#1
|
||||
|
||||
Koppaking vervangen, een paar problemen.?! :(
Hallo,
Na gisteren hebben vastgesteld dat ik mijn koppakking kapot heb ben ik vandaag er aan begonnen. Maar nu ben ik op een paar problemen gestoten. De eerste waar ik mee zit is de nokkenas. Ik heb er een foto van gemaakt. Die lagers waar de nokkenas in loopt. Daar heb ik er nu 4 in zitten. Moeten dit er geen 5 zijn? er staat op de schalen 1-2-3-5 en Nummer 4 is weg Het tweede probleem waar ik mee zit. De cilinderkop, Ik heb gezien waar hij lekte. De eerste cilinder en dan een water kanaal. Maar nu zijn de kanalen aangevreten dus in de kop zelf. Waar de cilinderkop tegen de onderblok komt. Op dit vlak zijn als het waren de hoeken van de kanalen weg gevreten. Kan dit kwaad? Ik heb jammer genoeg geen foto die zal ik morgen dan wel maken. Maar de ruimte tussen het kanaal en de cilinder is een stuk kleiner geworden. Nu weet ik niet of de pakking dit nog wel goed afsluit? Ten derde zit ik met de uitlaat. Die zat vast met van die c klemmen. Die heb ik er nu met een beetje geweld vanaf gekregen. Maar is hier een trucje bij als ik de uitlaat er weer op moet zetten? Er zal wel apart gereedschap voor zijn. Iemand hier een handige tip misschien bij? Het is dus een PN motor 1.6 met pierburg. uit 1990. Hoop dat me iemand hier mee verder kan helpen. Groetjes Gino Last edited by Gino89 : 05-05-2009 at 20:59. |
#2
|
||||
|
||||
bij men maat zen gti (pb-blok) zaten er ook maar vier houders over de nokkenas.
En bij het pb-blok dat ik heb staan is dit ook. Volgens mij wist men maat waarom dit was alleen heb ikzelf geen flauw idee meer wat. Zal het vande week wel eens vragen aan hem. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
||||
|
||||
Ga je de kop laten vlakken?
Als je geen foto's post van de kop kan niemand je van advies voorzien.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#4
|
|||
|
|||
Voor die uitlaat klemmen pakte ik altijd een Wig vormig stuk staal van ca 5mm dik.
Die tussen de klemmen slaan zodat hij open gaat staan en dan om de uitlaat hangen en de wig er weer tussen uit tikken. Denk wel om je vingers!!!!!! De kop qua lagerschalen klopt wel. het gaat hier zeker om een 1800?? |
#5
|
||||
|
||||
Hallo,
@ Jel Golf 2 GTI; Ik vond het wel raar met die lagerschalen, Dus het zal wel zo goed zijn gelukkig En het is een 1600 motor. @ dekilo; Ik heb dat gisteren avond gepost. Ik moest de hele dag werken dan heb ik geen tijd voor fotos te posten... Ik ga de kop gewoon weer er op zetten. Ik neem dat risico dan maar. Als het fout zou gaan dan moet ik maar kijken voor een andere kop. @Domi; Bedankt voor de tip om de uitlaat weer te monteren. Ik denk dat het op die manier wel moet lukken Bedankt voor de reactie's Groeten Gino |
#6
|
||||
|
||||
ik zou het koppie laten vlakken, straks faalt ie daar op...
en post eens een foto van de kop + pakking.. foto's hebben we veel aan
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
Hallo,
Ik heb het risico nu maar genomen. En hem weer in elkaar gezet. De kop zit er weer op. Maar aangezien het weer donker buiten word. Ga ik morgen na men werk weer verder met in elkaar zetten. Dan zie ik wel snel genoeg of hij goed is of niet. Heb nog eens zelf alles goed nagekeken. Daar waar het aluminium is aangetast valt het ook nog reuze mee. Is maar heel minimaal. En de ruimte tussen het kanaal en de cilinder moet ook voldoende zijn. Groeten Gino. |
#8
|
||||
|
||||
Hoop wel voor je dat je hem hebt laten vlakken, want anders kun je met 2 weken weer..
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
ja?? hoe weet jij dat?
__________________
sa ist en net oars |
#10
|
||||
|
||||
"erfahrung macht den meister"
Ik leg het nu gewoon er op aan. Ik zie wel hoe het afloopt. De koppakking lekte nu gewoon omdat de pakking zelf zich aan het oplossen was. dit was nog de originele. Dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nu iets mis kan gaan. Omdat ik hem niet heb gevlakt. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
wat je zelf aanhaalt: Het is nog steeds de orginele. in loop der jaren trekken je vlakken krom door verwarmen en koelen. omdat je ze nu uit elkaar haalt en een nieuwe pakking steekt gaan de vlakken niet meer netjes afsluiten waardoor je op verschillende punten meer "speling" krijgt en de kans hebt dat je de pakking erdoor blaast. Ik hoop voor jou dat dit niet het geval is maar anders horen we het wel. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#12
|
||||
|
||||
hey,
Ja ik laat het gewoon op me af komen he. zou het lekken dat zie ik dan wel snel genoeg. Dan zal hij toch gevlakt moeten worden. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat je met een week of 2 weer moet, dus dan heb je werk van het werk . Dan heb je bezuinigd op iets wat eigenlijk noodzakelijk is, wij doen het tenminste altijd en ik denk bijna iedereen . Het kost mischien 50,- kopvlakken en meestal kun je er op wachten..
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn |
#14
|
||||
|
||||
Ja ik kon dat wel allemaal laten doen. Maar ik heb overdag geen tijd. Moet alles het avonds doen en ook nog een buiten op straat. Hij loopt nu weer. Ik ben toch niet van plan om de auto nog lang te rijden. Dus wil er niet meer zo veel geld in duwen. Dat krijg ik er nooit meer voor terug...
|
#15
|
||||
|
||||
Als de kop terug gaat op hetzelfde blok is vlakken niet nodig tenzij het een diesel betreft. Kopbouten van een 8v zijn ook geen rekbouten dus kun je ook hergebruiken.
|
#16
|
||||
|
||||
Het is gewoon weer de zelfde kop op hetzelfde blok. En de bouten heb ik dus wel gewoon nieuw gepakt. En het is een Benzine. Geen diesel.
|