|
|||
|
|||
Afwijking kilometerteller
Hallo,
Ik zit met een afwijking op mijn teller van +-30 km/h, Als ik 70 rijd geeft de teller ongeveer 100 aan.. (Even bij vermelden dat dit getest is met originele velgen) Het is gekomen sinds dat mijn broer de wagen omgebouwd heeft van digitaal naar analoog dashbord.. Ik weet ook niet precies wat hij allemaal veranderd had toen, maar ik meen me te herrineren dat hij een andere kabel heeft gestoken (in de vbak) Zou het kunnen dat het kunststof tandwieletje dat in de bak gaat anders is van afmetingen? Of weet iemand een andere oplossing? Alvast bedankt. Mvg |
|
||||
|
||||
ik heb ook een analoog dashboard. gewoon al af fabriek
en heb misschien nog wel een grotere afwijking mijn teller geeft 200 aan op top, en ik geloof niet dat mijn 1.6 over de 160 gaat. dus misschien is dat tandwieltje wel gewoon versleten ofzo of hebben ze het allemaal wel. mijn auto is immers al bijna 25 jaar oud.
|
|||
|
|||
Quote:
Ja ik denk wel dat er veel zijn die er wat last van hebben, maar niemand die een oplossing weet? grtzz |
|
|||
|
|||
meen ooit gelezen te hebben dat er idd stuk of 3 verschillende vertandingen zijn (of was dat nou juist voor digitaal?)
|
|||
|
|||
Quote:
Zou best goed kunnen hoor, Maar weet iemand of het tandwieletje los te krijgen is? Mvg |
|
||||
|
||||
op de sloop?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Hey, ja weet ik wel, maar ik bedoelde of de kabel en het tandwieletje een geheel is, ofdat het tandwieletje eraf kan genomen worden? Mvg |
|
||||
|
||||
wat ik heb gedaan is klok uit elkaar in de auto gehangen wijzer van km eraf halen tomtom aan en precies 60 rijden dan de wijzer terug plaatsen nou klopt ie precies aan de tomtom oftuwel gps
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een teller afwijking (door verkeerd tandwiel of bandenmaat) Gaat in %, dus geeft hij 20km teveel aan bij 100km/u dan dus 40km teveel bij 200km/u. Dit komt dus op jouw manier niet goed. Alleen bij 60km/u klopt het dan.
|
|||
|
|||
Nja, ben ook niet echt van plan om de teller op te schroeven, echt geen zin in
Moest iemand een oplossing weten, altijd welkom! Grtzz |
|
||||
|
||||
nou ik heb een cda bak eronder en gewoon een kabel niet digi en bij mij klopt ie precies als ik 200 rij geeft hij ik denk 2 km minder aan op gps dus bij mij heeft dit goed uitgepakt
- en klok open schroeven is 5 min werk |