#1
|
||||
|
||||
Warm lopen
Mensen, heb nu al een probleem met de nieuwe aankoop, namelijk na een tijdje wordt ie heel erg warm (stoom eraf, kokend zegmaar) en dat lijkt me niet goed.
Heb de waterpomp en thermostaat dus vervangen, is al uitgesloten. Kachel wordt netjes warm en voor de rest weinig bijzonders. Wat kan hem dit zijn?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#2
|
|||
|
|||
Beide slangen van radiateur worden goed warm?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
||||
|
||||
Alle slangen worden netjes heet ja
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#4
|
|||
|
|||
Tijdens het rijden wordt de temperatuur ook te hoog?
Of alleen bij stilstand?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
Uhm, uitgesloten dat je peil dus te laag is.
heb je de juiste temperatuur sensor voor het aanslaan van de Fan? Is de radiateur groot genoeg? is je olie op peil? Last edited by 1982kameiX1 : 28-04-2009 at 09:29. |
#6
|
||||
|
||||
Die temperatuursensor kan het probleem wel zijn ja, heb er een andere van een andere rad opgezet. Welke moet ik hebben dan?
Radiateur is gewoon de originele, kan niet missen denk ik.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#7
|
||||
|
||||
ik kan vanavond wel even voor je kijken. misschien kan ik wat vinden.
(het gaat over de jetta 1.5 gok ik?) Last edited by 1982kameiX1 : 28-04-2009 at 11:36. |
#8
|
||||
|
||||
Jazeker, de 1.5 Jetta ja
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#9
|
||||
|
||||
Moet je regelmatig bijvullen?...En hoe is de druk in het systeem als de motor warm is,als je de dop van het expansietankje iets losdraaid(voorzichtig zijn) ,en de koelvloeistof spuit er uit dan ben ik bang dat de koppakking de boosdoener is.
|
#10
|
||||
|
||||
Ik ben het dus glad vergeten gisteravond.
|
#11
|
||||
|
||||
Nee, er zit geen druk op het systeem, helemaal niks.
Ik dacht eerst dat de KVS te vol zat, want kan niet zien hoeveel of dat er in moet, maar heb het idee dat er dus iets anders loos is... En die koppakking kan ik me weinig bij voorstellen, wel mooi klote.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#12
|
|||
|
|||
Dunne slangetje van de radiateur nar expansievat verstopt
|
#13
|
||||
|
||||
Die heb ik niet he, heb een vuldop op de radiateur zitten, 81-er
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#14
|
|||
|
|||
En je koelvan werkt[als je hem doorverbind?]
|
#15
|
||||
|
||||
Nou dat is wel een probleempje, die werkt niet lekker zegmaar.
Maar ik ben van mening dat die niet alleen voor al die hitte zorgt. Zoveel scheelt dat toch niet?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#16
|
|||
|
|||
een Fan zorgt voor snellere afvoer van warme lucht en al helemaal bij stilstaande wagen zorgt de Fan voor de "rijwind"koeling.........
gewoon een nieuwe sensor plaatsen voordat je koppakking eruit gaat Voor nood kun je altijd een schakelaar plaatsen over de sensor heen, als ie dan te warm wordt kun je m zelf inschakelen. |
#17
|
||||
|
||||
Nieuwe sensor en dop besteld, morgen eens zien of dat het is, hoop het wel...
Hoever hoort het pijltje op de teller ongeveer te komen?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#18
|
||||
|
||||
Tot het midden ongeveer.. Mag er iets over, tussen de 90 en 100 graden celcius.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#19
|
||||
|
||||
ja. bij mij staat het pijltje altijd net een paar millimeter na het lampje. dus iets over de helft. bij stilstand of lang in de file staan loopt de temperatuur nog wel iets verder op. en dan wil ik wel is weten of jij er al achter bent wat het koelvloeistof pijl moet zijn?? ik heb ook een 1.5 met zo'n radiateur met ingebouwd reservoir. en ik zou niet weten hoeveel kvs erop zou moeten?? want ik zie nergens een min of max teken staan. heb hem nu gewoon tot dat sleufje gevult wat je ziet zitten als je de dop eraf draait. maar of dit te veel is?? als hij te vol zit gooit hij het er normaal wel uit maar dat heb ik niet..
succes ermee.. hoop voor je dat het gewoon de sensor is. die koel fan doet echt wel veel hoor als hij het te warm krijgt..
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. |
#20
|
||||
|
||||
Morgenmiddag weten we meer...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |