|
||||
|
||||
Wat heb ik nodig om een diesel in mijn 1.1 Golf 1 in te bouwen?
Aangezien mijn 1.1 motor van mijn golf 1 is overleden overweeg ik om hem om te bouwen naar een diesel.
Ik ben er van bewust dat ik de motorsteun moet omlassen. Wat heb ik er nog allemaal voor nodig? Ik heb de search gebruikt maar kan er niet zo 1,2,3 een antwoord op vinden.
|
||||
|
||||
motor (liefst met diesel pomp op het blok), draadboom, ecu, zekeringkast, teller (optioneel), big block steunen van een scirocco/golf 1, GEEN andere tank, wel moet je als die erop zit (wat me niet lijkt) de brandstofpomp eraf halen. Als ik nog wat vergeten ben excuses.
|
|||
|
|||
complete tdi motor uit een bora van 2003 niks voor je? 178,xxx gelopen loopt perfect. motorsteun enzo enzo kan ik je wel bij leveren, uitleg geven is ook geen probleem.
|
|
||||
|
||||
ik heb nog wel een complete golf 2 diesel motor voor je liggen
Bij interese Pb me ff mvg Siep |
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een origineel stuk rechter koker waar het motorsteun(distributiekant) nog aan zit,kun je zo overzetten. Komt van een MK1 1.8 Gti
|
|
||||
|
||||
Wat heb ik nodig om een diesel in mijn 1.1 Golf 1 in te bouwen?
Nou heb ik gehoord dat het stuurhuis ook om moet van een big block? zelf moet ik ook nog beginnen met ombouw dus elke info is welkom.
|
||||
|
||||
Als je toch gaat ombouwen naar diesel bouw dan gelijk een tdi erin heb je veel meer plezier van en het is niet heel veel extra werk
|
||||
|
||||
Toevallig ben ik ook bezig met zo'n zelfde ombouw, alleen dan naar een 1.6 turbodiesel.
Hetgene wat jij moet doen/nodig hebt als je naar een normaal 1.6 dieseltje gaat ombouwen: -motorblok (d0h) met steunen voor in een Golf 1 -motorsteun omlassen -stuurhuis omwisselen met 1 van een bigblock ivm beugeltje voor het schakelmechanisme -stukje kabelboom voor het gloeirelais En dat was het |
|
||||
|
||||
Quote:
En ff een nieuwe uitlaat bestellen in Duitsland!
|
|||
|
|||
startmotor voor diesel
gaskabel radiateur? zwaardere accu? |
|
||||
|
||||
Toevallig ben ik gisteren bezig geweest met het gloei gebeuren, en dat is eigenlijk veel.simpeler dan ik had gedacht.
Het enige wat je nodig hebt is een gloeirelais (nr 60), een dikke draad met een flinke zekering en een normaal draadje voor het gloeilampje. Gloeirelais prop je zo in je.zekeringkast op plek nummer 2, dikke draad gaat.op de.grote aansluiting achterop, linksboven en het draadje voor het gloeilampje sluit je aan op de rode stekker, op plek nummer 6 (nummers staan achterop de stekker zelf). En dan werkt het hele handeltje al |
|
||||
|
||||
Dagen aan het zoek geweest voor het gloeirelais kabelboompje en jij verteld het even in duidelijke taal. IK zeg kom die koelkast maar ophalen
|
|
|||
|
|||
Bekijk het hele topic van bprijs eens in deze forum sectie
Een mooier voorbeeld met meer uitleg ga je niet vinden van een TDI in een MK1. Quote:
|
||||
|
||||
Ik heb besloten om het 1.1 torretje te vervangen en om te bouwen naar lpg.
|
||||
|
||||
Gas is om op te koken!
|
|||
|
|||
Quote:
En diesel voor tractors, vrachtwagens en vrachtreinen
|
||||
|
||||
Quote:
En benzine voor grasmaaiers
|
|||
|
|||
Quote:
Haha inderdaad, ik denk ook dat de LPG, Diesel en Benzine oorlog zo 1990 is Nu is het meer die extreem vervuilende elektro auto's.