#1
|
||||
|
||||
golf 2 8v gti in cabby??
omdat ik van de winter in alle rust de cabby op ga knappen ben ik nou al een beetje aan het brainstormen over hoe en wat....
nou heb ik nog een golf 2 gti blok liggen 1800 8v met k-jetronic injectie,in m'n cabby steekt een 72pk 1600 carb.(pierburg)denk motorcode EW maar dat weet ik niet zeker.... het probleem is aldus, a)hij is niet echt snel,valt me eerlijk gezegd hard tegen.. b)de pierburg carb. rommelt maar zo een eind heen,als je denkt dat je um netjes afgesteld hebt kom je voor de meest vreemde verrassingen te staan(inhouden,stationair te hoog,niet aanslaan) heeft iemand weleens zo´n blok in een mk1 gebouwd,wat moet er aangepast worden,ga zo maar door....info van harte welkom
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#2
|
||||
|
||||
heb net nog even rustig de boel bekeken,blok past volgens mij gewoon...bakaansluiting,steunen e.d. ziet zelfde uit.
ontsteking kan gewoon overgezet worden?? op de luchtfilterbak van de 1800 zitten kastjes o.i.d. waar dient dit voor en hoe aan te sluiten?? voor de rest nog ergens op letten?? heb er ook een bak bij maar die ziet er wel iets anders uit maar ook gewoon kabel koppeling,verstandig om ook over te zetten?? hoe gaat de brandstofaanvoer werken??
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
niemand??
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
Dat gaat wel passen moet je wel je motor steunen van het ouwe blok over zetten distributie zijde steun van de versnelings bak en achterste motor steun en de voorste en voor de rest gaat het wel passen zekeringkasten zij volgens mij gelijk alleen mischien een paar relais vervangen.
Even over de grille en lampen zal het morgen of dinsdag even posten.
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar) Crafter L3 H2 2011 Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003 Golf 2 1.6 1987 (volgende project) T5 2.5 TDI 96 Kw 2008 |
#5
|
||||
|
||||
ja dat had ik al gezien maar ik weet dus niet hoe de rest aangesloten moet worden, heb er ook geen kabelboom bij....maar goed ik hang um er gewoon in dan zie ik wel of ik iemand vind die dat vaker bij de hand gehad heeft....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
|||
|
|||
guide met foto's bijhouden van deze ombouw
heb namelijk ook veel interesse om dit blok in te bouwen |
#7
|
||||
|
||||
luchtweger gaat waarschijnlijk niet lekker passen omdat hij aan de andere kant zit bij een golf 2. Past wel, maar dan moet je in de luchtfilterbak zagen en is het wat lastiger je koplamp te wisselen als deze kapot is.
je kan ook evt. ook op zoek naar inlaattraject van een golf 1. K-jetronic is mechanische injectie, heeft dus geen extra signalen nodig. Brandstof en opvoerpomp moet je wel plaatsen, qua inbouwruimte zou ik die ook van een cabrio zoeken. Als je nu een vierbak hebt en je wil naar een vijfbak, gebruik even de zoekfunctie, alles is al meerdere malen besproken hierover |
#8
|
||||
|
||||
het is al geregeld,een klant van ons heeft het vroeger meerdere keren gedaan en heeft me precies uitgelegd welke onderdelen ik nog nodig heb en hoe alles aan te sluiten,dus dit gaat helemaal goed komen..... vorderingen zijn t.z.t. te volgen in m'n cabby-topic.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
dacht alleen laatst te lezen dat je je cabby met rust gaat laten omdat je het te druk hebt met werk enzo. of is dit nu niet meer zo?
|
#10
|
||||
|
||||
jazeker ga ik v.d. winter doen,maar ben alvast onderdelen en info aan het verzamelen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |