Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-06-2009, 08:03
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default golf 2 8v gti in cabby??

omdat ik van de winter in alle rust de cabby op ga knappen ben ik nou al een beetje aan het brainstormen over hoe en wat....
nou heb ik nog een golf 2 gti blok liggen 1800 8v met k-jetronic injectie,in m'n cabby steekt een 72pk 1600 carb.(pierburg)denk motorcode EW maar dat weet ik niet zeker....
het probleem is aldus,
a)hij is niet echt snel,valt me eerlijk gezegd hard tegen..
b)de pierburg carb. rommelt maar zo een eind heen,als je denkt dat je um netjes afgesteld hebt kom je voor de meest vreemde verrassingen te staan(inhouden,stationair te hoog,niet aanslaan)

heeft iemand weleens zo´n blok in een mk1 gebouwd,wat moet er aangepast worden,ga zo maar door....info van harte welkom
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-06-2009, 12:23
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

heb net nog even rustig de boel bekeken,blok past volgens mij gewoon...bakaansluiting,steunen e.d. ziet zelfde uit.
ontsteking kan gewoon overgezet worden??
op de luchtfilterbak van de 1800 zitten kastjes o.i.d. waar dient dit voor en hoe aan te sluiten??
voor de rest nog ergens op letten??
heb er ook een bak bij maar die ziet er wel iets anders uit maar ook gewoon kabel koppeling,verstandig om ook over te zetten??
hoe gaat de brandstofaanvoer werken??
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-06-2009, 21:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

niemand??
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-06-2009, 22:03
golf1-gtd's Avatar
golf1-gtd golf1-gtd is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 383
Default

Dat gaat wel passen moet je wel je motor steunen van het ouwe blok over zetten distributie zijde steun van de versnelings bak en achterste motor steun en de voorste en voor de rest gaat het wel passen zekeringkasten zij volgens mij gelijk alleen mischien een paar relais vervangen.

Even over de grille en lampen zal het morgen of dinsdag even posten.
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar)

Crafter L3 H2 2011

Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003

Golf 2 1.6 1987 (volgende project)

T5 2.5 TDI 96 Kw 2008
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2009, 17:38
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ja dat had ik al gezien maar ik weet dus niet hoe de rest aangesloten moet worden, heb er ook geen kabelboom bij....maar goed ik hang um er gewoon in dan zie ik wel of ik iemand vind die dat vaker bij de hand gehad heeft....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-06-2009, 06:40
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

guide met foto's bijhouden van deze ombouw

heb namelijk ook veel interesse om dit blok in te bouwen
Reply With Quote
  #7  
Old 23-06-2009, 10:06
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

luchtweger gaat waarschijnlijk niet lekker passen omdat hij aan de andere kant zit bij een golf 2. Past wel, maar dan moet je in de luchtfilterbak zagen en is het wat lastiger je koplamp te wisselen als deze kapot is.
je kan ook evt. ook op zoek naar inlaattraject van een golf 1.

K-jetronic is mechanische injectie, heeft dus geen extra signalen nodig.
Brandstof en opvoerpomp moet je wel plaatsen, qua inbouwruimte zou ik die ook van een cabrio zoeken.

Als je nu een vierbak hebt en je wil naar een vijfbak, gebruik even de zoekfunctie, alles is al meerdere malen besproken hierover
Reply With Quote
  #8  
Old 23-06-2009, 14:23
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

het is al geregeld,een klant van ons heeft het vroeger meerdere keren gedaan en heeft me precies uitgelegd welke onderdelen ik nog nodig heb en hoe alles aan te sluiten,dus dit gaat helemaal goed komen..... vorderingen zijn t.z.t. te volgen in m'n cabby-topic.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-06-2009, 18:43
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

dacht alleen laatst te lezen dat je je cabby met rust gaat laten omdat je het te druk hebt met werk enzo. of is dit nu niet meer zo?
Reply With Quote
  #10  
Old 24-06-2009, 07:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

jazeker ga ik v.d. winter doen,maar ben alvast onderdelen en info aan het verzamelen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum