Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-04-2009, 22:39
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default Warm lopen

Mensen, heb nu al een probleem met de nieuwe aankoop, namelijk na een tijdje wordt ie heel erg warm (stoom eraf, kokend zegmaar) en dat lijkt me niet goed.

Heb de waterpomp en thermostaat dus vervangen, is al uitgesloten.
Kachel wordt netjes warm en voor de rest weinig bijzonders.

Wat kan hem dit zijn?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2009, 22:40
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Beide slangen van radiateur worden goed warm?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2009, 06:32
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Alle slangen worden netjes heet ja
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2009, 08:59
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Tijdens het rijden wordt de temperatuur ook te hoog?
Of alleen bij stilstand?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2009, 09:26
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Uhm, uitgesloten dat je peil dus te laag is.

heb je de juiste temperatuur sensor voor het aanslaan van de Fan?
Is de radiateur groot genoeg?
is je olie op peil?

Last edited by 1982kameiX1 : 28-04-2009 at 09:29.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-04-2009, 11:23
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Die temperatuursensor kan het probleem wel zijn ja, heb er een andere van een andere rad opgezet. Welke moet ik hebben dan?

Radiateur is gewoon de originele, kan niet missen denk ik.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 28-04-2009, 11:27
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

ik kan vanavond wel even voor je kijken. misschien kan ik wat vinden.

(het gaat over de jetta 1.5 gok ik?)

Last edited by 1982kameiX1 : 28-04-2009 at 11:36.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-04-2009, 21:38
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Jazeker, de 1.5 Jetta ja
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 28-04-2009, 22:12
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Moet je regelmatig bijvullen?...En hoe is de druk in het systeem als de motor warm is,als je de dop van het expansietankje iets losdraaid(voorzichtig zijn) ,en de koelvloeistof spuit er uit dan ben ik bang dat de koppakking de boosdoener is.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-04-2009, 11:05
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Ik ben het dus glad vergeten gisteravond.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-04-2009, 12:08
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Nee, er zit geen druk op het systeem, helemaal niks.
Ik dacht eerst dat de KVS te vol zat, want kan niet zien hoeveel of dat er in moet, maar heb het idee dat er dus iets anders loos is...

En die koppakking kan ik me weinig bij voorstellen, wel mooi klote.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 29-04-2009, 16:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Dunne slangetje van de radiateur nar expansievat verstopt
Reply With Quote
  #13  
Old 29-04-2009, 18:30
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Die heb ik niet he, heb een vuldop op de radiateur zitten, 81-er
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 30-04-2009, 06:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

En je koelvan werkt[als je hem doorverbind?]
Reply With Quote
  #15  
Old 30-04-2009, 09:25
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Nou dat is wel een probleempje, die werkt niet lekker zegmaar.
Maar ik ben van mening dat die niet alleen voor al die hitte zorgt.

Zoveel scheelt dat toch niet?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 30-04-2009, 10:24
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

een Fan zorgt voor snellere afvoer van warme lucht en al helemaal bij stilstaande wagen zorgt de Fan voor de "rijwind"koeling.........

gewoon een nieuwe sensor plaatsen voordat je koppakking eruit gaat

Voor nood kun je altijd een schakelaar plaatsen over de sensor heen, als ie dan te warm wordt kun je m zelf inschakelen.
Reply With Quote
  #17  
Old 04-05-2009, 11:02
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Nieuwe sensor en dop besteld, morgen eens zien of dat het is, hoop het wel...

Hoever hoort het pijltje op de teller ongeveer te komen?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 04-05-2009, 17:38
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Tot het midden ongeveer.. Mag er iets over, tussen de 90 en 100 graden celcius.
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #19  
Old 04-05-2009, 18:22
matt8's Avatar
matt8 matt8 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 154
Default

ja. bij mij staat het pijltje altijd net een paar millimeter na het lampje. dus iets over de helft. bij stilstand of lang in de file staan loopt de temperatuur nog wel iets verder op. en dan wil ik wel is weten of jij er al achter bent wat het koelvloeistof pijl moet zijn?? ik heb ook een 1.5 met zo'n radiateur met ingebouwd reservoir. en ik zou niet weten hoeveel kvs erop zou moeten?? want ik zie nergens een min of max teken staan. heb hem nu gewoon tot dat sleufje gevult wat je ziet zitten als je de dop eraf draait. maar of dit te veel is?? als hij te vol zit gooit hij het er normaal wel uit maar dat heb ik niet..
succes ermee.. hoop voor je dat het gewoon de sensor is. die koel fan doet echt wel veel hoor als hij het te warm krijgt..
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen..

Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones'
Engine: 1600 with 75 horses inside.
Reply With Quote
  #20  
Old 04-05-2009, 20:40
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Morgenmiddag weten we meer...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum