#1
|
|||
|
|||
VDO Oliedruk sensor'en' voor 1.3
Hallo, heb een vraagje. Heb nu een polo 1.3 gk motor klaar voor in m'n golfI.
Wil nu een VDO oliedruk meter monteren , maar op de kop van de polo zitten blijkbaar 2 sensoren. Op m'n oude golf blok zat maar 1 contactje. Iemand een i.d voor wat de 2de dient? Waar dien ik m'n oliedruk sensor voor m'n VDO meter te monteren 'linkse of rechte gat op de foto?' en gebruik ik beter een origineel contact voor het lampje op het dashbord? foto; ps; rechtse sensor is geen originele, daar zat een zwarte met gewoon 'lip' contacjte op.
__________________
retropilots.be |
#2
|
||||
|
||||
Je moet een 2 polig 'drukpotje' hebben als je je originele waarschuwingslampje + zoemer wilt behouden. Draad is M10x1, en dan afhankelijk van welke oliedrukmeter je hebt 0-5 bar of 0-10 bar, is hoogstwaarschijnlijk 0-5 bar. Zijn wel dure dingen!
Die rechter is volgens mij olietemperatuur, mooie motor trouwens zeg! |
#3
|
|||
|
|||
Nog 2 foto'tjes van de motor ;
Zoemer heb ik niet. Heb even gekeken ', waar de olie-temp 'rechtse op foto' sensor nu zit', zat een zwarte sensor, waar ik op lees 0,15-0,45 , is dus de lagedruk sensor veronderstel ik? Hoge druk is dan de witte. Dacht dan om de zwarte 'lage druk' te houden voor het lampje op het dashbord, en dan de witte te vervangen door zo'n vdo potje, met aansluiting voor VDO druk meter?
__________________
retropilots.be |
#4
|
|||
|
|||
Schiet me te binnen, dat een golf 1 toch geen hogedruk (dynamische controle?) systeem heeft en ik dus enkel de witte kan vervangen door een VDO pot , en de zwarte moet behouden.
__________________
retropilots.be |
#5
|
|||
|
|||
Wat zijn de kleuren die je hebt aan de orginele kabelboom??
|