![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vanavond is de bak achter m'n 2.0 8v (motorcode 2E, auto Golf 3 ) gesneuveld: Viel bij optrekken ineens stil.
Startmotor staat vast, bak lekt olie. Ik neem aan: koppeling kapot met rommel tussen startmotor en starterkrans en/of versnellingsbak kapot (keerring ingaande as?) Maar goed: Als er iemand toevallig een GEGARANDEERD goede CHE bak heeft liggen... pm please.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Haal eerst de bak er eens achter weg. Dan weet je meer. Misschien valt het mee.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja.. misschien wel ja.. maar ik denk dat het difje is geklapt.
Meest logische verklaring als vliegwiel geblokkeerd staat. Zal m er eerst eens achterweg trekken,. maar tot die tijd houdt ik mij desondanks warm aanbevolen voor een goede CHE bak.. Beetje jammer dat ie bijna standaard achter de 8v GTI hangt,.. zegt meestal genoeg over de 'voorgeschiedenis' ![]() ![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Dan zou het idd je dif kunnnen zijn. Jammer dat ik laatst net een CHE bak met 74.000km heb verkocht. Was van golf 3 GTI. Motor zit in onze passat.
Suc6. gaat vast goed komen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() variatie in prijzen tussen 125 incl btw en 750 ex btw..
nogal een groot verschil.. maar wel een mijnenveld ![]() waarschijnlijk 125 bakkie halen en laten nakijken; Is dat wat, dan het difje laten versterken en syncro van 2e laten vervangen. Is dat niets, dan eigen bak lassen en difje overzetten.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Bak helft 16v+diff 4bak+Boutsetje en sjampoo=een heel eind.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() ![]() Nieuwe bak heeft al weer heel wat kilometertjes achter zich.. bak was goeikoop ( 75 ui ), maar wel direct kleine revisie laten uitvoeren.. Maar goed: laten we het erop houden: kon goedkoper, maar niet veel beter.. Helaas is ondertussen de startmotor overleden ( of gevolg schade, of gewoon slijtage )
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() startmotor heb ik voor je liggen,we willen er 35 eu voor hebben
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Gereviseerde startmotor ligt al in de kofferbak te glimmen, toch bedankt voor het aanbod.
Hoop ' ellende ' en kosten aan de Golf gehad afgelopen jaar, maar ik hou gewoon stug vol: Of nieuw of gereviseerd. Uiteindelijk is ie dan toch weer zgan? ![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Daar heb je gelijk in
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Tering..
![]() Nieuw (links) en oude (rechts) Nieuwe komt bij revisie bedrijf vandaan, en wijkt in iedergeval af in optiek: geen centreerpen maar zelf centrerend ( denk ik ). Fijne: nieuwe bleeft in eerste instantie in vrij draaien (dus accu aangesloten, 1 startpoging, blijvend in vrij draaien, zelfs met sleutel uit contact ). Snel de accu weer los gegooit. Daarna ( weer aangesloten ) maakte hij tering veel lawaai (alsof een brakke helicopter opstijgt). Beiden ( oud en nieuw ) eens met een losse accu getest: draaien allebei prima. Oude schoongemaakt, terug ingebouwd, start weer als een nieuwe. Nieuwe gaat morgenvroeg retour afzender..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() die zelf gelagerde startmotoren zijn echt bagger..
dat zijn de zelfde als die van de polo diesels. die maken altijd een eng geluid en geen erg vaak stuk.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |