#1
|
|||
|
|||
1600 JB blok?
Ik wilde een inlaatpakking bestellen en keek ff naar mijn motorcode, blok heb ik zelf ingebouwd dus is niet orgineel aan de auto.
Op de kop staat 1.6 met grote letters en op het onderblok staat de code JB (incl een getal) Dan zou het toch een 1500 moeten zijn? |
#2
|
||||
|
||||
Kop voor de JB is dezelfde als voor de (niet GTI) 1600'jes
|
#3
|
||||
|
||||
Ik heb ook een 1600 JB en heb begrepen dat deze alleen in duitsland zijn gelevert.
__________________
"88 Caddy 1.6D |
#4
|
||||
|
||||
Er was maar één JB, en die hadden altijd 1500cc, ook in Duitsland, laat je niet verwarren door dat "1,6" wat op de kop staat, dat hebben alle JB's, bepalend is dus de motorcode wat in het onderblok ingeslagen staat.
En onderstaande overigens Quote:
is dus de reden waarom er op de cilinderkop van 'n JB altijd dat "1,6" staat.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#5
|
||||
|
||||
JB is maar 1457 cc.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
||||
|
||||
Op mijn kentekenbewijs staat zelfs maar 1439cc
Het is inderdaad geen 1.6, maar een 1.5 zo'n JB blok. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, het is een JB met een 1600 kop Het onderblok is gewoon JB. Kop zit dus op de 1500 en de 1600. |
#8
|
|||
|
|||
Inlaaten zijn allemaal het zelfde
Alleen de GTI is anders[die heb geen koelwaterkanaal |