|
|||
|
|||
Lengte aandrijfassen 020
Een korte vraag: Weet iemand de lengte van beide aandrijfassen van een golf 1 met 020 bak?
Ik heb namelijk het idee dat ik de verkeerde assen heb... Alvast bedankt voor jullie reactie. |
|
|||
|
|||
Oke het zou dus links incl homokineten 53,7cm moeten zijn. Bij mij is het incl homokineten 54,5.
Dit kan dus de reden zijn dat mijn auto zo ongelukkig klinkt op het moment dat ik een bocht neem. Is er iemand die een losse as heeft liggen om even op te meten, en helemaal ideaal zou zijn als hij ook 2 homokineten heeft om even op te meten. Alvast bedankt! Last edited by arcomk1 : 24-06-2009 at 10:50. |
|
||||
|
||||
Het zou kunnen dat je de verkeerde as hebt,
er moet een as van een scirocco,golf 1 of cabrio op. De lange is iets korter als de golf 2 variant. Ik heb er geen maten van maar weet dit omdat ik ze allebei heb liggen voor mn 16v in golf 1 combi. De korte as is wel even lang. |
|
|||
|
|||
Het heeft mij 2 assen gekost met de g60 in een mk1. Raar geluid in een bocht naar rechts van de snelweg af.
Linkeras die ik nu heb is van een corrado en is 5mm korter. Probleem is opgelost. Korte as is dus wel korter. |
|
||||
|
||||
Vreemd,die wat ik hier heb liggen zijn even lang(de korte).
Maar ik heb er nog niet mee gereden.. kan best dat ik dit dan ook nog ga ondervinden met de korte... |
|
|||
|
|||
Gaat me nu dus voornamelijk om de korte as. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat de homokineet aan de bakzijde naar de kl*te is, echter komt dit vanwege een te lange as, of is het domme pech. Homokineet is misschien 100km oud...
Opzich is het vervangen hiervan een kleinigheid, maar wil even checken of het niet weer stuk loopt vanwege onjuiste as... |
|
|||
|
|||
niemand?
|
|
|||
|
|||
Precies hetzelfde had ik dus ook.
Lees mijn topic maar eens. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53425 |
|
|||
|
|||
Ik heb het gelezen, ga het nu ook proberen met een corrado as... Gelijk eentje geregeld via marktplaats dus hoop dat ik hiermee weer wat verder kom.
Ik zal het ff posten in dit topic als het gelukt is. |
|
|||
|
|||
Nou heeft even geduurd, maar wel goed nieuws.
De aandrijfas van de Corrado 16v is gemonteerd, incl de bijbehorende homokineten. De corrado as is dus inderdaad net even een mm of 7 korter. Homokineten zijn identiek aan die van mijn golf 1. Zojuist een testrit gemaakt, en het probleem is weg! Of het nu aan de as of aan de homoketen lag zal wel een kip/ei verhaal blijven, maar ik kan in ieder geval weer rijden! Me = Happy |
|
|||
|
|||
Het lag aan de assen
super dat het weer klaar is. |
|
||||
|
||||
en had je hetzelfde symptoom als je boven de 100km per uur ging? dat is namelijk zo bij de mijne
|