|
||||
|
||||
Wie heeft er foto's van....
Een vreselijk verlaagde ponton. Ik geloof dat het een ouder gemaakte 72-er was. Ik weet wel dat 'ie helemaal in de zinkspray stond en erg laag was met standaard zwart gespoten wielen. Verdere bijzonderheden, er zat een 6 cylinder 911 motor in en er zat een zoeklicht door de raamstijl. De eigenaar (Mark)was/is opzich ook erg bijzonder, maar ik zoek foto's van de auto. Hij was een aantal jaren geleden op vrijwel ieder evenement te vinden. Soms met lowrider bike op het dak en soms zonder. Kwam overigens uit Den Haag.
Iemand? |
|
||||
|
||||
Tsjonge jonge jonge zeg. Is er dan echt niemand die ergens in z'n fotoarchief een foto heeft van dat ding? Ik heb 'm ongeveer 6 jaar geleden voor het laatst gezien en ben erg benieuwd wat ermee is gebeurt.
|
|
||||
|
||||
geen idee......
|
|
|||
|
|||
Klopt,auto was inderdaad een latere ponton,met een 2,4 liter 911 motor erin.
Usertje,Gert en ik zijn er toen ooit (ik geloof in 2000) voor wezen kijken,maar wat een sloper was dat zeg !! Hij was toen bezig om de 6-cilinder eruit te halen en de 1600 type3 erin te hangen,voor de APK,want hij was natuurlijk niet 6-cilinder op kenteken,anders hadden we toen een deal gehad Ik heb nog wel wat foto's van Euro 1999 op "de schatberg",maar die zijn niet digitaal,en mijn scanner is kapot. Auto heb ik voor het laatst gezien in Sept/Oct 2004 op de Kennedylaan in Den Haag. Nieuwe eigenaar gaat hem technisch weer goed maken,en ik had nog wel wat "zooi" voor hem liggen, maar hij moet nog langskomen .... |
|
||||
|
||||
...en hij was inderdaad "vreselijk" verlaagd.... kan me herinneren dat ie de schermranden gewoon lager had gelast!!!
|
||||
|
||||
over verlagen gesproken, wat zijn de maten van velgen welke onder type 3 passen?
|
|
||||
|
||||
Hij was inderdaad op vweuro op de schatberg.(goeie lokatie was dat trouwens!) En ook op Budel en op Spa hetzelfde jaar. (we gingen meestal samen) Ik hoop je foto's een keer te kunnen zien. Ben mijn foto's uit die periode helaas kwijt.
Die 6 cilinder stond niet op het kenteken, klopt. Hij had geen zin in al dat gedoe. Ik ben wel eens met hem meegereden en kan je vertellen dat dat dat ding vreselijk snel was. Om bang van te worden. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik werd bang toen ik z'n remmetjes zag (kben zelf nogal een remmenfreak) Standaard schijfjes en trommels,en dan 170 pk onder de klep !! Hij bood ons toen een ritje aan (na de apk wel te verstaan,als de 911 weer op z'n plek hing) *off topic; ben jij toen ook bij Mark thuis thuis geweest ?? motorblokken en versnellingsbakken tot aan de voordeur !! |
|
|||
|
|||
maaruhm, of je er nou een 170 pk blok in hebt liggen of een 50pk blok, je moet net zo hard remmen als je bijv. 100 rijd... als je dan 220 gaat rijden wordt het anders, maar hoe grote remmen je dan ook hebt, als er iets onverw8s gebeurd ben je dan toch de lul...
ONTOPIC: wil ook wel fotos zien ja |
|
||||
|
||||
Is dat dat ding waarbij er aan de voorzijde een soort gril was gemaakt van kever-bumperrozetten?
|
|
||||
|
||||
Ja, dat is 'm. Met die hele rij rozetten voorop.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, ik kwam regelmatig bij hem. De voorkamer van zijn huis, was de werkplaats en daar stonden motoren en bakken in. Hij sleutelde altijd op straat en deed de kleine dingen binnen. Waren leuke tijden toen. Maar heeft er iemand nog foto's van die auto? |
|
||||
|
||||
Quote:
Nu ik dank dat ik weet welke auto het is (door die rozetten) schiet me wel wat te binnen! Maar helaas ook analoge fotoos. Zal de archieven es induiken en proberen een scanner te regelen!
|
|||
|
|||
foto's zinkspray
Quote:
hey, zou je mij ook een paar van die ponton kunnen mailen als het lukt?? ik wil ook zoiets met zinkspray op mijn kever maken. maar voordat ik eraan begin wil ik eerst wel ff wat voorbeelden zien. |