![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo forummers,
Ik weet het, ik weet het...; er is al veel gezegd over eventueel verzekeren... ![]() Ik ben toch niet tevreden met het 'search'-resultaat'...; het enige wat daar min of meer uit blijkt is: -auto is een 'semi-oldtimer', als-ie ouder dan 20 jaar is; -auto is een 'oldtimer', als-ie ouder dan 25 jaar is; -bovenstaande verzekeringen zijn meestal alleen mogelijk als 2e auto; -bovenstaande verzekeringen zijn meestal alleen mogelijk vanaf een leeftijd van 24 jaar en ouder. (Deze thread is ook voor normale autoverzekeringen, overigens!) Ik heb dan ook het volgende idee: Om een mooi, duidelijk overzicht te krijgen, vraag ik jullie allemaal de volgende gegevens in het topic te vermelden: (is voor iedereen handig, tòch?) -type auto waar de verzekering voor geldt; (mèt het bouwjaar erbij èn is het je 1e of 2e auto?) -de geboortejaar/ leeftijd van de eigenaar; (vergeet niet je eventuele no-claim korting/ aantal schadevrije jaren te vermelden!) -wáár ben je verzekerd; (Reaal, Univé, ANWB, etc.) -hóe ben je verzekerd; (WA, WA+ of All-Risk) EN HET BELANGRIJKSTE ![]() -wat betaal je hiervoor per maand? (of evt. per jaar) *Als iedereen gewoon to-the-point en 'zo-volledig-mogelijk' is en verder geen opmerkingen op anderen maakt ofzo, kan dit een bruikbaar lijstje worden, zonder flauwekul! (belangrijke opmerkingen mogen/ moeten natuurlijk wel) *Als je via je vader/ broer/ opa/ buurman etc. verzekerd bent, reageer dan gewoon NIET; dat geeft namelijk geen reëel beeld. Bedankt alvast! *Gewoon alleen maar een 'LINK' naar een goedkope maatschappij, is ook welkom! (uiteraard is dit topic alleen maar om een indicatie te krijgen, wat een geschikte verzekering/ maatschappij voor jou is en kunnen er dus verder geen rechten aan worden ontleend...) Ik trap zelf af en dat is dan meteen het 'goede' voorbeeld ![]() -VW VENTO 2.0 GT '93; 1e, dagelijkse auto -1970, dus ik ben 39 jaar; 75% no-claimkorting, 10 schadevrije jaren -UNIVÉ, WA+ -ca. € 30,-/ maand Opmerking: ik heb meerdere verzekeringen in één pakket, zodat de exacte prijs niet gegeven kan worden. Dus: werk mee en kom maar op met jullie gegevens!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() Nou vooruit dan maar.
-type auto waar de verzekering voor geldt; (mèt het bouwjaar erbij èn is het je 1e of 2e auto?) Volkswagen Polo 1.6, november 1997, in principe verzekerd als eerste auto, de Golf is momenteel in nadekking tot begin april -HET (sorry ![]() 26 jaar, 1982 dus, schadevrije jaren vervallen dus 0 -wáár ben je verzekerd; (Reaal, Univé, ANWB, etc.) VVAA (Vereniging voor Arts en Auto -hóe ben je verzekerd; (WA, WA+ of All-Risk) beperkt casco, WA+ EN HET BELANGRIJKSTE : -wat betaal je hiervoor per maand? (of evt. per jaar) 399 euro per jaar
|
||||
|
||||
![]() - Volkswagen Golf 1 1.5 aut. 1983 (dus oldtimer)
- Enige auto (Mag er 10.000km per jaar mee rijden) - 22 jaar, geen eerdere schadevrije jaren opgebouwd - WA, ongeveer 11 euro in de maand (met rechtsbijstand en inzittende verzekering) Verzekeringsmaatschappij: KNMV verzekeringen -EDIT- Zoals ook Michiel aangeeft een paar posts verder is KNMV verzekering sinds maart 2009 gestopt met het verzekeren van oldtimers als eerste auto. ![]() Last edited by Kaj_A : 24-04-2009 at 09:55. |
|
|||
|
|||
![]() VW golf 2 GTI 16v
1e auto 38 jaar jong [1971] Noclaim 0 WA extra [ruit,diefstal en brand] Diks assurantien Nog geen 10 euro pm |
|
||||
|
||||
![]() -Jetta mk1 1300 uit '83
-Enige auto -Ik ben 22 jaar, geen schadevrije jaren -10.000 km per jaar -WA verzekerd voor 10 euro per maand Bij verzekeringsmaatschappij de Europeesche |
|
|||
|
|||
![]() 35j
Passat 3b tdi 110pk bj 99 Max noclaim wa+ 23 eurie per maand incl inzittende verz en rechtsbijstand en noclaim verz golf gti 16v bj86 klassieker verz wa 8,50 per maand incl inzittende verz Verzekerd via Fortis/ is nu asr geloof ik zit in een totaal pakket ,dus zal los wat hoger liggen |
|
|||
|
|||
![]() 31 jaar
13 schadevrije jaren 75% no-claim korting. Golf GTI type 1 1982 WA-plus pakket met de hele zooi erbij. €23,00 per kwartaal ![]() Noord-Hollandsche verzekeringen. Last edited by Domi : 10-04-2009 at 10:27. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() www.independer.nl
Dat heb ik laatst gebruikt, de indicaties klopten wel aardig. Als een auto op je eigen naam verzekeren te duur is dan raad ik je aan deze op de naam van 1 van je ouders te zetten. Maar dan wel jezelf als meest rijdende bestuurder op te geven. Op die manier bouw je gewoon schade-vrije jaren op en betaal je toch een bult minder premie. Ik heb verder een rare constructie, maar ik betaal als 22 jarige voor mijn Golf Mk2 16V KR bij 10.000km/jaar voor de WA verzekering ik geloof 180 euro ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @Ruben:
Wees volledig! (nèt als in je eigen topic...) -WÃ*t voor constructie heb je dan? -Hoe ben je verzekerd; WA, WA+ ? -Wat is het bouwjaar van de KR 16V? -Welke maatschappij? Het gaat er juist om, mensen duidelijk te maken, hóe en wÃ*t er mogelijk is ![]() > De tip om tòch op één van je ouders naam te verzekeren en dan jezelf als 'meest rijdende bestuurder' op te geven, is een hele simme! ![]() Bedankt allemaal, gaat verder goed, zo!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
![]() Leeftijd 21 jaar
Mk3 Golf 1.4: Wa+beperkt casco 2 svj Maatschappij: Lancyr € 35 p/m Mk2 golf 1.6: Wa - oldtimer verzekering (7500km) Maatschappij: Unigarant, via Lancyr € 73 p/j
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk Last edited by T!m : 28-03-2009 at 19:32. |
|
||||
|
||||
![]() Leeftijd 28 jaar
Golf 1 diesel 1983 Schadevrije jaren 1 Wa verzekerd 6.67 euro per maand (max 10.000km) Fortis ASR Golf 3 Vr6 1995 Schadevrije jaren 3 55% korting Wa verzekerd 25.15 euro per maand Fortis ASR De vr6 verzekering was eerst voor een golf1 gti. Vandaar het lage aantal korting. De vorige polis van een normale verzekering (audi a4 ) heb ik aan mijn ex meegegeven namelijk. Mijn oude gti was bij fotis verzekerd all risk voor 8500,- kosten 24 euro per maand (max 10.000km) Wel zoek ik nog een verzekering die mijn 95 er vr6 wa+ wil verzekeren. Vaak kan dit niet omdat de auto ouders is als 10 jaar. Dus tips zijn welkom daarvoor
|
||||
|
||||
![]() En ook graag mensen met taxatierapporten.
Voor 2de auto semi oldtimer. Ben ik wel benieuwd naar want dat is alweer een stuk moeilijker te verzekeren.
|
||||
|
||||
![]() Ok, hier:
Volkswagen Golf Cabriolet, bwjr: 1986, 23 jaar oud Als enige auto verzekerd All Risk met taxatierapport van 7500,- Maximaal aantal km per jaar: 10.000 Premie per jaar 240 euro, dus zo'n 20 euro per maand ![]() waar? http://www.wiggersgroep.nl/data/tek...verzekering.htm Met andere woorden: hier kun je je oldtimer/klassieker dus wel allrisk, als eerste en enige auto verzekeren, en ook onder de 24 jaar oud ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoals je in de beginpost kunt lezen, is mijn Vento 2.0 GT gewoon WA+ verzekerd bij Univé; hij komt uit 1993 en is dus al 17 jaar 'jong'.
|
|||
|
|||
![]() Volkswagen Polo G40 '94, 15 jaar oud
Als enige auto verzekerd WA+ verzekerd' 0 schade vrij jaren Maximaal aantal km per jaar: 12.000(geloof ik, iets in die geest in ieder geval?) Ben zelf 23 dus betaal nog de volle mep: 53 euro per maand |
|
|||
|
|||
![]() - Golf Cabrio 1.5 Gls, 1980, eerste/enige auto
- 33 jaar, 0 no claim - Wa verzekerd - Oldtimerverzekering bij wiggers http://www.wiggersgroep.nl/ (na lang zoeken is dat de enige die ik gevonden heb die (nog) oldtimerverzekeringen als enige auto doet (Knmv is er deze maand mee gestopt) - 77,50 per jaar. (bij een waarde van ong 2000 etjes zou allrisk ong 25 extra zijn...) |
|
||||
|
||||
![]() Golf 2 automaat bouwjaar 1984
Bouwjaar bestuurder 1975 Volledig Casco dekking 10.500 euro getaxeerde waarde Max 7500km per jaar met andere auto ernaast als dagelijks vervoer. Unigarant oldtimer autoverzekering Andere auto elders verzekerd. Premie 355 euro Last edited by stn1 : 24-04-2009 at 09:44. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De Europeesche doet dit ook...zit ik bij. Of ik ben net door een paar mazen van de wet gerold, dat kan ook ![]() |
|
||||
|
||||
![]() golf 2 1300 1987
30jr 7 schadevrije jaren, oficieel 11 maar vorige maatschappij heeft nooit het bewijs afgegeven en kwam ik te laat achter, heb iig 75% korting wa verzekerd incl rechtbijstand en ongevallen inzittende via anwb verzekerd 18 euro per maand