#1
|
||||
|
||||
idiooote banden slijtage
Ik heb last van idioote slijtage aan mijn voorbanden, ik denk dat het aan het uitlijnen licht dat gedaan zou zijn toen ik mijn auto heb laten verlagen met weitec schokbrekers+veren, ik heb toen gelijk een stabilisator stang uit een 1.8 er onder laten zetten. enkelle duizenden km later waren mijn voorbanden volledig op, maar ja ze lagen er al meer dan twee jaar op( zo lang heb ik de auto) en hoe lang ze daarvoor al meegegaan zijn weet ik niet, dus dan kijk je daar niet zo van op want ze waren toch al ver weg..
dus andere banden er op, tijdelijk ff van die budget banden gedaan omdat ik ff geen geld had voor wat anders, maar nu 2000 km later zijn die ook weer aan de binnenkant helemaal weg! nou weet ik ook wel dat ik geen grandioze dingen hoef te verwachten van zulke banden maar dit... verder rijd mijn auto niet echt geweldig dus ik denk dat het aan het gebrek aan uitlijnen licht, maar nu eindelijk mijn vraag volgens welke waarden moet ik hem nu uit laten lijnen want ik heb een 1.3 en die zijn standaard nooit met stabi geleverd dacht ik en de uitlijn waarden voor een 1.3 en alles wat daar boven zit verschilt op een behoorlijk aantal punten. volgens welke waarden moet hij nou uitgelijnd worden? of maakt dat niet uit? o ja achterin hangt ook nog redelijk wat gewicht ivm een beetje audio, weet niet of dat dat nog uit mag maken |
#2
|
||||
|
||||
hij is toch bij bartelen uitgelijnd? dwz dat mario het uitlijnen heeft gedaan, die doet het meestal wel goed hoor! hij heeft ook al 13 golfjes 2 gehad dus hij zou het onderhand wel moeten weten toch?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#3
|
||||
|
||||
ja maar ik vind het zo wazig!
|
#4
|
||||
|
||||
is er toevallig niks los van je ophanging ofzo,
mits goed uitgelijnd zou je dit probleem nietmogen hebben. ik zou maar eens kijken oferniks krom of los is..... succes ermee,en trek de portomonnee maar weer open |
#5
|
||||
|
||||
Ik zou zeggen dat het aan de uitlijning ligt, een andere stabilisatorstang verandert de uitlijnwaarden niet. Misschien eens laten controleren?? Het kan natuurlijk altijd zijn dat er iets is losgeschoten ofzo
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
tja ik heb gisteren nog mijn beide voorwielen er af gehad om te kijken of er nix los zat, maar ik kon nix ontdekken, ik hoor wel af en toe een raar rammelend geluid maar zoals gezegd kon nix vinden dat los zit?! zou het aan versleten toplagers kunnen liggen ofzo? en de portomonnee staat al weer open. hij moet ook nog gekeurd worden voor 5 dec en er moet een andere vernselingsbak onder, waarschijnlijk met wat zooi voor de koppeling... dus ik hoop dat er bij de apk dan nix meer is. af en toe he, heb ik wel eens zin om een andere auto te halen... |
#7
|
||||
|
||||
ding is gewoon zo krom als een hoepel ,mischien heeft ie wel eens onder de trein gezeten,,,,
__________________
voor leuke setjes velgen, ''KLIK HIER'' |
#8
|
||||
|
||||
zal wel meevallen want eerst had ie t niet en de treinen hadden hier laatst ook geen vertraging..
|
#9
|
||||
|
||||
ik had laatst ook de voorbanden van m'n golf schuin afgesleten aan de binnenzijde, dit kwam volgens de uitlijnspecialist doordat een verlaagde auto eigenlijk uitgelijnd zou moeten worden met de bestuurder in de auto. hij liet me ook zien waarom.
nadat hij de sporing had ingesteld op de juiste waarde, ging hij onder aan de auto hangen, hierdoor zakte de veren in, en kon je op het beeldscherm zien dat de wielen dan toe-spoor kregen, hiervan gaan je banden idd overmatig slijten aan de binnenzijde. hij zei dat dit nogal eens vaker voor kwam bij verlaagde auto's. dus na de afstelling gewoon ff in de auto gaan zitten, of eronder aan gaan hangen om dit te kontroleren, en zonodig bijstellen.
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat probleem hebben alle auto's, verlaagd of niet. Als je hem op de afstelwaarde afstelt zou hij binnen de tolerantiewaarden moeten blijven. kan zijn dat dit effect bij een verlaagde auto iets extremer is, dat durf ik niet te zeggen. Maar het is wel de reden dat je een auto altijd onbeladen uit dient te lijnen.....
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
ligt idd aan de stand van de draagarmen, een niet verlaagde auto krijgt bij inveren juist iets meer uitspoor, en een verlaagde auto krijgt juist iets meer toespoor (bij mij auto wel ) dit is ook afhankelijk van hoeveel je hem verlaagd hebt, en de stugheid van de veren speelt daarbij ook een rol.
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb toch iets gevonden denk ik, ik heb geprobeerd het op t volgende plaatje aan te geven. deze onderdelen kan ik gewoon met de hand zonder veel moeite ronddraaien, is dat normaal of niet?
|
#13
|
||||
|
||||
welk onderdeel bedoel je nou?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#14
|
||||
|
||||
mee dat kringetje er om heen dat schoteltje en die moer, als ik aan die schotel draai dan draait die moer ook mee en mijn zuiger ook volgens mij wat ik zo snel ff kon zien daarnet,, de stofhoes in ieder geval
|
#15
|
||||
|
||||
De moer of heel het toplager??
__________________
|
#16
|
||||
|
||||
volgens mij heel de zooi, toplager zelf kon ik nie goed zien, maar ik begin zo'n vermoeden te krijgen, iemand al vast een richtprijs voor die dingen...
|
#17
|
||||
|
||||
compleet toplager is rond de 50 euro p/s, je kan net zo goed Bonrath poly toplagers en rubbers halen voor plusminus 100 euro
|
#18
|
||||
|
||||
|
#19
|
||||
|
||||
niet op die manier maar t gaat bijna net zo snel, auto rijd ook wat wazig vind ik
|