#1
|
|||
|
|||
Golf1 g60
Hallo,
Ik ben vanplan om een g60 motor in een Golf GTI type1 tebouwen. Heb al wel een paar keer een 16v ingebouwd maar wil nu een g60. Wie weet waar ik allemaal op moet letten? Kan ik het beste een g60 uit een corrado of uit een Golf2 g60 halen? Moeten de motorsteunen aangepast worden? Moet de draadboom aangepast worden? Alle informatie is welkom!!! Mvg Erik |
#2
|
|||
|
|||
veel cabrio delen gebruiken.. dan is het niet te lastig.. vriend van me heeft het ook gedaan afgelopen maanden..
motorsteunen van een 91er cabrio een mk3 gti versnellingsbak en een deuk in de rechter langsdrager. verder een intercooler van een mb sprinter en de accu bak een aantal cm naar achteren plaatsen of zelfs naar de achterbak.. zo heeft hij het gedaan |
#3
|
|||
|
|||
Corrado of Golf motor maakt niet uit. Zijn beide hetzelfde. Corrado heeft alleen een andere IC.
Draadboom moet aangepast worden. Aandrijfassen hangt af van de bak die je gaat gebruiken. Als je de originele g60 bak (02A)gaat gebruiken moet je aardig wat meer aanpassen. Gebruik je een 020 stangenbak dan kun je die er zo achter hangen en hopen dat hij lang heel blijft. (spreek uit ervaring ) Motorsteunen van een Golf 1 kun je zo op de g60 motor schroeven. Voor de bakzijde moet je een steun zoeken van een Golf 1 met 5bak. MB sprinter IC ervoor. Alles goed aansluiten en rijden maar. let ook even op je uitlaat systeem. Wat ga je gebruiken??? Last edited by Domi : 05-07-2009 at 20:52. |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie.
De 020 schakelbak van welke vw komt deze af? En welke aandrijfassen moet ik dan gebruiken? De motorsteun aan de bakzijde kan ik gewoon van de 5bak van de dx-motor gebruiken? Een deuk in de rechter langsdrager? Voor de uitlaat heb ik nog geen idee.....? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
02A is de originele G60 versnellingsbak. Je kan de assen van een latere Golf 1 cabrio daarop gebruiken ivm de 100mm flensen van de bak. Steun van golf 1 5-bak kan alleen op de 020 Golf 1 bak. Bij een 02A moet je hem nogal aan passen. 020 zit op veel golfjes 1 en 2 en 3. Maar pak niet 1 van een 1500tje 1 keer goed gas en je trapt hem aan gort. Deuk in de linker (als je voor de auto staat) langsdrager waar je motorsteun zit. Dit voor meer ruimte. Het is nogal krap. Ik zelf heb bij mijn MK1 g60 daar geen deuk in. Het loopt allemaal NET vrij. |
#6
|
|||
|
|||
Kan ik dan gewoon de schakelbak van een golf1 1800 gti eraan hangen?
Is de draadboom moeilijk aantepassen of kun je hier een complete voor kopen? Welke uitlaat heb jij eronder zitten? |
#7
|
|||
|
|||
Die bak kan erachter alleen houd die het niet heel lang vol. Mijne is inmiddels ook kapot.
Draadboom is niet heel moeilijk aan te passen. Met 3 draden loopt in princiepe de motor al. Je moet natuurlijk wel de computer met draadboom van de g60 motor hebben he. Ik heb een Spaghettie spruitstuk met een 65mm uitlaatsysteem met 2 dempers. |
#8
|
|||
|
|||
Welke bak adviseer je dan of gewoon een van de g60 en dan een aangepaste motorsteun aanschaffen?
alvast bedank t! Last edited by Erik weber : 05-07-2009 at 21:50. |
#9
|
||||
|
||||
zelf motorsteun beunen?
__________________
GAAANK is allez Remme is angst |