![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Mijn golf 4 highline 1.8 20V maakt een soort trillend geluid alsof er een hitteschildje trilt bij ongeveer 4000rpm en ook soms bij het schakelen. Dit geluid komt vanuit onder de auto ergens in het midden dus niet de einddemper. Ik denk zelf aan katalysator of middendemper. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat kan het zijn? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() hitteschild kathalysator.
|
||||
|
||||
![]() Is het belangrijk dit te repareren of kan ik er zo gewoon mee blijven rijden?
En als het gemaakt moet worden is dit een dure reparatie? |
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je bij de dealer voor weinig speciale ronde druk clipjes kunt halen waarmnee dat hitteschild op z'n plek wordt gehouden. (rond met een stervorm erin, kan niet op de naam komen)
(misschien ben je er 1 kwijt waardoor hij zo trilt.)? zolang het schild nergens tegenaan trilt en geen schade veroorzaakt EN je geen last hebt van het geluid is repareren volgens mij niet noodzakelijk. |
|
||||
|
||||
![]() je kan er ffe onder gaan liggen en het schild zo verbuigen dat ie nergens tegen aan rammelt.
het schild doet niet meer dan hitte opvangen ![]() beetje bijbuigen dat ie niks raakt kan geen enkele kwaad.
|
||||
|
||||
![]() Ik eronder gekeken en het hitteschild van de kat zit volgens mij vast ik kan er geen beweging in krijgen.
Toch heb ik mijn auto vandaag een APK keuring laten geven en ook even gezegd van dat trillen bij de garage. Nu heeft de garage het schildje van de kat compleet verwijderd (wat het dus toch wel was) en nu is het geluid weg. Het schildje is er alleen voor als je de auto in een weiland parkeert het gras niet in de fik vliegt zeiden ze. Dus het zal nu wel goed zijn. Toch bedankt voor het meedenken allemaal! ![]() |