitstuk gezien alleen is deze van rvs en heb ook al gelezen dat deze nog wel eens door willen branden of heb ik het helemaal mis. Tevens vraag ik me af of met dit spruitstuk de radiateur wel kan blijven zitten. Tevens heb ik ook dit filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=mn__JomkZSU Als iemand deze ombouw gedaan heeft of iemand kent die dit gedaan heeft graag even contact met mij opnemen M.vr.gr. |
#2
|
||||
|
||||
die jongen zit op het vwpolo.nl forum
http://www.vwpolo.nl/forum/index.php?showtopic=17354 dit is zijn project misschien eens contact met hem opnemen |
#3
|
||||
|
||||
Polo Treser....dat is toch een Polo targa ombouw?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#4
|
|||
|
|||
Nee, is geen targa is een cabrio ombouw.
|
#5
|
|||
|
|||
Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat hij al met onderblok nummer drie bezig is en met auto nummer twee.
Hij rijd met de volgende set-up: JE pistons boring 78mm of groter Carillo costummade drijfstangen. En een motorsturing van van kronenburg motorsport. spruitstuk gietijzer. En de rest weet ik zo niet. Speelde op de strip tijdens automaxx streetlegal niet veel klaar. Omdat het vermogen niet op de weg kwam en de motor volgens mij klapte. Hij is vooral actief op het vwpolo forum. Gr |
#6
|
|||
|
|||
Ik zie dat je twee topics hebt over hetzelfde.
Dit is de setup van die polo. filmpje http://www.youtube.com/watch?v=84pb-0HOg5s even het setup plaatsen. Orgineel inlaatspruitstuk, wel groter gasklephuis kms managment orginele zuigers carillo drijfstangen kop enkelt geflowt nokkenas 268/278 (even uit me hoofd) gt2860r turbo en meer dingen maar niet relevant. met de runs moesten we tussendoor even wachten om de tempraturen onder contole te krijgen, op vol boost op hoog toerental kregen we uitlaatgastemparaturen van 950 graden, watertemp 86,en inlaatlucht van 48graden, de binnentemaratuur was 25 graden. dus 300pk met een beter cilinderkopje betere inlaat lijkt mij goed haalbaar. tevens is dit setup volledig door mijzelf afgesteld op de straat. Dit bericht is gewijzigd door ron polo gt25rs: Jul 25 2009, 09:13 AM Hier de uitdraai: Last edited by SjefG40 : 31-08-2009 at 09:55. |
#7
|
||||
|
||||
''Leuk speelgoed'' !
|
#8
|
||||
|
||||
2 topics is nergens voor nodig, ik heb ze samengevoegd
|
#9
|
||||
|
||||
dat is ron,zover ik weet rijd hij nog steeds met zijn eerste blok en is hij nu bezig met een nieuwe motor maar gewoon puur omdat die nog harder moet gaan.
ik heb destijds is 2 versnellingsbakken voor hem gebouwd de ene zit in deze polo.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Tot welk vermogen blijft een originele versnellingsbak eigenlijk goed? en kan jij ook een sperdifferentieel in deze bakken bouwen, of zitten die al in een G40 bak. Is het tevens verstandig om een programmeer bare ECU te nemen of is een turbo chip wel voldoende om het blok goed te laten lopen. Ik ben nl niet van plan om 250 pk uit het blok te halen ik wil gewoon een goede vervanger voor mijn G40 lader. In het blok is wel het een en ander gebeurd overigens de kop is geflowed en er zit en schrick nokken as in. Tevens zit er al een andere chip in alleen die is wel voor de G-lader. wat voor vermogen kan ik verwachten als ik de turbo dan op bijv. 1.2 bar zou laten draaien. M.vr.gr. |
#11
|
|||
|
|||
Ik denk rond de 170pk.
Nouja, laten we het erop houden dat ik in de buurt van ron woon. En hem geregeld spreek. Gr, Pim |