#1
|
|||
|
|||
Probleem met 1.8T 20v
probleem met 1.8T 20V agu motor
Betreft een 1.8T 20v motortype AGU 150pk met gaskabel. Ik heb al maanden het probleem dat de wagen schokt, dit doet hij niet altijd. Heb het gevoel dat het vaker voor komt als ik even het gas los en terug gas geef. Soms als ik vertrek uit stilstand dan houd hij in en zou hij afslaan, dan moet ik even het gas loslaten en hernemen, dan doet hij het weer goed. Als ik hem uitlees met vag com dan vind hij geen enkele foutcode. Jaartje geleden is er een nieuwe gasklep opgekomen, luchtmassameter. Heeft iemand een idee waar ik nog moet naar kijken? Morgen ga ik de distributie riem veranderen, groot onderhoud geven en brandstof relais. Mvg Sebbe |
#2
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk 1 van de bobines niet helemaal fris meer
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dan zou hij toch echt een foutcode moeten geven lijkt me. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is nou net het probleem. Ik heb me een keer helemaal suf gezocht aan een MK IV 20VT welke ook geen foutcode gaf en toch inhield af en toe. Probleem was totaal niet na te bootsen en trad onregelmatig op. Uiteindelijk bleken het de bobines te zijn. Het is alleen wel een dure hobby met vervangen... Ik kan het je niet garanderen. Inhouden van de motor kan meerdere oorzaken hebben, dit is echter mijn ervaring.
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Ik heb vandaag de distributieriem verandert met alle spanrollen en waterpomp, een andere K03 erop gezet die nog in nieuwstaat is, nieuwe pakkingen, alle leidingen eraf gehaald en nagekeken, alles op druk gezet en hoorde nergens een lek.
Nu heb ik 0.6bar en die zakt naar 0.5bar (denk dat dit standaart wel zal zijn) Dus de chip zal eruit zijn. Heb via vag com de gasklep gecalibreerd. Nog steeds durft hij weleens te schokken, en nog steeds geen enkele fout via vag com. |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb er daarstraks even een bleedvalve opgezet en de N75 gewoon aan de inlaat aangesloten en nu heb ik zonder probleem 1.2bar druk.
Ligt het dan aan het programma of zou Heinz indertijd de N75 afgekoppeld hebben? |
#7
|
|||
|
|||
ik had dat inhouden bij mn golf
heel af en toe inhouden en geen regelmaat en geen fout code was de luchtmassa meter drama ding |
#8
|
|||
|
|||
onstekings module
|
#9
|
|||
|
|||
Ik heb dit pas ook gehad met mijn 20vt maar met AUM motorcode en elec gas.
Ze hebben bij mij de lambda sonde vervangen en nu is bij mij het probleem over. Misschien een optie ? |
#10
|
||||
|
||||
Als je nog het systeem met een losse eindtrap hebt, heb ik hier nog wel 4 bobines liggen die je voor een prikje over kan nemen,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#11
|
|||
|
|||
Lijkt mij een typisch voorbeeld van een smerig gasklephuis.
|
#12
|
|||
|
|||
Mijn GTI had hetzelfde probleem. Daar is het gasklephuis én de luchtmassameter vervangen. Nu loopt ie weer perfect
Maar wel een dure grap Het is vervangen bij een BOSCH servicestation dit scheelt wel weer in de prijs. |
#13
|
||||
|
||||
Ik had het zelfde probleem met mijn bora 1.6 benz en bij mij was het de krukas sensor dit gaf hij niet aan met uitlezen..
|
#14
|
||||
|
||||
Misschien een storing in je contact slot die verkeerde waardes doorgeeft aan je gasklep?
|
#15
|
|||
|
|||
Hallo, Dit probleem is al een tijdje opgelost, wist niet dat hier nog een topic openstond. Dateerd van 2007!
Het was eigenlijk de sensor van de buitenlucht, deze zit tegen het schutbord ergens naast het bakje van de remvloeistof. Deze gaf slechte waarden door. Vag-com gaf ook geen foutcodes. Mvg |