|
||||
|
||||
Koppeling vervangen Golf 1 1500 4-bak
Ik ga van het weekend mijn koppeling vervangen (Golf 1 1500 4-bak) dus drukgroep en platen.
Nu wil ik het gelijk goed doen en ook wat keerringen e.d. vervangen, ik wil alleen even zeker weten dat ik het goede spul bestel ik heb gevonden: Keerring prise as: 020 311 113 en 020 311 108A Bronzen glijbusje prise as: 020 311 107D Druklager: 020141165E Keerring krukas: ?? nog meer dignen die het vervangen waard zijn nu de bak eraf ligt? of andere tips zijn ook welkom ik las ook dat er speciale boutjes op het vliegwiel zitten --> speciale dop benodigd? |
|
||||
|
||||
Je hebt er inderdaad een speciale dop voor nodig.
|
|
||||
|
||||
wat voor boutjes zijn het, kan ik even een dop halen
|
|
||||
|
||||
zit nu even hard te denken maar volgens mij is dat de een of andere vage maat. is tijdje geleden dat ik het gedaan heb maar ik weet nog wel dat ik er gewoon met een een dop 9 of 11 of nog een andere maat (dat weet ik dus niet meer ) mee bezig ben gegaan. moet je wel zo'n dop hebben met fijne tandjes erin. en dat paste toen niet perfect maar heb ze er uit gekregen en ze ook weer vastgedraaid. wacht nog maar even af wat anderen er over te zeggen hebben.
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de volgende keer weer hard op denkt. Typ het dan aub niet!
|
||||
|
||||
Boutjes zijn 12kant 9mm.
Gaat ook prima met een ringsleutel. |
|
||||
|
||||
Is zon koppeling vervangen veel werk de mijne is er binnenkort ook aan toe en wil het eigenlijk ook zelf proberen maar heb het nog nooit gedaan?
@Knarfmk1 Als ik je topic vervuil moet je het zeggen dan verwijder ik het weer!
|
||||
|
||||
Quote:
mooi dat scheelt! maar moeten er nog meer dingen vervangen worden nu ik erbij kan? Quote:
Nee hoor ga maar door met vervuilen
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 10-08-2009 at 21:43. |
|
|||
|
|||
druklager zit aan de andere kant van de bak dan de koppeling.
er zit ook een lange pen door de bak, die moet je ook goed controleren. |
|
|||
|
|||
Vliegwiel zit met gewone bouten vast 9mm [12 kant dop]
Krukaskeerring is geen los deel meer bij de dealer[aleen samen met de aluminium plaat |