#1
|
||||
|
||||
Monteren Weitec schroefset op mk2
Hey mensen,
Ik heb men schroefset binnengekregen. Ik wil hem gaan monteren. Hebben jullie nog tips? Tevens is het me nou niet duidelijk of ik de set (schroefdraad en dergelijken) nou wel of niet in moet spuiten met vet oid. De ene zegt dat het wel goed is voor roest en de ander zegt dat het niet goed is omdat er dan zand opkomt wat tussen de ring kan komen wat het schroefdraad sloopt. Moet ik nog onderdelen vervangen? Ik doe zowiezo de toplagers voor. Nog tips bij montage? Meld alles maar. Bedankt en groeten Jeroen
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver >> 1 of the 200 << |
#2
|
||||
|
||||
uhmmm ff denken hoe ik het toen gedaan heb........
met een luchtsleutel eerst de bout onder de motorkap los halen, dan de 2 bouten onder bij je as (wel ff veerklemmen om je veer heen zetten, als er nog originele veren op zitten) voor kun je meen ik links en rechts apart doen, achter moet je allebij de kanten tegelijk doen omdat je de oude dempers er niet onderuit krijgt anders. laat gewoon de as op een houtenblokje vallen ofzo (voor ook btw) alles wijst zichzelf, luchtsleutel is wel een vereiste als je niet wilt vloeken je zult wel de oude borging met de "Schijven" die eronder zitten (weet niet hoe dat allemaal heet :S) over moeten zetten van je huidige dempers naar je schroefset dat was het volges mij (mensen met de juiste termen kom maar op )
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#3
|
||||
|
||||
Tip: niet gelijk helemaal omlaag draaien modderkuipen bij extreme verlaging demonteren
Ligt eraan welke set je heb met inspuiten, de hi-con hoeft echt niet. Heb de set nu 2 jaar eronder en is nog in nieuwstaat lijkt het... volledig gangbaar.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
afstellen , inspuiten met blanke tectyl ,
verzetten ? kwastje met wasbenzine erover en schoonblazen , klaar draaien maar |
#5
|
||||
|
||||
En een setje Vr6 toplagers en rubbers er russen gooien als je toch bezig bent.
Met die universele veerschotels van de schroefset past het allemaal.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ook op een Golf 2? Wat is het voordeel, en moet ik dan ook die schoteltjes die in de motorruimte zitten dan vervangen voor die van een VR6?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
zorg ervoor dat er nog een uitlijn boer open is als je het gaat doen dan kan je hem gelijk laten uitlijnen als hij op de goede hoogte/ laagte staat...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#8
|
||||
|
||||
Hee Dennis, heb jij ook de Hicon GT? Deze heb ik ook. Jij zegt dus dat je hem niet hoeft in te spuiten met vet of iets dergelijks?
De rest ook bedankt.
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver >> 1 of the 200 << |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
krijg je dan geen last van modder en water in je auto of motor ruimte? als je dus de kuipen verwijderd? |
#10
|
||||
|
||||
Nergens last van want alles is gekit standaard (golf 2 dan) wel binnenkant van de schermen tectyleren maar dat spreekt voor zich.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#11
|
||||
|
||||
en bij een polo 6n?
|
#12
|
||||
|
||||
Geen idee, koop nooit van die nieuwe auto's
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een Golf 2 weet ik zeker dat het past (zit er op bij mij) Voordeel is dat ze VEEL sterker zijn. Alleen lager en rubber nodig. Die bovenste schoteltjes kan je gewoon gebruiken.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#14
|
||||
|
||||
ze zijn toch ook een stuk hoger, heb ik me laten vertellen, maar dat is weer op te lossen door je schroefset wat lager te zetten.
G60 lagers en rubbers schijnen ook "heavy duty" te zijn. |
#15
|
||||
|
||||
Ze zijn hoger want de veerschotel van een VR6 is lager! Is trouwens hetzelfde als bij de nieuwere types golf 3. Past inderdaad gewoon op een golf 2.
Maar past de veerschotel van een golf 2 schroefset wel met de lagers+rubber van een VR6???? De veerschotels komen namelijk NIET overeen origineel.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ze lijken op het eerste gezicht hoger, maar volgens mij valt dat uiteindelijk wel mee en zijn ze zelfs gelijk. De veerpoot valt er "dieper"in waardoor het hoogte verschil word opgeheven.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Die van een schroefset wel. Zijn volgens mij bij een schroefset vrij universeel.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#18
|
||||
|
||||
Dat bedoel ik
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Precies, daarom de vermelding "origineel"
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, een vrij oude thread waar ik terecht kwam met de search maar omdat hij vrij relevant is toch even gebruikt voor een vraagje Bij verlagen aan de voorzijde zit je toch altijd met afstellen? Als ik me goed herinner is één van de twee onderste bouten van de voorste veerpoten bij een Golf mk2 (en anderen?) toch tevens een afstelbout? Voor de wielvlucht (camber) meen ik? Staat trouwens een aardige uitleg over uitlijning op de site van Mark (Antera) http://www.lowering.nl/ Om dus even terug te komen op m'n vraag, als je zelf verlaagd dan moet je toch dat deel altijd even laten checken naast het uitlijnen ivm de lagere stand v/d naven?
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily Last edited by J_Fix : 20-11-2007 at 23:56. Reason: url van Mark's site even gecorrigeerd |