![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wie kan mij helpen?
Ik heb onlangs een volkswagen golf 1 cabriolet uit 1990 gekocht. De auto rijd op de snelweg vreemd, een beetje zweverig. De schokdempers zijn daarom onlangs vervangen en de wagen is uitgelijnd, het is hierdoor wel ietsje verbeterd, maar nog niet optimaal. Komt het misschien omdat de carrosserie niet stijf genoeg is omdat het een cabrio is? Zou misschien een veerpootbrug wat zijn? Wie o wie kan mij verder helpen?
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000 Last edited by Cleveringa : 08-07-2009 at 18:43. |
|
||||
|
||||
![]() Klinkt misschien stom, maar zijn de banden goed op spanning?
|
||||
|
||||
![]() weet je zeker dat hij goed uitgelijnd is? Ik geloof er niks van namelijk..
|
|
||||
|
||||
![]() Is ze verlaagd?
|
|||
|
|||
![]() De auto heeft net nieuwe voorbanden, banden achter zijn goed.
De auto is niet verlaagd, en dempers onlangs vervangen(bij golfparts), en uitgelijnd. Dit "zweverige gedrag" deed de auto ook voordat dit alles was gedaan, alleen wel iets erger heb ik het idee. op binnenwegen rijdt hij prima, trekt ook niet naar links of rechts, alleen op de snelweg als je dus wat harder rijdt, en over een hobbel rijdt, "zweeft" hij naar links of rechts heel apart. ???????????
|
||||
|
||||
![]() Heb je geen stabilisatorstangen?
|
|
|||
|
|||
![]() dat lijkt mij wel.... anders was het wel opgevallen bij demontage oude schokdempers bij golf parts....
Ik dacht misschien dat de veerpoten speling hebben, en door daar een veerpootbrug te monteren, hem wat stijver te maken.
|
||||
|
||||
![]() Oef Golfparts. Is nog een wonder dat ze bestaan.
Mijn cabrio had dit ook. Oorzaak weet ik niet. Nu heb ik een schroefsetje en ze ligt heel strak op de weg. Hangt ze achterover? Mijne was achter aardig doorgezakt.
|
||||
|
||||
![]() ik zou hem echt eens naar een fatsoenlijke uitlijner brengen, tien tegen een dat je er vanaf bent
|
|
||||
|
||||
![]() vindt het maar vreemd een cabrio is normaal heel stijf denk ook dat je eens een goed adres moet zoeken om hem uit te laaten lijnen en een veerpoot brug en een schroefset helpt ook een hoop als dat gewend bent dan ligt een orginele niet zo strak op de weg
|
|||
|
|||
![]() hoe zijn de draagarmrubbers? daar al naar gekeken? met een beetje versleten draamarmrubbers slinger je ook alle kanten op.
|
|
|||
|
|||
![]() inderdaad kijk je ophanging rubbers maar eens na! ook die van de achterbrug hierdoor gaat hij namelijk ook zweven.
|
|
|||
|
|||
![]() Zweverig weggedrag heeft volgens mij niet echt met uitlijning te maken. Uitlijning zorgt alleen voor sporing, wielvlucht ed. Niet met draagarmrubbers, schokdempers of stuurhuis enz...
![]() Ik zou eens een ander (nieuwer) stuurhuis proberen. En de draagarmrubbers van de achteras kontroleren. Een verlagingsset is niet de oplossing, maar is een oplossing... Suc6. |
|
|||
|
|||
![]() Nou ik zal morgen ff naar de rubbers kijken, want wil eigenlijk geen schroefset, zit net weer originele andere dempers onder.
uitlijning is het naar mijn mening niet, want hij is net uitgelijnt... en merk niet heel veel verschil met daarvoor. Ik snap dat het geen kart is met originele dempers, maar dat was ook niet de bedoeling, weet hoe een verlaagde auto rijd.... maar zo zigzaggend over de snelweg hoort ook niet, ook al is het allemaal origineel. Dus ben benieuwd..... Al vast bedankt voor de reacties! top.
|
||||
|
||||
![]() Een veerpootbrug helpt naar mijn idee alleen maar echt in de stad en korte bochtjes. Ik heb hem op de snelweg nooit gemist maar maakte in de stad echt een wereld van verschil. Ik denk dat je idd je ophangingsrubbers een moet controleren.
Succes
|
||||
|
||||
![]() inderdaad stabilisatierubbers voor controleren, die willen nog wel eens soepel worden.
en heb je onder het motorblok ook nog die stabilisatiestang lopen? die zitten ook niet onder alle cabrio's, maar zorgen er wel voor dat ze wat stijfer zijn. wat voor motor ligt erin?
|
|||
|
|||
![]() er ligt een 2h 1.8 motor in.
|
||||
|
||||
![]() ok, die heb ik ook, en die heeft die stang al standaard eronder zitten. dat is het ook niet dus
|
||||
|
||||
![]() ik heb een golf 2 waarvan de neus ook een beetje omhoog staat.
ik heb ook het zweverige op de snelweg, rond 120 km/h begint dat het ergst.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee. Helaas. Cabrio's vanaf 1991 hebben deze stang. Deze stang heb ik er ook onder en de mijne zweefde ook. Ik heb acht jaar met Monroe Sensatrac's en standaard veren gereden. Het laatste jaar is ze gaan zweven. Doordat ik elk jaar bij de APK een gebroken veer had (zowel voor als achter) heb ik een schroefset gemonteerd. Nu geen zwevende problemen. Ik weet wel dat er bij mij per ongeluk een veer gemonteerd is van een dichte Golf 1. Hierdoor was het weggedrag ook drama. Een cabrio is ongeveer 300 kilo zwaarder dan een dichte 1. Zou mij ook niks verbazen als er bij jou veren onder zitten van een dichte Golf 1. Deze zijn te slap.
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 08-07-2009 at 13:04. |