![]() |
|
||||
|
||||
![]() als ik door een bocht ga dan hoor ik tikken/kloppen aan de voorkant.
nu duid dit op versleten homokineet denk ik. ik rij er al een tijdje mee(auto word niet veel gebruikt) maar...... kan ik aan een homokineet zien of deze versleten is of moet je op t geluid af gaan. t kloppen/tikken is ook onduidelijk welke kant t is.(links of rechts) als k rechtsaf sla hoor ik ze t duidelijkst. is t raadzaam om beide kanten van de aandrijfas te vervangen of komt niet zo vaak voor dat de binnenste versleten zijn??? graag wat advies/tips johan
|
||||
|
||||
![]() Kruip onder de auto en haal je stofhoezen eens los. Kapotte homokineet wordt heel snel zichtbaar.
|
||||
|
||||
![]() ok dank u
dat moet je zowel aan de binnenste en buitenste dus kunnen zien.. johan
|
||||
|
||||
![]() Buitenste krijgen het meeste te verduren. Goed kans dat daar het probleem zit.
|
||||
|
||||
![]() nou homokineet vervangen,hoes was kapot kineet had veel ruimte.
maar........ geen resultaat het probleem is er nog steeds. bij fel optrekken hoor ik t heel zachtjes. t vreemde is dat ik t knokken alleen hoor bij rechts door de bocht en optrekken. wat zou t meer kunnen zijn???? wiellager zit ook geen ruimte op veerpootlagers? differentieel?? binnenste kineet. graag opties ik weet t niet meer johan
|
||||
|
||||
![]() Mischien de andere kant ook ruim..
|
||||
|
||||
![]() heb proefrit gedaan en even op pleintje rondjes gereden met maximale stuuruitslag.
linksom geen probleem rechtsom rattelen en knakken. bij rechtsom komt t overhellende gewicht op de linkerkant dus de linker kineet gaat er af en dan maar eens kijken. naar mijn mening moet deze kapot zijn.
|
||||
|
||||
![]() delen vervangen
de homokineet was inderdaad overleden en t wiellager was erg ruim. rijd weer zonder bijgeluiden johan