Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2009, 18:10
schnitzel schnitzel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2
Default caddy 3 met turbo

hallo

ik ben schnitzel en nieuw hier

ik ben een caddy van 1996 op aan het voeren
ben al een hele tijd bezig geweest, alleen met te weinig resultaat
oorspronkelijk was het een caddy sdi
daarop heb ik een garret t4 turbo gebouwd en een grotere brandstofpomp
al snel bleek dat de indirecte cilinderkop en de monopoint verstuivers niet geschikt waren, grote zwarte rookpluimen en pas boven de 2500 toeren een beetje vermogen
echter kon ik transporters van 185 pk wel bijhouden.
nu begin ik helemaal opnieuw heb een tdi blok uit een seat ibiza gekocht en ga daar nu mee aan de gang


omdat ik het deze keer helemaal goed en netjes wil doen maak ik alles van rvs en heb een grote intercooler gekocht, 70 bij 30 bij 6 cm
ook heb ik roestvaststalen flenzen laten scnijden om een uitlaatspruitstuk van te maken en om mijn turbo mee aan te sluiten,

brandstofpomp heb ik weggebracht om er grotere perskleppen in te laten zetten en om bij passnede verstuivers te laten maken.

echter zit ik nog met een paar problemen,
ik ben op zoek naar een 6 versnellingsbak uit een golf 5 of iets dergelijks met bakcode 02M
en vraag ik me af moet ik mijn compressie niet gaan verlagen???

met de indirect ingespoten kop haalde ik al 1,9 bar turbodruk

wel heb ik met mijn trekkertrek collega's gesproken en ben ik er achter gekomen dat ik voor de veiligheid een tophoek moet laten maken van 2graden

wie o wie kan mij verder helpen??
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2009, 17:14
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #3  
Old 13-06-2009, 08:06
schnitzel schnitzel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2
Default

[QUOTE=schnitzel]hallo

ik ben schnitzel en nieuw hier

ik ben een caddy van 1996 op aan het voeren
ben al een hele tijd bezig geweest, alleen met te weinig resultaat
oorspronkelijk was het een caddy sdi
daarop heb ik een garret t4 turbo gebouwd en een grotere brandstofpomp
al snel bleek dat de indirecte cilinderkop en de monopoint verstuivers niet geschikt waren, grote zwarte rookpluimen en pas boven de 2500 toeren een beetje vermogen
echter kon ik transporters van 185 pk wel bijhouden.
nu begin ik helemaal opnieuw heb een tdi blok uit een seat ibiza gekocht en ga daar nu mee aan de gang


omdat ik het deze keer helemaal goed en netjes wil doen maak ik alles van rvs en heb een grote intercooler gekocht, 70 bij 30 bij 6 cm
ook heb ik roestvaststalen flenzen laten scnijden om een uitlaatspruitstuk van te maken en om mijn turbo mee aan te sluiten,

brandstofpomp heb ik weggebracht om er grotere perskleppen in te laten zetten en om bij passnede verstuivers te laten maken.

echter zit ik nog met een paar problemen,
moet ik mijn compressie niet gaan verlagen???

met de indirect ingespoten kop haalde ik al 1,9 bar turbodruk

wel heb ik met mijn trekkertrek collega's gesproken en ben ik er achter gekomen dat ik voor de zekerheid een tophoek moet laten maken van 2graden

wie o wie kan mij verder helpen??

versnellingsbak inmiddels gevonden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum