|
|||
|
|||
Mk2 '84 1.6 Td --> 2.8 VR6
Hallo bij deze maak ik ook even een project topic.
Het gaat hier om een 1.6 TD uit 1984 waar het nodige aan versleuteld is. Wat is er allemaal aan gedaan. Nou dat ga ik nu even vertellen: Motorisch: 1.6 TD Grote intercooler Water Methanol Injectie Oliekoeler K24 Turbo Dieselpomp open geschroeft. Open uitlaat systeem met dtm stijl einddemper (komen tdi pijpjes op) Her en der chrome/vergulde boutjes onder de kap Recent (3 weken geleden) een koprevisie gehad. Onderblok heeft recentelijk al een revisie gehad (bij +/- 210xxx) Exterieur: Nieuw type deuren met audi klinken Gecleande achterklep G60 voorbumper (oem) G60 achterbumper (oem) kenteken uitsparing in gemaakt. Wielkastranden uitgerold (breder) Één armige ruitenwisser Heldere kruiskoplampen Heldere knipperlichten Heldere achterlichten Kompleet opnieuw gespoten zowel van binnen als buiten incl motor ruimte. Helaas hebben ze een roestplekje bij het raamrubber niet goed bijgemaakt gehad en zal dit deel opnieuw gespoten moeten worden. Onderstel: FK pro schroefset Gti remmerij rondom. Powerflexrubbers in de draagarmen Powerflexrubbers achterbrug. Interieur: Std dashboard. Golf 4 recaro voorstoelen incl werkende stoelverwarming. Corrado achterbank. Volledige wiechers rolkooi gepolijst. En dat was het volgens mij zo'n beetje. Reactie's zowel positief als negatief zijn altijd welkom :tu: Gr Het e30 Project: E36 M3 Vadars.. Zit nog een hoop werk aan. Koets moet aangepakt worden. Interieur word weer orgineel afgebouwd. Motorisch moet ik nog een grote intercooler en een nieuwe chip laten schrijven. Heb er met een kleine intercooler een stukje mee test gereden en moest bij half gas al stoppen (reed al op 0.5 bar toen) Momenteel is alleen de compressie verlaagd dmv een koppakking. Dus ik ga hem veilig laten chippen wil er verder niet meer te veel aan doen. Deze staat nu ook in de loods en word in het voorjaar weer uitgehaald om afgemaakt te worden. De MK2: [/u Motor ruimte een sopje laten zien: Reactie's zowel positief of negatief zijn altijd welkom Gr Dennis Last edited by DennisG60 : 04-04-2013 at 20:46. |
|
|||
|
|||
Knap motortje, waar of hoe bekom je die intercoolerbuizen?
Vind het zeer netjes en wil het ook graag zo onder mijn motorkap Is het trouwens een sprinter intercooler? Mvg |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je reactie. Ik heb de set toen der tijd zo over kunnen nemen via een forum. Ik weet eigenlijk niet waar deze vanaf komt.. Hij zit in ieder geval precies achter de gril en neemt eigelijk de hele gril in beslag. Ik geloof dat dit bij een gtd ook ongeveer zo zit als ik mij niet vergis.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan vergis je je, want bij een GTD ligt ie schuin tussen accu en motorblok Leuke auto heb je, ben niet zo'n fan van die gecleande achterklep en als ik toch aan het zeiken ben is die uitlaat ook geen porum Maar het eerste is smaak en het tweede ga je veranderen, met andere woorden; lekker bezig
|
|
|||
|
|||
Quote:
Oh ok, heb het igg wel al vaker gezien op deze manier.. Maar die achterklep vind ik wel goed zo. Uitlaat is idd nix, was in het begin leuk maar past er gewoon totaal niet bij. Worden 2x 2inch tdi pijpjes (gwn 2 bochtjes naast elkaar dus) |
|
|||
|
|||
Mooi kleurtje, mooi laag, mooi front. Nette motorruimte. Ruitewisser en achterklep is een kwestie van smaak maar ik vind t persoonlijk niet mooi.
Ook de rolbeugel die erin zit is niet mijn ding. Incooler zit bij gtd inderdaad scheef naast de accu. Ik ben momenteel bezig een 1.9 Tdi in mn mk2 te leggen en afte bouwen. Heb inmiddels een sprinter i.c. klaar liggen en nu nog zien of dat gaat passen maar als ik dit zo zie moet dat wel goed komen. Succes met de hobby!
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie.
Die wisser vind ik zelf ook nix. Die zat op de auto toen ik hem kocht. Plat leggen lukt niet en vervangen voor oem ook niet. Het gat van de 2e wisser is dicht gelast... Succes met je ombouw |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Waarom lukt platleggen niet dan? Ik zie een te lange wisser maar dat is toch zo opgelost.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dat hij dan aan mijn kant niet helemaal wist |
|
||||
|
||||
Asje verlengen. Als er nu nog het originele asje op de motor zit moet je hem exact 10mm verlengen voor een volle slag. In de werkplaats staat een beschrijving.
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. Last edited by Tjaap : 30-12-2012 at 21:42. |
|
|||
|
|||
Quote:
Thanx. Als ik tijd ervoor heb zal ik eens kijken. Ik ga hem morgen uit elkaar trekken (als het weer mee zit) om hem extra te isoleren |
|
||||
|
||||
Leuke motor, uiterlijk is niet zo mijn ding
Weet je ook ongeveer wat voor vermogen je er nu uit haalt? En zie ik daar nog een originele downpipe zitten? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet geen vermogen ervan. Volgende maand ga ik eens op de bank. Downpipe is idd orgineel |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
beter die originele grill!
|
|||
|
|||
Onderhand is er zoveeeeeel aan de auto verandert dat ik niet weet waar ik moet beginnen :P
Allereerst is de TD eruit en ligt er een verse 2.8 VR6 in. Interieur heeft plaats gemaakt voor een mk3 recaro interieur. Onderstel is 5x100 geworden. Ik heb nu een setje porsche cup velgen klaar liggen ervoor incl 20 en 25mm adapters. Snap off stuurtje erin. Rolkooi is weg. Jetta front Voorbumper de knipperlichten laten cleanen. en uhm???? :p http://img42.imageshack.us/img42/35...petducecinz.mp4 |
|
||||
|
||||
leuk
|
|
||||
|
||||
Ziet er gaaf uit met Jetta front
maarruuhh...nu heb je aan de voorkant helemaal geen knipperlichten meer