|
||||
|
||||
Elektronica vraagjes Mk2:
Bij de opbouw van mijn GTI 8V Fire and Ice uit 1991 kom ik af en toe probleempjes tegen.
Onderstaande vraagjes staan in mijn topic, maar ik dacht: laat ik ze ook even in een apart topic stellen Hier komen ze: -1:Welke stekkers zijn voor de mistlichten? Met het puzzelen van de verlichting, kwam ik er achter, dat er aan beide zijden dus 3 stuks van dezelfde stekkers zijn (dus in totaal 6) BTW: Deze zijn zwart, twee-polig èn met een vergrendeling om losraken te voorkomen. Eén daarvan is dus het stadslicht, één daarvan het knipperlicht en ééntje nu nog onbekend. Deze derde heeft de kleurcodes wit-geel/ bruin (aan beide zijden!); deze moet dan wel het mistlichten zijn, of niet? (hij pÃ*st i.i.g wel...) -2:Waar is déze stekker van? Linksvóór heb ik nog een platte, zwarte, rubberachtige, drie-polige stekker 'over' (hij lijkt op die van de koelvin-motor, echter deze is geloof ik 4-polig...) Waar is deze 3-polige stekker voor? -3:groen-rode draad? Ook heb ik nog een groen-rode draad 'over', rechtvóór. Weet iemand de functie van deze draad? -4:Witte knipperlichten? Ik hoorde van Sander, dat je niet persé oranje bolletjes in je knipperlichten vóór hoeft te hebben, maar 'gewoon' wit mag ook voor de APK. Is dit inderdaad waar? Laat maar horen!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
ik kan je alleen antwoord geven op de laatste vraag,
Voor de APK moeten de knipperlichten echt een oranje kleur uitstralen dit kan d.m.v. het lampje zelf oranje te nemen of gewoon een oranje glaasje te nemen |
|
||||
|
||||
Ik heb nog LED lampen liggen, die oranje licht uitstralen. Dus het lijkt wit maar brandt oranje. Moet je wel een LED knipper relais monteren trouwens. Ik heb er 4 dus dan ben je meteen klaar. Mag je voor 5 euro allemaal hebben
|
|
||||
|
||||
... het gaat er juist om, of het WIT LICHT mag uitstralen, dus LED-jes die oranje branden, is niet wat ik zoek...
Ik heb gehoord dat je als knippers vóór wit of amber mag voeren en achter rood of amber. Er is hier toch wel een APK keurmeester, die het zeker weet?!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Denk aan je hart!
Uit het APK boek; Artikel 5.2.53 kleur verplichte lichten, punt 2: Quote:
|
|
||||
|
||||
Mooi! Dat is tenminste duidelijke taal! (behalve het eerste regeltje dan...)
TOPIC KAN WEER DICHT! THANX!