|
||||
|
||||
1976 scirocco (89-gt-41)
Na een aantal vragen naar een project pagina van mijn Scirocco vandaag toch maar de tijd genomen om er een te maken. Ik zal vast dingen vergeten maar dat vul ik later wel weer aan.
Begin 2012 reed ik een golf 1, toch bleef ik altijd op zoek naar naar een scirocco. Dit omdat ik het verreweg de mooiste vw vind In April van het jaar 2012 kreeg ik de kans er een te kopen via marktplaats. Niet in perfecte staat maar ook zeker niet slecht. Foto`s bij aankoop: De vorige eigenaar heeft de auto in de 17 jaar dat hij in zijn bezit was gemaakt zoals hij het mooi vond. Helaas is mijn definitie van mooi iets anders Het enige wat ik minder erg vond is de motor die erin ligt. Niet origineel helaas maar wel een goede golf 2 gti 8v pf. Met origineel 121000 op de teller! Een aantal dingen die in eerste instantie op mijn lijstje stonden om aan te pakken waren: - Roest - De spiegels - Golf 2 interieur - Verroeste bumpers Dit om hem in een staat te brengen waar je verder op kunt bouwen. Op zoek naar onderdelen ben ik via marktplaats een set originele spiegels tegen gekomen en een spucknapf stuurtje. Ook ben ik via hem aan een roestvrij voorscherm gekomen. Waarvoor nog steeds dank!! Spucknapf erin: Ook bezig geweest om om de verstralers geel te maken: Via classicparts het 2e voorscherm weten te kopen en 2 achterwielbogen. naja de inlasdelen dan. Wanneer deze erin zaten. Deze foto`s stonden helaas op een telefoon die overleden is. Ik probeer ze er nog af te krijgen als dit lukt komen deze foto`s later nog. Foto`s van het opbouwen: En inmiddels de opel spiegels eraf en de gaten in de deuren dichtgelast. Ook de originele gaten voor de spiegels omhoog gehaald en gemonteerd. Inmiddels ook verroeste en gedeukte bumpers weggebracht naar de metaalbewerker. Tijdens het wachten op de bumpers ging het opbouwen gewoon verder. Nog altijd was ik het niet eens met de lelijke velgen die er onder zaten. Tijdens de zoektocht is het oog gevallen op een set Exip velgen. deze zijn het uiteindelijk ook geworden. Tijdens het opbouwen: Toen kwam het lang verwachte pakketje van de metaalbewerken! Natuurlijk super blij met het resultaat!: Totaalplaatjes: Duitse autosport festival: Toen vond ik het toch tijd worden voor een verlaging. Gemonteerd: Mivw: Ik begon me te ergeren aan de niet originele tankdop. Deze is toen vervangen door een originele: Aangezien ik elke dag op marktplaats zit kwam ik een origineel interieur tegen. Dit heb ik gelijk gehaald. Het is een set met werk maarja, kan ik hem naar mijn eigen zin maken! De set word opnieuw bekleed. Waarschijnlijk in zwart skai! Maar daar zal nog even voor gespaard moeten worden! Praatje bij t plaatje: Gemonteerd: Dit was het voor vandaag wel weer. Ik ga proberen dit bij te houden! hopen dat het lukt! groeten Remo
|
|||
|
|||
Prachtig!
VW Passat 3BG TDI '04 VW Bora 2.0 '02 Seat Cordoba Coupe TDI '00 (sold) Skoda Octavia RS '03 (sold) Opel Corsa 1.2 16V '01 (sold) VW Polo 1F 0.9 '80 (sold) VW Polo 1F GT '80 (sold) VW Golf MK2 GTI '90 (sold) VW Golf MK3 VR6 '95 (sold) |
|
||||
|
||||
Mooie rocco, wees er zuinig op.
|
||||
|
||||
leukleukleuk, weer een mede-scirocco-type-een-forummer Nu ben je geloof ik wel de enige die er ook daadwerkelijk mee rijdt en die er ook echt netjes uitziet! haha
Leuk om te zien dat het nog een modeljaar '75 is, net wat unieker met de alu plaatjes en de dubbele wisser. |
|
|||
|
|||
Die is er op vooruit gegaan!
|
|||
|
|||
Heel netjes.
Zo eentje zie je ook niet vaak. ;-) Keep up the good work.
|
||||
|
||||
Mooie rocco, dit is vlak bij mijn eigen schuur om de hoek
|
||||
|
||||
Mooi net ding !! Precies laag genoeg i.c.m. deze wielen.
|
||||
|
||||
Tnx voor de reacties! Ben er trots en zeker zuinig op
|
||||
|
||||
Mooie scirocco ... In het rood zijn ze super houden zo
|
|||
|
|||
Super!
|
||||
|
||||
Droomauto indeed!!!
|
|
||||
|
||||
heel mooi!
|
||||
|
||||
Een leuke nederlandse Scirocco! Hij gaat er steeds beter uit zien.
Een zwart interieur zal inderdaad beter staan en hoort ook bij de kleur rood. Succes en veel plezier ermee.
|
||||
|
||||
gaat al de goeie kant uit!!!
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
||||
|
||||
Helemaal top! Kan niet wachten totdat mijn '76 Scirocco klaar is!
Keep on going
|
|||
|
|||
Mooie auto! Mooie dat je hem weer origineel maakt , basis is goed dat is belangerijkste , origineel dashboard komt er ook nog in? Ik heb ook Exips , zijn leuke en betaalbare velgen!