#1
|
|||
|
|||
Probleem ??!!
Op onderstaande foto is het probleem te zien, één van de injector houders is dus kapot....maar nu is dat #%$%$ ding niet los te krijgen..
Hoe los ik dat op?? Inbus 11 is de benodigde sleutel, maar ik denk dat ik de anderen, die er ook uit moeten sloop..zo vast zit het geheel En verder zou ik graag een onderdeel nummer hebben van die dingen, het gaat om een EV motor van 1984 (met mechanische stoters dus). |
#2
|
||||
|
||||
heej, dit heb ik ook bij mijn 1.6 EG blokje die klaar ligt voor de golf 1... ben benieuwd!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
misschien met een luchtsleutel?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Die dingen zijn van kunststof.....dat is nou net het probleem..ben dus bang dat ze sneuvelen Ik kan ze altijd nog mollen, als het nodig is, maar eigenlijk moeten de hele exemplaren gaaf blijven .. |
#5
|
||||
|
||||
stuk eruit snijden als het kunststof het toelaat, maar natuurlijk niet doorsnijden in je schroefdraad :p
de hele exemplaren gewoon met de imbus erin draaien lijkt me..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
ow, ik begreep je ff verkeerd...dingen zullen wel niet zo heel duur zijn..bestel je toch gewoon 4 nieuwen...of de anderen erin laten zitten...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ze moeten er uit...daaronder zit namelijk nog een apart stukje met o ringetjes er om....En de kop word gereinigd, dus moet helemaal kaal ... Of ze duur zijn weet ik niet...daarom vroeg al of er iemand me aan een onderdeel nummer kan helpen |
#8
|
||||
|
||||
dan zou ik ze direct allemaal vervangen....direct alles weer nieuw en fris....
kwaliteit van `t kunststof zal in de loop van de jaren wel veranderd zijn door warm en koud worden etc...gewoon nieuw`n erop
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
Ik kan wel wat vinden in Edgar, maar het hangt van het bouwjaar/chassisnummer af.
Vanaf modeljaar ´85 (vanaf 01.08.1984 of chassinummer F 000 001) zitten er andere, 2-delige in. Reken voor de nieuwere maar op 10 euro per injector, voor de oude 3,50 euro per injector incl O-ringen. Nummers kan ik wel (zonder garantie op juistheid) geven als je kunt zeggen of het de oude(1-delig) of nieuwe (2-delige) houders zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Geef ze voor de zekerheid beiden maar, want ik weet niet precies het chassis nummer, wel weet ik dat de kop van een 84er afkomstig is..Zodra de oude er uit zijn heb ik zekerheid.. Van een 85er weet ik in ieder geval zeker dat ze tweedelig zijn...bij die 84er twijfel ik nu :frown: |
#11
|
|||
|
|||
Nieuwe, 2-delige: 12- 035 133 554 €2,20 13- 034 133 555A €5,00 16- 035 133 557 €1,00 16A-035 133 557A €2,00 Oude: 14- 063 133 555A €3,00 15- N 013 884 3 €0,25 Prijzen zijn indicatie..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
|||
|
|||
Thank you :biggrin:
|
#13
|
|||
|
|||
Niemand een tip om die dingen los te krijgen ??????
|
#14
|
||||
|
||||
Mollen...ze gaan toch wel kapot. Dat plastic heeft tig jaar liggen te bakken, is erg bros. Nieuw kosten ze niks, wel vaker gehaald.
__________________
Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
probleem met injectoren
Beste mensen,
Ik heb een gereviseerde kop gekocht voor mijn '86 scirocco 1.8 8v gti DX motor. Nu is die kop van een golf 1 GTI DX motor. Ik was in de veronderstelling dat die precies hetzelfde zou zijn. Nu blijkt dat deze kop mechanische klepstoters heeft en origineel zijn dat hydraulische. Dat is op zich geen probleem, moet alleen de kleppen even stellen. Een ander probleem is de injectors. Zoals ik begrijp vanuit het onderwerp waar ik nu op reageer is er een wisseling geweest in de injectorhouders. De golf kop heeft dus de enkelvoudige en de scirocco kop heeft de tweevoudige. Nu wil ik graag mijn injectors overzetten, want die zijn duur. Echter, de houders van de golfkop zijn ook nog eens kleiner. De boring in de kop is echter kleiner, dus ik kan de andere houder niet overzetten. Is hier een oplossing voor? Als ik het goed begrijp is er in de inlaat een klein drukverschil met de buitenwereld, een niet zo nette, maar wellicht goed werkende oplossing zou kunnen zijn om de kleine plug met siliconenkit in het te grote gat te kitten. Dan kan ik mijn injectoren gewoon gebruiken. Niet zo elegant, maar ja... Graag advies over dit onderwerp. Met vriendelijke groeten, Maarten Hol |
#16
|
|||
|
|||
Je hebt ze ook in messing/kunstof die zijn ind groter
Die moet er in/uit met inbus 13 Injectoren passen daar gewoon in,die zijn allemaal gelijk |