|
|||
|
|||
Koplamp half verlicht met 6000K Xenon
Ik heb sinds zondag een setje Xenon 6000K aangeschaft voor mijn Golf 2. Het valt me alleen op, dat wanneer ik mijn lichten aan zet en ik de koplampen dan bekijk, dat het dan lijkt alsof alleen het bovenste gedeelte van de koplamp verlicht is en het onderste gedeelte niet.
Hoort dit zo, of kan iemand mij vertellen hoe ik de hele koplamp verlicht krijg? Ik heb overigens heldere kruis-koplampen erin zitten. |
|
||||
|
||||
dat maakt toch niet uit.
doordat de bovenkant van je koplampen verlicht wordt,schijnt het op de weg. =====>|<====== dit idee krijg je dan(ff snel voorbeeldje)
|
||||
|
||||
Misschien dat de xenonpitjes het licht anders uitstralen op je reflector....
Zijn je koplampen in hoogte verstelbaar? Zo ja, misschien even aan dat wieltje draaien en kijken of dat de zaak veranderd. Zowieso kan het geen kwaad om na inbouw even goed te kijken of alles nog netjes afgesteld staat voordat je mensen gaat verblinden. |
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn koplampen waren in hoogte verstelbaar toen ik mijn originele koplampen nog erin had zitten. Nu met de heldere kruiskoplampen zijn ze helaas niet meer verstelbaar. |
|
||||
|
||||
Lekker je originele lampen er weer in zou ik zeggen, heldere lampen icm xenon is een drama.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan gewoon dat motortje op je koplamp overzetten van je originele naar je heldere. Heb ik ook gedaan. Nou zijn mijn heldere ook in hoogte verstelbaar. En dat je lamp maar half verlicht is met xenon klopt. De reflectoren schijnen de bundel zo via bovenkant lamp op de weg. Als de bundel ook op de onderkant van lamp gereflecteerd wordt, schijnt deze rechtstreeks je tegenligger(s) blind.
|
|||
|
|||
Voor zover ik weet pastte dat motortje niet op de heldere koplampen die ik destijds gekocht had en er nu nog steeds in heb.
Zou het eventueel nog eens kunnen proberen, maar kan het niet zo zijn dat ik heldere koplampen gekocht heb waar het motortje niet op aan te sluiten is? Of hoort het bij alle lampen gewoon te kunnen? |
|
|||
|
|||
het klopt dat alleen het bovenste gedeelde verlicht is!
dat is bij alle auto's zo, let er maar een goed op! er zit een kapje onder de pit(of gloeidraad) daar door schijnt het alleen omhoog, en je reflector weerkaats het weer naar beneden. en om het gloeidraad van je grootlich zit niks daardoor word de hele lamp verlicht. Last edited by ids : 21-05-2009 at 06:58. |