|
|||
|
|||
Versnellingsbakolie verversen
Ik wil graag mijn versnellingsbakolie verversen, ook al hoeft het volgens de fabriek niet bij een handgeschakelde bak. Waarom dan toch doen? omdat ik regelmatig lees dat het schakelen daarna soepeler gaat, misschien helpt het ook iets tegen het kraken als ik hem in de achteruit zet?
Waar ik moet vullen en aftappen heb ik nog niet goed naar gezocht. Zag aan de voorkant van de versnellingsbak wel drie imbus torq bouten zitten maar daar schijn je niet aan te mogen komen want dan mol je de bak? Heb ook ergens gelezen dat als de vulbout niet los wil je via de snelheidsmeterkabel kan vullen? |
|
||||
|
||||
Vullen kan idd via de aansluiting van je teller. Maar dan moet je hem nog wel eerst aftappen. Wat voor bak/motorblok heb je?
|
|||
|
|||
Die dop zit aan de linker onderzijde, gezien vanaf de bestuurderskant.
|
|||
|
|||
Bij de aandrijfassen zoeken naar een inbus 17
Vullen kan ind via de telleraansluiting |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb een 1300 cc motor (1992)vijf bak. |
|
||||
|
||||
zoeken naar de inbus17 (die is groot ja ) , aan de linkse kant van de auto. Door de wielbak kan je deze heel mooi zien, mits je de spatkuip uit het spatbord haalt.
De onderste is om te legen, de bovenste om te vullen. Als de olie er door de bovenste plug uit komt lopen zit er genoeg in, er zou theoretisch dan 3.1l in moeten gaan.