Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-12-2007, 21:09
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default Probleem met 1.8T 20v

probleem met 1.8T 20V agu motor

Betreft een 1.8T 20v motortype AGU 150pk met gaskabel. Ik heb al maanden het probleem dat de wagen schokt, dit doet hij niet altijd. Heb het gevoel dat het vaker voor komt als ik even het gas los en terug gas geef. Soms als ik vertrek uit stilstand dan houd hij in en zou hij afslaan, dan moet ik even het gas loslaten en hernemen, dan doet hij het weer goed. Als ik hem uitlees met vag com dan vind hij geen enkele foutcode. Jaartje geleden is er een nieuwe gasklep opgekomen, luchtmassameter. Heeft iemand een idee waar ik nog moet naar kijken? Morgen ga ik de distributie riem veranderen, groot onderhoud geven en brandstof relais.
Mvg Sebbe
Reply With Quote
  #2  
Old 07-12-2007, 12:41
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,867
Default

Waarschijnlijk 1 van de bobines niet helemaal fris meer
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 07-12-2007, 21:13
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Waarschijnlijk 1 van de bobines niet helemaal fris meer



Dan zou hij toch echt een foutcode moeten geven lijkt me.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2007, 18:25
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,867
Default

Quote:
Originally Posted by sebbe
Dan zou hij toch echt een foutcode moeten geven lijkt me.


Dat is nou net het probleem. Ik heb me een keer helemaal suf gezocht aan een MK IV 20VT welke ook geen foutcode gaf en toch inhield af en toe. Probleem was totaal niet na te bootsen en trad onregelmatig op. Uiteindelijk bleken het de bobines te zijn. Het is alleen wel een dure hobby met vervangen...

Ik kan het je niet garanderen. Inhouden van de motor kan meerdere oorzaken hebben, dit is echter mijn ervaring.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 08-12-2007, 20:59
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Ik heb vandaag de distributieriem verandert met alle spanrollen en waterpomp, een andere K03 erop gezet die nog in nieuwstaat is, nieuwe pakkingen, alle leidingen eraf gehaald en nagekeken, alles op druk gezet en hoorde nergens een lek.
Nu heb ik 0.6bar en die zakt naar 0.5bar (denk dat dit standaart wel zal zijn) Dus de chip zal eruit zijn.

Heb via vag com de gasklep gecalibreerd.

Nog steeds durft hij weleens te schokken, en nog steeds geen enkele fout via vag com.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-12-2007, 14:49
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Ik heb er daarstraks even een bleedvalve opgezet en de N75 gewoon aan de inlaat aangesloten en nu heb ik zonder probleem 1.2bar druk.

Ligt het dan aan het programma of zou Heinz indertijd de N75 afgekoppeld hebben?
Reply With Quote
  #7  
Old 04-11-2008, 18:50
2sneaky bora 2sneaky bora is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 603
Send a message via MSN to 2sneaky bora
Default

ik had dat inhouden bij mn golf
heel af en toe inhouden en geen regelmaat

en geen fout code
was de luchtmassa meter drama ding
Reply With Quote
  #8  
Old 04-11-2008, 20:10
Nielzz Nielzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 13
Default

onstekings module
Reply With Quote
  #9  
Old 14-11-2008, 17:20
dub35i dub35i is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 202
Default

Ik heb dit pas ook gehad met mijn 20vt maar met AUM motorcode en elec gas.

Ze hebben bij mij de lambda sonde vervangen en nu is bij mij het probleem over.

Misschien een optie ?
Reply With Quote
  #10  
Old 14-11-2008, 19:27
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Als je nog het systeem met een losse eindtrap hebt, heb ik hier nog wel 4 bobines liggen die je voor een prikje over kan nemen,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 16-11-2008, 13:20
OddBall OddBall is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 12
Default

Lijkt mij een typisch voorbeeld van een smerig gasklephuis.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-12-2008, 10:34
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Mijn GTI had hetzelfde probleem. Daar is het gasklephuis én de luchtmassameter vervangen. Nu loopt ie weer perfect
Maar wel een dure grap
Het is vervangen bij een BOSCH servicestation dit scheelt wel weer in de prijs.
Reply With Quote
  #13  
Old 20-12-2008, 20:20
Richard Black B's Avatar
Richard Black B Richard Black B is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 115
Default

Ik had het zelfde probleem met mijn bora 1.6 benz en bij mij was het de krukas sensor dit gaf hij niet aan met uitlezen..
Reply With Quote
  #14  
Old 17-04-2009, 11:00
ThomasIV's Avatar
ThomasIV ThomasIV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 430
Default

Misschien een storing in je contact slot die verkeerde waardes doorgeeft aan je gasklep?
Reply With Quote
  #15  
Old 17-04-2009, 11:59
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Hallo, Dit probleem is al een tijdje opgelost, wist niet dat hier nog een topic openstond. Dateerd van 2007!

Het was eigenlijk de sensor van de buitenlucht, deze zit tegen het schutbord ergens naast het bakje van de remvloeistof. Deze gaf slechte waarden door.
Vag-com gaf ook geen foutcodes.

Mvg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum