#1
|
||||
|
||||
Elektrische ramen mèt comfortsluiting problems! Wie helpt?
Hi allemaal!
History: -Nog voordat ik mijn Vento had, lagen de elektrische mechaniekjes al thuis. (alleen voor de voorzijde) -Na veel gepuzzel en gedoe, heb ik het spul goedwerkend kunnen inbouwen; dus gewoon op en neer, maar ook nog op en neer via de deursleutel vanaf de buitenkant (=comfort-sluiting) En toen begon de ellende... -Sinds vorig jaar ratelde de linker kant en ging die nog maar 10 cm naar beneden Dit is inmiddels al verholpen; de kabel was alleen maar wat geknikt en gerafeld. Ik heb dat weer een beetje gefatsoeneerd en voorlopig (?) doet die het weer soepeltjes... Maar nu komt het (huidige...) probleem: Het rechter raam weigerde wel al eens, maar nu gaat-ie dus helemaal niet meer omhoog... Je hoort in de deur nog wel 'gewoon' de beide relais-tjes klikken; zowel voor naar boven, als naar beneden! Wat heb ik al gedaan? -De spanning gemeten ná de printplaat; ik heb gewoon +12 Volt of -12 Volt als ik op de schakelaar respectievelijk 'OP' of 'NEER' indruk. -Rechtstreeks vanaf de accu spanning op de motor gezet; deze gaat gewoon, soepel rond en het mechaniekje schuift dan ook netjes, zonder zware punten op en neer. -De contactjes, die de motor met de printplaat verbinden, heb ik goed schoon geschuurd voor een zo goed mogelijk contact. Maarrrrr... als ik alles weer samenvoeg, gaat-ie (weer) alleen naar beneden en niet meer omhoog WÃ*t zie ik over het hoofd?! Het zal wel eens lekker zijn, als de beide ramen tegelijk, dus allebei werkten... (dat heb ik nog niet vaak meegemaakt... ) Zéker met die hitte de laatste dagen!!! Aan de bedrading ligt het dus niet, want het heeft ooit wèl compleet gewerkt! Maar goed, ik heb gelukkig ook nog een open dak, die tot nog toe altijd naar behoren heeft gewerkt (ff afkloppen ) En het rechter raam gaat nu (professorisch) op en neer door losse draadjes tegen elkaar te houden ; twee vanaf de raammotor en twee vanaf de accu (wel met een zekeringetje ertussen ...) Kan-ie iig toch nog open en dicht Als iemand iets weet? Let me know!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 04-07-2009 at 09:30. |
#2
|
||||
|
||||
als ik t zo lees lijkt t wel op een draadbreuk omdat die t wel met losse voedingen werkt. Heb je ook al in je deur doorvoer gekeken? Niet dat daar een draad door is geschuurd, hebt dit ook gehad met een golf 3 alleen aan de linkerkant
Succus ermee
__________________
'91 Jetta sneeuwploeg 2011 '96 Jetta on Vette's Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de reactie, maar: Met een draadbreuk zou ik de relais-tjes niet kunnen horen (en zelfs zien!) 'klikken', dus dat is het niet...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#4
|
||||
|
||||
Schakelaar stuk, geeft nu hetzelfde signaal voor zowel omhoog als omlaag.
Is makkenlijk te meten, bij het omhoog doen zijn de polen andersom als bij het omlaag doen(kort gezegt de draad waar spanning op staat als je het raam omhoog word aan massa gelegt als je het raam omlaag doet, dit is met de andere draad precies het tegenovergestelde)
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is het ook niet; je hoort bij respectievelijk omhoog of omlaag drukken een iets andere 'klik', dus twee verschillede relais'. (ik heb de afzonderlijke relais' bovendien zelf zÃ*en schakelen !)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 04-07-2009 at 09:31. |
#6
|
||||
|
||||
oh oh vanavond hetzelfde wel omlaag en niet omhoog en als ik het raam omhoog trek blijft het wel goed hangen, ik ben wel bij de b stijl geweest vanmiddag maar kan me niet voorstellen dat het hier aan kan liggen. nog iemand een oplossing? ( het relais klikt wel)
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#7
|
||||
|
||||
die relais kunnen wel schakelen, maar dan moet er wel stroom nar komen vannuit de schakelaar!
Ik heb dit zelfde probleem gehad, was een kwestie van nieuwe schakelaars, dit is eenmaal een slecht punt bij o´a de golf 3. En dan nog, als je ECHT niet weet wat het is, probeer gewoon met het geodkoopste ding wat je kan vervangen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals jij zegt is er dan wel stuurstroom (want het relais 'klikt') maar geen hoofdstroom? Ik ben van mening, dat een schakelaar gewoon werkt, als-ie een relais doet werken! Of uiteindelijk de motor nu wel of niet draait... Als je nu zegt dat het relais stuk is, is het nog wel een logische gedachte, maar ook die is oké: Hoe kan het anders, dat ik gewoon +12 of -12 volt meet op de terminals, die direct contact maken op de motor?! Nee, de schakelaar is het dan echt niet... Tòch bedankt voor de suggestie Nu ik er over nadenk: er zit wel een weerstandje tussen de motorterminals; zou die niet oké meer zijn en zou dat de oorzaak kunnen zijn? Nogmaals: ik meet gewoon spanning op de terminals èn de motor draait ook 'gewoon', als ik er rechtstreeks spanning op zet. Behalve dat weerstandje dan... [quote: Het goedkoopste ding vervangen] het is allemaal even duur...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
maar als ik voor in de auto schakel gebeurd er hetzelfde. Nu ik er over nadenk: er zit wel een weerstandje tussen de motorterminals; zou die niet oké meer zijn en zou dat de oorzaak kunnen zijn? Nogmaals: ik meet gewoon spanning op de terminals èn de motor draait ook 'gewoon', als ik er rechtstreeks spanning op zet. Behalve dat weerstandje dan... Heb je al gekeken naar die weerstand en waar zit die?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#10
|
||||
|
||||
ik heb vanmorgen het panaal losgetrokken wat blijkt is het blokje wat op de staaldraad eruit gegaan dit komt opdat dit gedeeltlijk van plastic is en dus verstafd heb ik ff opgelost met een tailrib en een spijkertje de staaldraad aantrekken aan het mechaniek,
deze week ff bestellen in duitsland (scheelt meer dan de helft)
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#11
|
||||
|
||||
succes met zoeken man!
|