|
|||
|
|||
Golf 1 1500LS uit 1978 Under Construction
Hallo, ik ben Jacco en heb m´n eerste Golf 1 gekocht van Marktplaats.
Was al een tijdje op zoek naar een 1 maar hij moest voldoen aan het volgende: Kleine achterlichten en een harde boden en weinig of geen gelaste delen eraan. Deze voldeed daaraan en leek me verder wel in leuke staat... Opgehaald op een aanhanger, stond al 6 jaar zonder apk en de remmen waren volledig vast gerot.. Voor de apk moesten dus alleen de remmen gedaan te worden en dat liet ik dus aan de garage over wegens tijd tekort in m'n prive leven. Hij heeft nu dus apk voor de komende 2 jaar Wat er nu aan gedaan moet worden om 'm eerst maar eens water dicht te krijgen: (Bij een regenbui staat er water in de golf) Alle bekleding eruit (Gedaan) Achterste deeltjes "hemeltje" eruit, daar komt water onder vandaan. Het liggende deel van waar de kachelmotor ligt, dicht maken, dat heeft gaten erin, is (Denk ik) niet te lassen?? (IEMAND IDEEEN?) Een voor een de raamrubbers vervangen, het is ook m'n vervoersmiddel, dus alles in een keer heb ik niet de tijd voor. Onder de rubbers is ook de nodige roest aangetroffen, dat moet dus ook behandelt worden met roest vreter en gespoten worden.. Onder het voorraam rubber en in de rechter a stijl zitten 2 gaten, die ga ik denk ik LATEN lassen, heb ook wel eens gehoord dat er vervangingsdelen voor het hele voorraam frame (Parafaan??) zijn? (Iemand info?) Dan ben ik als het goed is helemaal dicht, de 2 voorschermen moeten ook vervangen worden en ik hou een beetje m'n hart vast voor wat ik daar onder aantref aangezien er geen moddervangers onder zitten . Het blokje loopt verder wel mooi denk... Ik had een van de gaten voorin boven de zekering kast zitten, die is dus aardig aangetast, sommige functies op het dash doen het ook niet, waaronder de hitte en de benzine meter, ook hield de dash verlichting er mee op, denk oude lampjes die kapot zijn ofzo. Mijn plannen zijn ermee: Orgineel maken, eerst in deze (buiten lelijk overgespoten, binnen niet) staat en 'm laten zakken met 13" velgjes eronder. Dan, als m'n vriendin ook d'r rijbewijs heeft, een auto erbij nemen, garagebox kopen en de auto helemaal klaar maken om over te spuiten in WAARSCHIJNLIJK Miami Blue... Ik heb er al een ander interieurtje voor, die oude zit vol schimmels en kan echt niet meer Ik lees zoveel mogenlijk hier en zoek ook veel op, maar zal waarschijnlijk ook veel vragen hebben aan jullie, en hoop dus dat we er samen wel uit komen Dit was het wel voor nu even, ik ga ff proberen foto's te posten in de volgende post, schrik niet, tis een gebakkie, maar wel eentje die de sloop nog lang niet gaat zien!! Groeten, Jacco.
|
||||
|
||||
welkom jacco!
het verhaal klinkt lekker. plannen ook daarintegen de beruchte vraag: foto`s ? groet frank
|
||||
|
||||
Succes met de Golf,
Bij mij deed laatst ook de benzine- en temperatuurmeter het niet, De spanningsregelaar was kapot. Bij de dealer nog te krijgen, Onderdeelnummer: 171 919 803 Kosten: €15,11 Erik. |
|
|||
|
|||
Dank jullie, ook voor de tip
Hoe plaats ik een foto dan? Ik heb een "mijn album" aangemaakt waarop m'n foto's staan, en nu?
|
||||
|
||||
gewoon de linkjes plaatsen,ik ben benieuwd...
|
||||
|
||||
Tussen [img] http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTPVQ8GD.jpg [/img] zetten
Moet je wel rechter muisknop op de afbeelding klikke en dan die URL gebruiken Zo:
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 21-03-2010 at 19:49. |
|
|||
|
|||
Thankx mate...
Hier nog een paar, vooral van de rotte plekjes en al zonder bekleding... Met de nieuwe ouwe achterklep, de oude was echt door en door.... Motorruimte, de bak onder het voorraam is links al behandelt met roestvreter, rechts moet nog, daarna denk een plaat erin ofzo om het waterdicht te krijgen... Hier het gedonder... Zonder vloerbedekking met wat roestwater, geen rottigheid zo ver, met de nieuwe remleiding, de oude was lek. Kosteloos gedaan, dus ik kan dr niks over zeggen De bewuste A stijl, ook door... Gat onder het raam. Mocht iemand weten wat ik het beste kan doen aan de echte doorgerotte delen, hoor ik dat graag...
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif Last edited by Fasterd : 21-03-2010 at 20:12. |
|
||||
|
||||
Altijd leuk een golf 1 met kleine achterlichten!
Succes en hou het topic up to date!! Gr
|
||||
|
||||
normaal gezien kun je bij artaparts.nl wel nieuw blik kopen, maar de site doet het nu even niet...
bestellen, en er in (laten) lassen. verder kun je weinig doen aan de rottigheid.
|
||||
|
||||
Dat is een leuk knutselprojectje
|
|
|||
|
|||
Ok, een kleine update met een paar vragen:
Zpo'n beetje alles wat electrisch is doet het niet meer: Temp. meter dashbord benz. meter dashbord verlichting dashbord de fan van m'n radiator, wat een overkook tot gevolg had Remlichten Is er nou een ding wat voor dit alles verantwoordelijk is, of zijn dit losse dingen op een gestapeld? Ik ga nog ff kijken voor een nieuwe spanningsregelaar, maar ik weet niet welke van deze problemen hiermee te maken hebben? Iemand ideeen? Groeten, Jacco.
|
||||
|
||||
Zijn alle zekeringen nog in orde?
Heb je misschien ergens kortsluiting in de kabelboom?
|
|||
|
|||
Quote:
Ik wil de komplete zekering kast vervangen, er zat een gat van 5 a 6 cm boven, het regende zo m'n kastje in... Spanningsregelaar is besteld, klein stom dingetje btw :P De remlichten blijven mij een raadsel, de ven ook, dat kan ook de termostaat nog zijn toch? Grtzz. P.s. ja, alle zekeringen zijn in orde en de kabelboom lijkt me ook ok.. Morgen foto's van de vorderingen tot nu toe en uitleg over m'n plan met de Golf, hij is in TE slechte staat om 'm kompleet netjes te maken, maar morgen meer erover, nu lekker slapen
|
||||
|
||||
heb je geen vocht in de auto door dat gat onder je raam ?
|
|||
|
|||
Quote:
Ghehehe, als je je zwembroek meeneemt mag je wel eens komen kijken hoor maar ff serieus: JA... Ik zal eerst ff vertellen wat het nieuwe plan is met de LS aangezien ik nu te veel rot tegen gekomen ben waar ik niet aan ga beginnen. Ik maak er een low budget auto van die technisch wel helemaal in orde is en waterdicht is. Ik ga 'm over rollen, ws in Gulf kleuren en er een soort ratje van maken, we zullen zien... Dit weekend heb ik me kompleet op de golf gericht, aangezien ik hier bij de flat geen werkplaats heb, moet alles op de parkeerplaats gebeuren. Ik heb vrijdag de kapotte kachel unit er kompleet uitgehaald en de ruitenwissermotor met alles er op en eraan ook om meer uitmte te krijgen bij het parafaan. (Als ik het goed schrijf ) Die waterbak was vreselijk rot en niet meer te lassen aangezien al het staal zo dun als zilverfolie geworden was met gaten van rond 6 cm erin enzo. Bij een maat van me heb ik polyester matten gehaald met 2 comp. hars en dat heb ik er na een schuurpapier 80 in gesmekt met karton onder de gaten tegen het doorhangen. Prima gelukt, de bak is dicht en hij krijgt nog een kleurtje. Toen de hele kachelmotor uit elkaar gehad, gesmeerd, de 2 rubberen ringen eruit gehaald, die zorgden ervoor dat de motor erg stroef liep en soms niet eens aan ging en piepte. De bediening ervan deed het ook op stand drie niet meer, die heb ik open gehaald en de palletjes wat verbogen, die raken nu alles weer en de derde stand doet het weer De kachelmotor loopt weer als een zonnetje en de unit zit weer op z'n plek, de afdichting naar binnen was ook verrot en vol roest, dus ik heb 'm rondom afgekit met zwarte montagekit, dat zal 'm leren. Ik heb het dashbord uit elkaar gehaald en alle kontaktjes los gemaakt, event. roest verwijderd kontakt spray ertussen en weer vast gezet, dit zorgde ervoor dat iig de toerenteller en de 2 metertjes weer verlicht worden, nu de km teller nog. Dinsdag kan ik de spanningsregelaar ophalen en ik hoop dan dat de benzinemeter en de temp.meter het weer doen. De remlichten zijn me nog een raadsel, alles lijkt te kloppen... (Tips iemand?) Verder ga ik op zoek naar een goede zekeringkast en ik moet nog dat zwarte afdek plastick hebben wat de kachelmotor droog houd, wat het regenwater opvangt zeg maar. Als iemand weet waar ik dat nieuw kan kopen, graag Foto's volgen snel.
|
||||
|
||||
Dat zwarte afdekplastic oftewel de waterbak kun je nog gewoon nieuw krijgen bij bijvoorbeeld de VW-Wobshop
|
|||
|
|||
alles in het dash doet het weer
Nu de waterbak dicht is ben ik weer bezig m'n tapijtje terug te leggen, maar ik stuit op een probleem: ik heb een nieuwe onderlaag nodig voor onder m'n vloerbedekking, die met rubber erop en schuim onder... Heeft iemand die misschien liggen voor mij of een andere gebruikelijke optie? Graag hulp
|
||||
|
||||
Beter laar dan nooit, maar die kun je halen bij www.golf1onderdelen.nl...
Heb ik ze laatste ook besteld.