Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-07-2009, 16:11
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default Waterpijp lek, wat nu?

Hallo

Ik heb zojuist mijn startmotor vervangen en door het opkrikken van het motorblok is mijn waterpijp (zie foto) lek gegaan.

Is deze te vervangen door flexibele waterleidingen want ik heb m moeten buigen om m eruit te krijgen, en een nieuwe krijg ik er denk ik met geen mogelijkheid in.

Graag jullie advies

Bedankt alvast

[IMG]
[/IMG]
Reply With Quote
  #2  
Old 22-07-2009, 16:24
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Vervangen is de enigste optie,is een kut karwei maja wat doe je ertegen he?
Heb het zelf 3 weken geleden ook gedaan bij mn gtd.
Kostte 40 euro ong bij de duitse dealer.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-07-2009, 16:25
chris_vwg60 chris_vwg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 210
Default

Heeu

klote man dat die kapot is

ik heb hem nog niet zo lang geleden ook vervangen

maar bij mij was hij niet kapot maar gewoon lelijk

het moet te doen zijn hoor met een origi

als je hem bij de dealer haald ben je rond de 5tientjes kwijt

sucses ermee
Reply With Quote
  #4  
Old 22-07-2009, 17:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

die pijpen gaan altijd naar de klote,beter nou lek dan op de snelweg moet je maar denken....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-07-2009, 18:02
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

Inderdaad, gewoon vervangen door een nieuwe.

Controleer wel of exact dezelfde nog leverbaar is of dat er een later model geleverd wordt, dan heb je nog extra onderdelen nodig.

Afhankelijk van je motortype moet er aardig wat los om het te installeren, al is het de enige deugdelijke oplossing. Zorg dat je goed van onder de auto kan werken ook, dan is het geen lastige klus maar gewoon een vervelend werkje. Kun je er in theorie wel weer 20 jaar tegen
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
Reply With Quote
  #6  
Old 22-07-2009, 18:24
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default

Bedankt tot dusver!!!

Eigenwijs als ik ben, ben ik geneigd zelf iets te knutselen met twee t-stukjes en een flexibele slang. Tenzij jullie me dat sterk afraden uiteraard.
Waarom is die pijp eigenlijk van metaal en alle andere niet? Zal vast wel de reden zijn dat ik toch echt aan een originele pijp moet

Weten jullie trouwens wat er zoal los moet zodat ik de pijp er goed in krijg?

Groet
Reply With Quote
  #7  
Old 22-07-2009, 18:42
volksfahrer's Avatar
volksfahrer volksfahrer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 332
Default

of je belt de loodgieter
__________________
VW das auto.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-07-2009, 18:15
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

hehe.. waterpijp..
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #9  
Old 24-07-2009, 19:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Howler
Bedankt tot dusver!!!

Eigenwijs als ik ben, ben ik geneigd zelf iets te knutselen met twee t-stukjes en een flexibele slang. Tenzij jullie me dat sterk afraden uiteraard.
Waarom is die pijp eigenlijk van metaal en alle andere niet? Zal vast wel de reden zijn dat ik toch echt aan een originele pijp moet

Weten jullie trouwens wat er zoal los moet zodat ik de pijp er goed in krijg?

Groet

Een ijzere pijp krijg je strakker langs het blok[ipv rubber]
Het kan ook met een rubber slang met T-stukken,maar dat ziet er niet zo strak uit
Het makelijkst is als je het oliefilter [en oliekoeler] weg haalt
Reply With Quote
  #10  
Old 25-07-2009, 17:43
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

En terugbouwen gaat een stuk makkelijker dan er uit halen kan ik je vertellen, idd even oliekoeler en filter los en mogelijk nog een kap achter je ventilator en klaar ben je. Dan past het gewoon.

Loopt wel erg dicht langs je blok om het van rubber te doen en dan moet je met veel T-stukjes gaan werken, wat kans op lekkages vergroot.

Gewoon in 1 keer goed doen, je bent al halverwege
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
Reply With Quote
  #11  
Old 25-07-2009, 19:14
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Die zijn nog wel leverbaar bij de dealert.
Ik heb vorig jaar ook een nieuwe moeten kopen. Was € 37 volgensmij.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum