#1
|
||||
|
||||
Brandstof probleem
Na een maand of 2 kan ik eindelijk weer verder met me motorfiets carbs ombouw.
Er werd gezegd dat als de brandstofpomp onder de auto verwijderd werd, de carbs direct op de pomp uit de tank konden draaien, De pomp in de tank was echter kapot en heb daar dus een andere voor gekocht. Na een beetje pielen met de ontsteking heb ik dus de auto aan de praat. Maar carburateur 4 overstroomd gelijk als een gek. Ik denk dus dat de druk veels te hoog is. Daarom heb ik vlak voor dat de brandstof de vlotterkamers in gaat, een T-stuk gemonteerd en die op de retour aangesloten. Met het idee erachter dat als de carburateurs vol zijn, de overige brandstof via de retour weer terug te laten gaan naar de tank. Maar nogsteeds overstroomd de carburateur, ik begin nu te twijfelen aan de brandstof druk, want de carburateur overstroomd alleen zodra de motor loopt. iemand ervaring met dit probleem? en welke pomp raden jullie me aan te gebruiken?
__________________
Golf MKII 16v Last edited by Fast Eef : 28-03-2009 at 18:35. |
#2
|
||||
|
||||
owja,
ik heb de vlotternaalden al eens gedemonteerd en gereinigd. vlotter blijft niet hangen!
__________________
Golf MKII 16v |
#3
|
||||
|
||||
Hoe is het gestelt met de vlotters? Loopt deze niet gewoon waardoor hij overstroomd?
Zelf ook gehad met de brommercarbs |
#4
|
||||
|
||||
vlotters zijn in orde,
is echt een brandstof druk probleem, zodra de vlotters vol zijn en ik de pomp uitzet, dan loopt die niet over
__________________
Golf MKII 16v |
#5
|
|||
|
|||
Je zegt het is carb nr4
Als je die omwisseld met een andere bv nr 1 |
#6
|
||||
|
||||
nog niet geprobeerd maar het probleem is weg als de brandstofpomp niet draait.
welke pomp is aan te raden icm motorcarbs?
__________________
Golf MKII 16v |
#7
|
||||
|
||||
dan nog even iets over de ontsteking..
ik wil eigenlijk over gaan op vacuum vervroeging. ik las ergens dat die van een seat ibiza past. maar van welk model en motor is dat? dan ga ik even op de sloop shoppen
__________________
Golf MKII 16v |
#8
|
||||
|
||||
en heb je de 4e vlotter al een keer verwisseld?
het kan ook aan de vlotter afstelling liggen dus als je vlotter volledig bovenin zn kamer ligt het naaldje nog niet afsluit. maar als het aan de druk ligt, zou ik een regelbare brandstofdruk regelaar kopen. die kun je instellen op de druk die de carbs nodig hebben. de pomp zelf komt iets van 5 bar uit dus daar hoef je niks aan te veranderen. en wat voor blok heb je? want zit daar nog geen vacuum vervroeging op? ik heb wel vaker gehoord dat auto's op motor carbs zonder vacuumvervroeging reden en die hadden hem dan standaard al 14 graden vroeger gezet zodat hij op toeren wel lekker liep. gr joost
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#9
|
||||
|
||||
Ik weet niet precies hoe je dat hebt aangesloten. Maar kun je niet beter achter de laatste carburateur een t stuk hangen en die naar de retour laten lopen? En de vlotter naalden zijn die rubbers er niet van beschadigd? Die er boven op zitten. Heb namelijk eens het zelfde probleem gehad op de motor. toen had ik de hele luchtfilter onder benzine staan. Dit alleen omdat de rubbers niet meer goed waren op de vlotter naalden.
|