Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2009, 19:42
jcveldhuij jcveldhuij is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 3
Default Polo turbo GT28

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een polo Treser en wil mijn G40 blok ombouwen naar een turbo blok.
Ik ben al in het bezit van een GT28 turbo, ik heb al mensen gezien die deze turbo op hun G40 gemonteerd hebben alleen kan ik nergens een geschikte beschrijving vinden van hun ombouw.

Ik heb bij emtec al eens een spruitstuk gezien alleen is deze van rvs en heb ook al gelezen dat deze nog wel eens door willen branden of heb ik het helemaal mis.
Tevens vraag ik me af of met dit spruitstuk de radiateur wel kan blijven zitten.

Tevens heb ik ook dit filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=mn__JomkZSU

Als iemand deze ombouw gedaan heeft of iemand kent die dit gedaan heeft graag even contact met mij opnemen

M.vr.gr.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2009, 20:20
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

die jongen zit op het vwpolo.nl forum

http://www.vwpolo.nl/forum/index.php?showtopic=17354

dit is zijn project misschien eens contact met hem opnemen
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2009, 20:20
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Polo Treser....dat is toch een Polo targa ombouw?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #4  
Old 30-08-2009, 20:57
jcveldhuij jcveldhuij is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 3
Default

Nee, is geen targa is een cabrio ombouw.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-08-2009, 21:50
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat hij al met onderblok nummer drie bezig is en met auto nummer twee.
Hij rijd met de volgende set-up:
JE pistons boring 78mm of groter
Carillo costummade drijfstangen.
En een motorsturing van van kronenburg motorsport.
spruitstuk gietijzer.
En de rest weet ik zo niet.

Speelde op de strip tijdens automaxx streetlegal niet veel klaar. Omdat het vermogen niet op de weg kwam en de motor volgens mij klapte.
Hij is vooral actief op het vwpolo forum.
Gr
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2009, 09:52
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik zie dat je twee topics hebt over hetzelfde.
Dit is de setup van die polo.

filmpje http://www.youtube.com/watch?v=84pb-0HOg5s

even het setup plaatsen.

Orgineel inlaatspruitstuk, wel groter gasklephuis
kms managment
orginele zuigers
carillo drijfstangen
kop enkelt geflowt
nokkenas 268/278 (even uit me hoofd)
gt2860r turbo

en meer dingen maar niet relevant.

met de runs moesten we tussendoor even wachten om de tempraturen onder contole te krijgen, op vol boost op hoog toerental kregen we uitlaatgastemparaturen van 950 graden, watertemp 86,en inlaatlucht van 48graden, de binnentemaratuur was 25 graden.

dus 300pk met een beter cilinderkopje betere inlaat lijkt mij goed haalbaar.

tevens is dit setup volledig door mijzelf afgesteld op de straat.

Dit bericht is gewijzigd door ron polo gt25rs: Jul 25 2009, 09:13 AM

Hier de uitdraai:


Last edited by SjefG40 : 31-08-2009 at 09:55.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2009, 10:57
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

''Leuk speelgoed'' !
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2009, 11:00
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

2 topics is nergens voor nodig, ik heb ze samengevoegd
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2009, 11:49
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

dat is ron,zover ik weet rijd hij nog steeds met zijn eerste blok en is hij nu bezig met een nieuwe motor maar gewoon puur omdat die nog harder moet gaan.

ik heb destijds is 2 versnellingsbakken voor hem gebouwd de ene zit in deze polo.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2009, 18:31
jcveldhuij jcveldhuij is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
dat is ron,zover ik weet rijd hij nog steeds met zijn eerste blok en is hij nu bezig met een nieuwe motor maar gewoon puur omdat die nog harder moet gaan.

ik heb destijds is 2 versnellingsbakken voor hem gebouwd de ene zit in deze polo.


Tot welk vermogen blijft een originele versnellingsbak eigenlijk goed? en kan jij ook een sperdifferentieel in deze bakken bouwen, of zitten die al in een G40 bak.

Is het tevens verstandig om een programmeer bare ECU te nemen of is een turbo chip wel voldoende om het blok goed te laten lopen. Ik ben nl niet van plan om 250 pk uit het blok te halen ik wil gewoon een goede vervanger voor mijn G40 lader.

In het blok is wel het een en ander gebeurd overigens de kop is geflowed en er zit en schrick nokken as in.
Tevens zit er al een andere chip in alleen die is wel voor de G-lader.

wat voor vermogen kan ik verwachten als ik de turbo dan op bijv. 1.2 bar zou laten draaien.

M.vr.gr.
Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2009, 20:52
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik denk rond de 170pk.
Nouja, laten we het erop houden dat ik in de buurt van ron woon. En hem geregeld spreek.
Gr, Pim
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum