|
|||
|
|||
controlemeters voor motortemperatuur in t3
na een hoge temeratuur met mijn cu luchtgekoelde 2 liter motor wil ik er olie temp en olie druk meters in plaatsen wie weet of dat gaat en waar dan deze sensoren komen op mijn motor en wat ik er voor nodig heb.
|
|
||||
|
||||
Makkelijkste is een adapterring voor je oliefilter plaatsen. hier schroef je dan makkelijk een stel sensors in!
|
|||
|
|||
en die adapter ring is die in de handel en waar? ik kom uit de buurt van rotterdam.
|
|
|||
|
|||
al gevonden autostyle heeft ze compleet met meterset
|
|
|||
|
|||
Beste oplossing: Van VDO Oliepeilstok/38.5cm in plaats van de originele.voor de olietemperatuur. 1kabeltje voor massa +1kabeltje voor de meter vooraan op het dashbord.
Eveneens bij VDO Oliedrukzender/montage is wel gekomplikeerderd wegens plaatsgebrek(boven op het motorblok) op het bestaande oliedrukkontakt(voor het lampje) verticale buisje op lassen van 10 a15cm hoog daarop de vdo zender op draaien + de 2 draden aansluiten zoals bij de temp. meter. Op mijn cu/70ps/1980 118000km in zuidelijk afrika+noord amerika in de periode 1997 tot 2005. Alsook montage gedaan van oliecooler(racimex) vooraan gemonteerd in de vrije ruimte achter de lichtrooster, bij hoge buitentemp. in woestijngebieden 110°(olietemp.) is de limit..met oliecooler nooit boven de 90°(olietemp)+optioneel nog met een ventilator achter de cooler...super...De complete oliecooler heb ik nog liggen..kompleet met leidingen/adapter/thermostat/supports +het speciale stuk voor de oliedrukzender bevestiging met de zender. Enkel de peilstok niet..Alles samen 200 Euro |